Dacia SANDRIDER Dakar Rally Prototype (360HP V6)

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
dacia-sandrider.jpg


dacia-sandrider-torpido1.jpg


Dacia, Manifesto konsept otomobilini ralli yarışçısına dönüştürüyor.

Dacia, rakipsiz değeriyle tanınan bir marka olmaktan çıkıp, aynı zamanda harika dış mekanları da kucaklayan bir markaya dönüşerek kendini yeniden keşfetme sürecinde. Bunun bir parçası olarak, 2022 Paris Otomobil Fuarı'nda Manifesto adında, ürünlerinin nereye gittiğine dair ipucu vermesi beklenen bir konsept otomobili ortaya çıkardı; ancak şimdi, Rumen markası Manifesto'yu bir arabaya dönüştürerek hepimizi zor durumda bıraktı. bu Sandrider, gelecek yıldan itibaren zorlu Dakar Rallisi'ne katılacak tam donanımlı bir yarış aracı.

Yol konseptinden kum döven ralli akıncısına​

Manifesto'nun itiş gücü o zamanlar belirsiz olsa da, Dacia benzinden, LPG'ye, hibrit ve hatta elektrik gücüne kadar her şeyle çalışabileceğini söylerken, Sandrider yalnızca Aramco tarafından üretilen sentetik yakıtla çalışacak.
Şirket, bunun Dacia'nın "özcülük yaklaşımını - ve özellikle de uygun maliyetli karbondan arındırma kararlılığını - en zorlu arazilerde" test etmesinin bir yolu olduğunu söylüyor.
Sandrider, hem Dakar Rallisi hem de 2025 Dünya Ralli-Raid Şampiyonası'nın en üst seviye Ultimate T1+ kategorisinde homologe edilecek. Teknik yapısı, Dacia'nın ana şirketi Renault'nun yanı sıra, tam donanımlı yarışlara özel ralli arabalarının hazırlanmasında uzmanlaşmış İngiltere merkezli şirket Prodrive'ın uzmanlığını da içeriyor.
Dacia, motor sporları versiyonu için yalnızca kurallar açısından 'kesinlikle gerekli' gördüğü gövde panellerini taktı ve hiçbir dekoratif parçaya izin verilmedi. Açılı şekli yine de kaygan aerodinamiğe odaklanıyor; eğimli kaporta ise öncelikli olarak Sandrider mürettebatının ilerideki yolu (veya büyük ihtimalle kum tepelerini) daha iyi görmesini sağlamak için tasarlanmış bir cihaz.
İçeride, ön panelin üst kısmı, parlak güneş ışığında ön görüşe yardımcı olmak için havacılık endüstrisinden ödünç alınan bir teknik olan yansıma önleyici boyayla boyanmıştır; ön panel ise modülerdir; böylece araçtaki her yolcu, düzeni her türlü duruma göre uyarlayabilir. onların özel ihtiyaçları en iyisidir.

Uzay kafesi şasisi, V6 çift turbo motor​

Hem Dakar hem de ralli baskını serilerinin zorluklarıyla başa çıkabilmek için Sandrider, üstünde karbon fiber kaporta bulunan sağlam boru şeklinde (uzay çerçeve) bir şasiye sahiptir. Gövdeyi daha da güçlendirmek için Dacia'da birleştirilmiş bir alt şasi ve tamponlar da mevcut.
Süspansiyon her yönüyle gelişmiş çift salıncaklı olup Sandrider dört tekerlekten çekiş özelliğinden de yararlanır. Güç, 5.000 dev/dk'da 360 hp ve 4.250 dev/dk'da 539 Nm tork üreten, direkt enjeksiyonlu çift turbolu 3.0 litrelik V6 benzinli motordan geliyor ve tamamı altı vitesli sıralı şanzıman aracılığıyla tekerleklere iletiliyor.
Oldukça kompakt olmasına ve yalnızca 4.140 mm uzunluğa sahip olmasına rağmen Sandrider, 3.000 mm'lik devasa bir dingil mesafesine (akslar arasındaki mesafe) sahiptir. Bu, iniş sıçramaları da dahil olmak üzere daha zorlu arazilerde dengeli olmasını sağlayacaktır - Dacia yarış aracının 350 mm'lik süspansiyon hareket mesafesine sahip olmasının nedeni budur - ve aynı zamanda, zorlu arazi arazilerinde en kullanışlı özellikler olan kısa ön ve arka çıkıntılarla da araca değer verir.
Sandrider'ın jantları 17 inçlik alaşımlardan oluşuyor ve 37 inçlik BF Goodrich lastiklerle sarılmış. Bu, aracın kullanım ömrü boyunca dayanacak şekilde tasarlanmış havasız, patlamaya dayanıklı lastiklerle deneyler yapan Manifesto'yla arasındaki temel farktır. Sandrider'ın geçeceği zorlu manzaralar göz önüne alındığında, en azından delinmeye karşı dayanıklılık özelliği BF Goodrich kauçuğunun paylaştığı bir özellik.

Dacia'nın hedeflerinin anahtarı sentetik yakıt​

Bunların ötesinde Dacia Sandrider, en zor koşullarda bile tüm aksesuarları için optimum güç sağlayan akıllı bir yerleşik elektrik sistemine ve nem seviyelerini kendi kendine düzenleyen antibakteriyel kumaşlarla kaplanmış Sabelt koltuklara da sahip. Yedek tekerlekler hızlı erişim için açıktadır, araç içi aletlerin bir kutuya konulmasına gerek kalmadan kolayca elde edilebilir ve bijonların kaybolmaması için dış tarafta bijonları yerinde tutmak için manyetik bir plaka vardır. Mürettebat lastiği değiştirmek zorunda kalırsa kum. Sandrider'ın büyük olasılıkla rekabet edeceği kavurucu sıcakta kabinin aşırı ısınmasını önlemek için kaportada bile anti-kızılötesi pigmentler bulunuyor.
Dacia, mühendislerinin benzer prototiplerle karşılaştırıldığında kütleden 15 kg çıkararak ağırlığı azaltmak için çok çalıştığını, aerodinamiğin ise bazı rakip makinelere göre yüzde 10 daha az sürtünme ve yüzde 40 daha az kaldırma kuvveti sağladığı söyleniyor. Dahası, Aramco'nun motora güç sağlayan sentetik yakıtı, yenilenebilir hidrojen ile ayrıştırılmış CO2'nin birleşiminden üretiliyor ve mevcut içten yanmalı otomobillerle de uyumlu olduğu söyleniyor.
Sandrider, bu yıl Ekim ayında Dünya Ralli-Raid Şampiyonası'nın (W2RC) Fas ayağı olan Rallye du Maroc 2024'te ilk kez yarışa çıkmadan önce dünya çapında birçok ülkede kapsamlı bir geliştirme testinden geçecek.
Daha sonra 2025 yılında Dakar'da ve W2RC'nin diğer tüm yarışlarında yarışacak. Dacia'nın sürmeyi planladığı üç aracın mürettebatında dokuz kez Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) kazananı Sébastien Loeb ve İspanyol cross-pilot Fabian Lurquin yer alacak. ülke rallisi yıldızı ve sekiz kez Dakar tecrübeli Cristina Gutierrez Herrero ve yardımcı pilotu Pablo Moreno Heute ve son olarak Kros Rallilerinde Dünya Kupası'nı beş kez kazanan ve iki kez W2RC Nasser Al-Attiyah şampiyonu olan Nasser Al-Attiyah, yardımcı pilotu Mathieu Baumel.
 

Ekli dosyalar

  • dacia-sandrider2.jpg
    dacia-sandrider2.jpg
    6 KB · Görüntüleme: 7
  • dacia-sandrider3.jpg
    dacia-sandrider3.jpg
    8.8 KB · Görüntüleme: 7
  • dacia-sandrider4.jpg
    dacia-sandrider4.jpg
    11.6 KB · Görüntüleme: 8
  • dacia-sandrider-torpido.jpg
    dacia-sandrider-torpido.jpg
    8.9 KB · Görüntüleme: 6
  • Beğen
Tepkiler: ADMİN

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
 
Üst