ApSUVai
Bilgi Girilmemiş
EGR sistemi kullanılan bir araçta gibi emme manifolduna uygulanan egzoz gazı miktarının CO, HC. ve NOx miktarı nasıl değiştirdiği görülmektedir .
Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.
1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.
2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.
Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz
Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.
1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.
2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.
Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz