Dci Motor Ve Dpf Tıkanma Olayı ?

o.lut03

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Tem 2013
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
1) bildiğim kadarıyla euro 5 ve üstü motorlarda dpf var tıkanması durumunda değişimi çok pahalıymış oyüzden iptal ediyorlar yada temizletiyorlar ama temizlerken aracı boşta 4000 devirlerde bağırtıyolar bu bana çok ters geliyor zarar vermez mi araca ?

2) araştırdığım kadarıyla vw araçlarında dpf rejenarasyonu varmış yani kendi temizliyormuş ama bazıları 2500 devir üstünde bazıları belli sıcaklık üstünde yazmış bu işin aslı nedir dci lerde varmı bu olay ?

3)dizel araçları devirli sürün diyolar ama devirli süreceksek niye torkunu bu kadar erken veriyor araç neden 2000 devirde vites değiştir diyor ?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
1) bildiğim kadarıyla euro 5 ve üstü motorlarda dpf var tıkanması durumunda değişimi çok pahalıymış oyüzden iptal ediyorlar yada temizletiyorlar ama temizlerken aracı boşta 4000 devirlerde bağırtıyolar bu bana çok ters geliyor zarar vermez mi araca ?

2) araştırdığım kadarıyla vw araçlarında dpf rejenarasyonu varmış yani kendi temizliyormuş ama bazıları 2500 devir üstünde bazıları belli sıcaklık üstünde yazmış bu işin aslı nedir dci lerde varmı bu olay ?

3)dizel araçları devirli sürün diyolar ama devirli süreceksek niye torkunu bu kadar erken veriyor araç neden 2000 devirde vites değiştir diyor ?

Genel olarak cevap vermek gerekirse, rejenerasyon veya dejenerasyon adı her ne ise buyun dpf ki araçlarda olması lazım. İ20 kullanırken motor ışığı yakmıştı servise gittiğimde dpf arızası var dediler ve bilgisayardan arıza silindikten sonra yaklaşık 100 km yol testine çıkacağı ve dejenerasyon yapılacağı söylenmişti. Evet malzeme oldukça pahalı ve sadece kendi değil servis tarafından yapılan temizleme işlemi de oldukça maddiyatli. Bu tip işlerle uğraşmamak icin öncelikle yakıtı bildiginiz güvendiğiniz bir yerden ve ayni yerden almalısınız. Bu tıkanıklığın en büyük ve en önemli sebebi kullanılan yakıt. Diğer yandan dejenerasyon işlemi dusuk vites yüksek devirde ve sabit hızla yaklaşık 40 km lik bir yolda yapılıyor. Filtreyi tıkayan partiküller yakılarak atılıyor. Dize motorlar evet yüksek devirlerde kullanılmamalı ama bu işlem maalesef yüksek devirde yapılmalı.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst