Disk bakata değişimi hakkında bilgi

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba arkadaşlar,

Dün itibari ile ön disk, bakata ve yazlık lastikleri değiştirdim. Yetkili servis diskleri 1400 lira balataya ise 600 lira istedi. İndirimler falan yaklaşık 1700-1800 e mal olur dediler. Ben parcalari servisten aldirip dışarıda ozel serviste 900 tl ye taktırdım. Ek olarak artık 70.000 i devirmis olan continental premium contact5 serisi lastiklerimi de yine conti premium contact6 ile değiştirdim. Lastikler 205/55/16 tanesi 400 tl den toplam 1600 liraya mal oldu. Balans ve takma işlemini zaten bu fiyat içerisinde yapıyorlar ama ek olarak bir de rot ayarı yaptırdım. Lastik degisiminden önce hemen her fluence de olduğu gibi benim direksiyon da çok hafif sola meyilli duruyordu ve bunu serviste clip cihazı ile duzelttirdim. Sonrasinda lastik degisimi ve rot ayari da yapilinca su an herhangi bir problem kalmadı direksiyon adına. Bakalım ne kadar zaman düz kalacak onu da gorecegiz.



Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Hayırlı olsun çoğu rot balans ayarı yapan yer direksiyon açı sensörü ayarı yapmıyor piyasada ki çoğu araç elektrik destekli direksiyona sahip fakat ayarı bilen nadir sayıda yer var
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Hayırlı olsun çoğu rot balans ayarı yapan yer direksiyon açı sensörü ayarı yapmıyor piyasada ki çoğu araç elektrik destekli direksiyona sahip fakat ayarı bilen nadir sayıda yer var

Renault grubun yeni nesil araçları dacialarda dahil tamamı clip cihazı ile yapiliyormus. Eski nesillerde olduğu gibi direksiyon kutusuna mudahale olmuyormus. Mil tek tip ve çok noktalı carkl ile baglanmis dolayısı ile gevsetme veya sıkma da cozum olmuyormus. Ayrıca harici yazilimlar ( ddt4all hariç ) aci ayarina hiç bor şekilde mudahale edemiyormus.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar,

Dün itibari ile ön disk, bakata ve yazlık lastikleri değiştirdim. Yetkili servis diskleri 1400 lira balataya ise 600 lira istedi. İndirimler falan yaklaşık 1700-1800 e mal olur dediler. Ben parcalari servisten aldirip dışarıda ozel serviste 900 tl ye taktırdım. Ek olarak artık 70.000 i devirmis olan continental premium contact5 serisi lastiklerimi de yine conti premium contact6 ile değiştirdim. Lastikler 205/55/16 tanesi 400 tl den toplam 1600 liraya mal oldu. Balans ve takma işlemini zaten bu fiyat içerisinde yapıyorlar ama ek olarak bir de rot ayarı yaptırdım. Lastik degisiminden önce hemen her fluence de olduğu gibi benim direksiyon da çok hafif sola meyilli duruyordu ve bunu serviste clip cihazı ile duzelttirdim. Sonrasinda lastik degisimi ve rot ayari da yapilinca su an herhangi bir problem kalmadı direksiyon adına. Bakalım ne kadar zaman düz kalacak onu da gorecegiz.



Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Sabah bir konuya cevabınızı gördüm orada bu değişikliklerden bahsetmiştiniz. Size soracaktım ama gerek kalmadan siz konu açmışsınız. Bilgilendirme için teşekkür ederim kendi adıma. Bununla ilgili olarak yetkili servisten aldırdığınız balata ve disklerin markalarını da belirtebilir misiniz? ayrıca henüz 45.000 de olan lastiklerimi 4 seneyi devirdikleri ve artık kalkışlarda tutunamadıkları için ben de değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak en önemli sorun kendi adıma 205/60/16 olan ve kapı içindeki etiketinde de yazan değerlerdeki lastikler 205/55/16 ebadındaki lastiklere göre bir tık daha pahalı olduğu için kararsızım. konu ile ilgili olarak görüşleriniz neler? kafamdaki marka conti eco contact 6. yanağı 5 mm daha düşürmenin ne gibi bir dezavantajı olur?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Sabah bir konuya cevabınızı gördüm orada bu değişikliklerden bahsetmiştiniz. Size soracaktım ama gerek kalmadan siz konu açmışsınız. Bilgilendirme için teşekkür ederim kendi adıma. Bununla ilgili olarak yetkili servisten aldırdığınız balata ve disklerin markalarını da belirtebilir misiniz? ayrıca henüz 45.000 de olan lastiklerimi 4 seneyi devirdikleri ve artık kalkışlarda tutunamadıkları için ben de değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak en önemli sorun kendi adıma 205/60/16 olan ve kapı içindeki etiketinde de yazan değerlerdeki lastikler 205/55/16 ebadındaki lastiklere göre bir tık daha pahalı olduğu için kararsızım. konu ile ilgili olarak görüşleriniz neler? kafamdaki marka conti eco contact 6. yanağı 5 mm daha düşürmenin ne gibi bir dezavantajı olur?

Disk ve balatanin markasini bilmiyorum ama kutularinda mais yaziyordu. Diğer yandan lastikler için sunu soyleyebilirim ben 4 yıldır neredeyse 205/55/16 kullanıyorum. 60 ile arasinda nedendir bilmem ama çok ucuk bir fiyat farki var. Benim aracın orjinali 205/60/15 ken ben 205/55/16 ya gectim ve konfor olarak hiç bir fark görmedim. 60 yanak lastige o kadar fazla para vermenin bi anlami yok açıkçası.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Ayrıca benim kullandigim marka lastikler için de 50.000 km maks omur yaziyor sitesinde ama 70.000 km üzeri yol yaptım. Sadece son 5.000 km dir abs daha sık devreye giriyordu onun haticinde bir tutuş sorunu yaşamadım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Disk ve balatanin markasini bilmiyorum ama kutularinda mais yaziyordu. Diğer yandan lastikler için sunu soyleyebilirim ben 4 yıldır neredeyse 205/55/16 kullanıyorum. 60 ile arasinda nedendir bilmem ama çok ucuk bir fiyat farki var. Benim aracın orjinali 205/60/15 ken ben 205/55/16 ya gectim ve konfor olarak hiç bir fark görmedim. 60 yanak lastige o kadar fazla para vermenin bi anlami yok açıkçası.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Evet her iki boyut arasında baya uçuk fiyat farkları var. Bundan dolayı 55 yanaklı olanları tercih edeceğim mecburen.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Arkadaşlar 205/55r16 da 205 lastik taban genişliği 55 ise 205 tabanın %55 i anlamına geliyor
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
lastik konusunda daha öncede tavsiyem olmuştu.
60 yanak piyasada daha az ve daha pahalı bulunuyor.
55 yanaklar model çokluğu ve fiyat avantajı ile öne çıkıyor bende 55 kullanıyorum.
özelliklede fluence kullanıcılarına tavsiye ediyorum 55 yanağı.çünkü yapı itibarı ile araç türkiye şartlarını karşılamak amacı ile avrupa araçlara göre yerden yüksek konumlandırılmış.(bu yüzden ilk çıktığında fluence lar çekemeyenler tarafından leylek gibi araç diye adlandırılıyordu)haliyle yükseklik yol tutuşu ve görsel çekiciliği azaltıyor.
4 yazlıkta conti kullanıyordum genel anlamda memnundum.bana göre tek kötü tarafı lastik sırtında kopmalar belli bir yaş ve km sonrası oldukça artıyor ve genel kullanıcı şikayetleride bu yönde.
lastiklerin birinde yanak ve sırt arasında yırtık olduğu için nisan ayında bir çift en ucuz starmaxx alıp arkalara taktım.starmaxx ları yazın kullandığım kadarı ile sorun göremedim.önlerdeki contilerde diş olmasına rağmen yaş itibarı ile abs bu yaz fazla devreye girmeye başladı.
geçen hafta 4 kışlık(starmaxx) taktırdım.2 sezondur kullanıyorum memnunum.bu yıl 3,kışı geçireceğim hayırlısı ile.
lastik konusunda para sıkıntısı yoksa conti
hesaplı olsun derseniz starmaxx ı tavsiye ederim.
fiyat olarak ben yazlık starmaxx ı nisan ayında 200 tl den aldım
60 yanak conti hatırla fiyatı 375 kadar inebildi.
nisan ayındaki 200tl çıkma lastik ve çin lastiklerinden daha avantajlı gelmişti bana.
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Merhaba arkadaşlar,

Dün itibari ile ön disk, bakata ve yazlık lastikleri değiştirdim. Yetkili servis diskleri 1400 lira balataya ise 600 lira istedi. İndirimler falan yaklaşık 1700-1800 e mal olur dediler. Ben parcalari servisten aldirip dışarıda ozel serviste 900 tl ye taktırdım. Ek olarak artık 70.000 i devirmis olan continental premium contact5 serisi lastiklerimi de yine conti premium contact6 ile değiştirdim. Lastikler 205/55/16 tanesi 400 tl den toplam 1600 liraya mal oldu. Balans ve takma işlemini zaten bu fiyat içerisinde yapıyorlar ama ek olarak bir de rot ayarı yaptırdım. Lastik degisiminden önce hemen her fluence de olduğu gibi benim direksiyon da çok hafif sola meyilli duruyordu ve bunu serviste clip cihazı ile duzelttirdim. Sonrasinda lastik degisimi ve rot ayari da yapilinca su an herhangi bir problem kalmadı direksiyon adına. Bakalım ne kadar zaman düz kalacak onu da gorecegiz.



Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

güle güle kazasız belasız cezasız sağlıkla binin aracınıza.
 
Üst