Direksiyon sertleşmesi

nukleer78

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
s.a arkadaşlar. bir sorunum var ama çözemedim. 2000 model megane 1 1.6 16v aracım var. direksiyon kutusundan yağ kaçağı vardı tamir olmadı orjinali ile değiştirdik. ancak direksiyonda aşırı sertlik oluştu. direksiyon pompasını değiştik bir düzelme olmadı. internette çok araştırdım ama çözüm bulamadım. lastik hava basıncı, rot başları vb. açıklamalar var ama bende hepsi normal. çözüm bulabilecek var mı acaba... sanayide iki tane megane vardı ikisine de baktım direksiyonları benimkine göre yumuşaktı.
 
Son düzenleme:

Veyo323

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2016
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
Abi direksiyon kutusu yeni olduğundan biraz sıkma yapıcaktır belli bı zaman sonra düzeliyor

HUAWEI KII-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
s.a arkadaşlar. bir sorunum var ama çözemedim. 2000 model megane 1 1.6 16v aracım var. direksiyon kutusundan yağ kaçağı vardı tamir olmadı orjinali ile değiştirdik. ancak direksiyonda aşırı sertlik oluştu. direksiyon pompasını değiştik bir düzelme olmadı. internette çok araştırdım ama çözüm bulamadım. lastik hava basıncı, rot başları vb. açıklamalar var ama bende hepsi normal. çözüm bulabilecek var mı acaba... sanayide iki tane megane vardı ikisine de baktım direksiyonları benimkine göre yumuşaktı.

Sorununuz büyük ihtimalle orjinal sandığınız direksiyon kutusunun orjinal olmamasından kaynaklı. Piyasadaki orjinal diye satılan 500tl lik Hema-TRW yi aldıysanız orjinalinin yumuşaklığını malesef beklemeyin. Orjinali 2000tl civarında. Direksiyon kutusu değişimi yapıldıktan bir süre sonra direksiyon yumuşar ama orjinalininki kadar olmaz. Pompanında değişmesine anlam veremedim pompaya kolay kolay birşey olmaz. Hatta direksiyon kutusunda problem olsa dahi ilk bakılacak yer direksiyon hidrolik yağı sonra pompadır. Hidrolik yağ varsa pompanın kontrolü şu şekilde yapılır. Bir kişi direksiyonu döndürürken diğer kişi direksiyon pompasından çıkan hidrolik hortumu bir alet yardımıyla sıkar bu esnada direksiyon sertleşirse pompada sorun olmadığı anlaşılır ve daha sonra direksiyon kutusuna bakılır. Hidrolik yağda , direksiyon kutusunda ve pompada sorun yoksa pompadan çıkan hidrolik hortumların cidarında problem olabilir. Başka bir yöntem ise pompa basıncını artırmaktır ki pompa çıkışlarının genişletilmesi, yuvalarının değiştirilmesi, hidrolik hortumların daha yüksek basınçlı hortumlarla değiştirilmesi gerekir ve riskli bir işlemdir.
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
Sorununuz büyük ihtimalle orjinal sandığınız direksiyon kutusunun orjinal olmamasından kaynaklı. Piyasadaki orjinal diye satılan 500tl lik Hema-TRW yi aldıysanız orjinalinin yumuşaklığını malesef beklemeyin. Orjinali 2000tl civarında. Direksiyon kutusu değişimi yapıldıktan bir süre sonra direksiyon yumuşar ama orjinalininki kadar olmaz. Pompanında değişmesine anlam veremedim pompaya kolay kolay birşey olmaz. Hatta direksiyon kutusunda problem olsa dahi ilk bakılacak yer direksiyon hidrolik yağı sonra pompadır. Hidrolik yağ varsa pompanın kontrolü şu şekilde yapılır. Bir kişi direksiyonu döndürürken diğer kişi direksiyon pompasından çıkan hidrolik hortumu bir alet yardımıyla sıkar bu esnada direksiyon sertleşirse pompada sorun olmadığı anlaşılır ve daha sonra direksiyon kutusuna bakılır. Hidrolik yağda , direksiyon kutusunda ve pompada sorun yoksa pompadan çıkan hidrolik hortumların cidarında problem olabilir. Başka bir yöntem ise pompa basıncını artırmaktır ki pompa çıkışlarının genişletilmesi, yuvalarının değiştirilmesi, hidrolik hortumların daha yüksek basınçlı hortumlarla değiştirilmesi gerekir ve riskli bir işlemdir.

hacı benim araştırmalarıma göre
direksiyon kutusuna 4 tane hortum giriyo...
iki hortum direksiyon dişlilerini yağlıyo..
direksiyon kutusunun üstünde olan iki hortum da biri solunda, diğer sağında olan..
bunlar direksiyonu çevirinde içine yağ basıyo...sağa sola çevirirken...
soldaki ve sağdaki hidrolik yağını ayıran tabakadan kaçırıyorsa...direksiyon kutusu değişebilir...
yani hiç yağ akıtmasa bile direksiyon kutusu bozuk olabilir...

benim videodan yorumladıklarım bunlar ))
doğru da olabilir yanlışta..
 

camanga

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Tem 2011
Mesajlar
55
Tepki puanı
0
Puanları
0
direksiyon sertleşmesini amortisör bilyesi de yapar bir de ona baktırın.Yönlendirme rulmanı diyende var bu parçaya.
 
Üst