Devir düşmesi.

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
Arkadaşlar Clio 4 0.9 tce 2013 model aracımı motor soğukken çalıştırdığımda rolantide bir sorun olmuyor ancak biraz gaz verip ayağımı gazdan çekince devir 500 e kadar düşüyor sonra 1500 e çıkıyor. Bunu 5-6 kez yapıyor ve devir kendini 1000 e sabitliyor. Nedeni ne olabilir?

Videosuda aşağıda.

 

agelbal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2019
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
bildiğim kadarıyla 3 silindir motoru olan araçların hepsinde oluyor. önceki aracım 1.2 motorlu 308 de de kırmızı ışıklarda beklerken oluyordu. biraz araştırınca 3 silindir motorların genelinde böyle olduğunu öğrenmiştim.
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
bildiğim kadarıyla 3 silindir motoru olan araçların hepsinde oluyor. önceki aracım 1.2 motorlu 308 de de kırmızı ışıklarda beklerken oluyordu. biraz araştırınca 3 silindir motorların genelinde böyle olduğunu öğrenmiştim.
Peugeot 1.2 3 silindirlerde kronik bir rahatsızlık vardı sizin eski araçta ki sorunun bndeninin bu olduğunu düşünüyorum. Renault 0.9 t TCe motorlar için böyle bir sorun dile gelmiyor. Sorunun kelebek boğazdan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Bilen başına gelen varsa bir yorum beklerim.
 

KoUg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2020
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
34
Araçta hata kodu var mı bakmak lazım hocam. Benzer hatayı VW aracımda yaşamıştım. Benim sorunum kirli boğaz kelebeğinden kaynaklanıyordu. Arkadaşımın opel aracında da tarif ettiğiniz sorun vardı. Egr valfi açık kaldığı için yapıyormuş. Oksijen veya ısı sensörü kaynaklı da olabilir. Mesela babamın eski Fiat aracında araç hep 600 devirde çalışıyordu. Hata kodu da vermiyordu. Lambda sensöründe hata olduğunu anladık ve değiştirince sorun düzelmişti. O yüzden en sağlıklısı aracın verdiği bir hata kodu olup olmadığını öğrenmek.
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
Araçta hata kodu var mı bakmak lazım hocam. Benzer hatayı VW aracımda yaÅŸamıştım. Benim sorunum kirli boÄŸaz kelebeÄŸinden kaynaklanıyordu. Arkadaşımın opel aracında da tarif ettiÄŸiniz sorun vardı. Egr valfi açık kaldığı için yapıyormuÅŸ. Oksijen veya ısı sensörü kaynaklı da olabilir. Mesela babamın eski Fiat aracında araç hep 600 devirde çalışıyordu. Hata kodu da vermiyordu. Lambda sensöründe hata olduÄŸunu anladık ve deÄŸiÅŸtirince sorun düzelmiÅŸti. O yüzden en saÄŸlıklısı aracın verdiÄŸi bir hata kodu olup olmadığını öÄŸrenmek.

Araçta bir hata kodu yok. Kendim bakabiliyorum. EGR valfi de olabilir ama bizim araçta var mıdır bilmiyorum.
 

KoUg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2020
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
34
Egr kesin vardır. Euro 2 motorlardan beri var. Fakat açık konumda kalsaydı kesin hata kodu verirdi. Hata kodu olmaması kötü olmuş. Ucuzdan pahalıya doğru gitmekte fayda var. Mesela öncelikle benzin aldığınız yeri bir değiştirin. Belki sorun benzininizdedir. Gaz verdikten sonra sorun ortaya çıktığı için ateşleme, benzin pompası gibi bileşenlerden kaynaklı da olabilir. Ben VW de aracın elektronik aksamını canlı şekilde izliyordum. Eğer sizin cihazda ve yazılımda da böyle bir durum var ise gaz verdikten sonraki verilerde bir anormallik olup olmadığına bakmak lazım. Hava da soğuk, motor da soğuk. Çalıştırdığınızda direk 1000 devire düşmesi pek normal değil. Benzin pompası olsa, yolda giderken ve çalıştırırken hissedersiniz. Acaba ısı sensöründe mi hata var? Dışarıdaki havayı veya motor soğutma suyunu ölçen sensör yüksek mi algılıyor. Sanki yaz ayındaymış gibi direk 1000 devire çekti çünkü.
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
Egr kesin vardır. Euro 2 motorlardan beri var. Fakat açık konumda kalsaydı kesin hata kodu verirdi. Hata kodu olmaması kötü olmuÅŸ. Ucuzdan pahalıya doÄŸru gitmekte fayda var. Mesela öncelikle benzin aldığınız yeri bir deÄŸiÅŸtirin. Belki sorun benzininizdedir. Gaz verdikten sonra sorun ortaya çıktığı için ateÅŸleme, benzin pompası gibi bileÅŸenlerden kaynaklı da olabilir. Ben VW de aracın elektronik aksamını canlı ÅŸekilde izliyordum. EÄŸer sizin cihazda ve yazılımda da böyle bir durum var ise gaz verdikten sonraki verilerde bir anormallik olup olmadığına bakmak lazım. Hava da soÄŸuk, motor da soÄŸuk. Çalıştırdığınızda direk 1000 devire düÅŸmesi pek normal deÄŸil. Benzin pompası olsa, yolda giderken ve çalıştırırken hissedersiniz. Acaba ısı sensöründe mi hata var? Dışarıdaki havayı veya motor soÄŸutma suyunu ölçen sensör yüksek mi algılıyor. Sanki yaz ayındaymış gibi direk 1000 devire çekti çünkü.

Evet bundan 1 ay öncesine kadar araç çalışır çalışmaz 2000 devirden yavaş yavaş düşüyordu. Sonra birden bu şekilde çalışmaya başladı.
 
Üst