Dizel Araçların Suçu Nedir ?

burakkorull

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
502
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
38
merhaba dostlar

dün oto kent'te tanıdıklar ile sohbet ederken dizel araçlar 10 yıl içinde üretimi duracak ve piyasadan kaldırılacak dediler şok oldum.eve geldim araştırma yaptım bazı ülkelerin şehirlerinde yasaklanmış bile. peki ya türkiye ? türkiye de durum ne olur ? ayrıca aracım'dan oldukça yüksek seviye de memnunum nasıl satayım? kıyamam ben ona nasıl benzinliğe geçeyim ?

sizler bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz ?

-Dizel Araç sahipleri ne yapmalı ?
-
 

wawseng

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
571
Tepki puanı
21
Puanları
0
benzinliye geçmekte çözüm değil,yakında benzinli araç kullanımı da azaltılacak elektrikli revaçta
 

ieb93

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
31
merhaba dostlar

dün oto kent'te tanıdıklar ile sohbet ederken dizel araçlar 10 yıl içinde üretimi duracak ve piyasadan kaldırılacak dediler şok oldum.eve geldim araştırma yaptım bazı ülkelerin şehirlerinde yasaklanmış bile. peki ya türkiye ? türkiye de durum ne olur ? ayrıca aracım'dan oldukça yüksek seviye de memnunum nasıl satayım? kıyamam ben ona nasıl benzinliğe geçeyim ?

sizler bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz ?

-Dizel Araç sahipleri ne yapmalı ?
-
Çevreyi katlediyor çünkü :( Volkswagen gibi devler bile emisyon değerlerini düşük gösterdi. Benzinli araçlar da kaldırılır ama dizeller kadar doğayı kirletmiyorlar. Tabii bu bir süreç, elektrikli araçlar da masum değil, sonuçta elektriği üretirken de doğayı kirletiyoruz.
 

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bende aracımdan çok memnunum ama bayilere araç geldiğinde orjinal tüplü modellerden birisine geçiş yapacam araştırma içerisindeyim. Bu haftasonu bayileri gezdim özellikle honda da hiç araç yok.
 

burakkorull

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
502
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
38
bulursanız bana da haber veriniz lütfen 1,2 CLİO full pakete geçmek mantıklı gibi duruyor
 

Storming0

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Dizel bitmez heleki bizim ülkemizde çok zor
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
Herkese bir hevesle, göz boyamayla elektrikli araçlar pompalanıyor da,kimse yeterli teknik bilgiye sahip olmadan sonrasını düşünmüyor.
Arkadaşlar tek bir soru soracağım; bunun üzerine düşünün:
Elbette o araçların bataryaları bitecek, yani ölecek, o zaman atık (ölü) piller ne olacak? Nasıl bertaraf edilecek? Bizimki gibi ülkelere mi yollanacak yine?!

Çözüm tam olarak %100 elektrikli evet fakat bertaraf edilemeyen bataryalar ile değil... Batarya teknolojisinin daha işin çok başında olduğu aşikar, şöyle ki:
Batarya teknolojisi, ihtiyaç duyan teknolojinin o kadar gerisinde kaldı ki, ne yeterince hızlı şarj olabileni var, ne bittiğinde zararsızca bertaraf edilebileni var ne de yeterince verimli ve uzun ömürlüsü var. Araçlarda vb çok yük gerektiren yerlerde kullanılacak bataryalar üzerinde daha yeni çalışılmaya başlandı ve tahminimce 20 yıldan aşağı kullanıma sunulup yaygınlaşamaz...

O halde Mazda'nın yaptığı gibi örnek olarak Skyactiv-X motoru teknolojisinden yürümek gerek... Yani elde olanları daha verimli, daha zararsız hale getirmek... Bu da günümüzde 3 metodla oluyor; Hacim küçültme + Turbo güçlendirme + LPG.
 

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ülkemizde dizelin bitmeyeceğini düşünüyorum bende bu kadar piyasadaki araç vs. dizel uzun zaman daha Türkiye de olacak. Ama nasıl önemli olan bu. Aşırı vergilendirme ile olacak zamanında 2.0 megane vardı bizde bir anda motor hacmine göre düzenleme yaptılar. Piyasa da 2.0 arabaya kaçımız binebiliyoruz. Dizellerde aynı böyle olacak bi düzenleme ile vergiyi yapıştıracaklar. Ha bu 5 yıl mı olur 10 mu bilinmez. Benim orjinal tüplü benzinliye geçişimin ana nedeni dizelin yürütme masrafları fazla benzinli tüplü daha önce astra kullanmıştım yarı yarıya masraf farkediyordu.
 

Evren81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Dizelin kötü yanı CO2 salınımı değil. NOx salınımı. CO2 bakımından benzililerden daha az emisyon değerine sahip dizel araçlar ama NOx değeri dizellere has bir durum ve çok zehirli bir egzoz gazı.
Çare elektrikliler gibi görünüyor ama mevcut batarya üretimleri hiç de sanıldığı gibi masum değil. Hem üretim aşamasında bir aracın bir kaç yıl boyunca saldığı CO2'den fazla salınım ile üretiliyor, hem de bitin ömrü bittiği zaman sorunlu bir atık haline geliyor. Teknoloki sürekli gelişiyor. Elbette zamanla batarya konusunda da gelişmeler yaşanacaktır. Geri dönüşümü olan, daha çevreci ve daha uzun menzil sunabilen bataryalar ile tamamen elektrikli araçlara geçeceğiz.

Türkiye'ye dönüp baktığımızda. Dizel fiyatı benzini geçti. Biz dizel kullananlar için üzücü bir durum. Ben dizelin bizde en az 15-20 sene daha devam edeceğini düşünüyorum. Akaryakıtta dizel benzinden daha pahalı olabilir. Dünya genelinde bu şekilde zaten maliyet açısından. Yine de dizel avantajlı diye düşünüyorum.

Şimdi sıfır araç alacak olsam Hybrid tercih ederim.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
arkadaşlar olaya sadece emisyon salınımı veya gaz olarak bakmayın bu işin çok gerisinde bir noktası oldu bu çoktan.
üreticiler için emisyon umrunda değil asıl önemli faktörler:

1) emisyon/normları tutturabilmek için gerekli ekipmanlara üreticinin harcadığı paralar (dizelde/benzinlide)
2) ona rağmen tutturamadığında uygulanan cezalar,an itibariyle bile bir sürü modelde üretici daha aracını kapıdan bile çıkarmadan ceza ödemekte bile
3) dizel ve benzinli motorların maaliyeti

A) döküm parçalar,blok,krank,silindir,silindir kolu,silindir başı,emme manifoldu hepsi döküm hepsi kalıp demek,hepsi ayrı ayrı zor bir maaliyet
B) su pompası,enjektör,bobin,yakıt pompası,valfler,fanlar,sensörler,hortumlar vs vs gibi bir sürü yan sanayi/taşeron gerektiren malzemeler (çoğu in house olmayan maaliyetli malzemeler)
C) aktarma organları, aks,dingil,şanzıman,volan,debriyaj vs vs abi bunlar dehşet maaliyetler
D) bunca parçanın lojistiği,planlaması,finansmanı


onun yerine adam tek bir pili alıyor model olarak ağır araçta çift olarak kullanıyor,performans aracında çift, ekonomi aracında tek kullanıyor, yanına birde motor bitti gitti.

tedarikçi sayısı az,logijstiği az,maaliyeti az,stoklama derdi az, az oğlu az .


uzak gelecek diye düşünmeye gerek yok yakın gelecekte şurda maximum 10 seneye bile kalmadan şahsi fikrim özellikle avrupa modellerinin %90ı elektrikli olacak.
 
Üst