bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Trafikte 'doğru' sanılan 'yanlışlar'
d_insan.jpg
Trafikte, "Arkada oturanlar için emniyet kemeri gereksizdir", "sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir", "ABS, mekanik frene göre aracı daha kısa mesafede durdurur" gibi birçok "yanlış" "doğru" sanılıyor.

Türkiye'de bazı sürücülerin trafikle ilgili bildiklerini sandıkları yanlışlar ve bunların doğru karşılıkları şöyle...
Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir.
Yanlış. Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.
Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir.
Yanlış. Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada, otomobilin içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir.
Yanlış. Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder.

LASTİK HAVALARI NASIL OLMALI?
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur.
Yanlış. Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. İnik lastiklerin yalnız omuz kesimleri yere basar. Lastik inikken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.

Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir.
Yanlış. Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması yüzünden lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

EN ETKİN YAVAŞLAMA NASIL OLUR?
ABS (Antiblokaj Fren Sistemi), mekanik frene göre aracı çok daha kısa mesafede durdurur.
Yanlış. ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz. Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de tam bloke olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Halbuki ABS, tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.

Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.
Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

Direksiyon saate göre 10’u 10 geçe pozisyonunda tutulur.
Yanlış. Direksiyon, saate göre 9’u 15 geçe pozisyonunda tutulur. Bu, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

Çocukları uyarmak için korna çalınır.
Yanlış. Çocukları uyarmak için korna çalınmaz. Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
-3 ve daha çok şeritli yollarda en sol şerit hızlı gidenler içindir.Yanlış,bu tür yollarda en sol şerit esasen sollama içindir sürekli işgal edilmez.
-Gece trafikte ani şeylerle karşılaştığınız yada sezdiğiniz zaman kornaya basılmaz, sellektör yapılır, gece için; insanı uyarıcı ses değil ışık şiddetinin değişimidir, özellikle sollama anında öndeki araba hafifçe sola yanaştığı zaman insanlar kornaya basıyor hareket halinde olunduğu için ve mesafe belki de biraz uzak diyelim o kişi de aracında müzik vs dinliyorsa kornayı asla ve asla fark etmez, korna size zaman kaybıdır durumu asla çözmez, gece kesinlikle sellektör yapmak en etkili çözümdür.
-Yanımızdaki Araç dikkatsiz bir şekilde önümüze kırarsa sakın Hakaret yada sizde aynısını yapmayın, bu yanlıştır.
-Şehirler arası yolda çocuğunuza, eşinize başka bir dostunuza Araba sürmeyi öğretmeye çalışmayın, zira bunun için kurslar vardır, buda yalnıştır.
-Araç içerisinde cam-sunruf açıkken, sigara içmemeye çalışın, kül-ateş düşer-kaçarsa, konsantireniz bozulur yanlıştır. Helede uykusuz veya alkollu vaziyetteyken...
-yaya geçidinden geçen yaya için yol hakkı tamamen YAYA'nındır. Yaya geçidinde insana çarparsanız 8/8 yani yüzde100 suçlu bulunursunuz, başka alternatifi yoktur ister yaya sarhoş olsun.
-Ama "genç çoğunluk" saat 10'u 10 geçe şeklinde değil, 12:00 şeklinde tutuyor.. Yanlış. Direksiyon, saate göre 9’u 15 geçe pozisyonunda tutulur. Bu, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur..(Ancak, Ülkemiz gençliği genelde, Sağ elle direksiyon üst tarafından tutulur, sol kol dışarı sarkıtılır.. Ya da sol dirsek dışarı çıkarılır ve parmak uçlarıyla direksiyona dokunulur, sağ el vitesten hiç çekilmez..
biggrin2.gif
icon_twisted.gif
))
-'-Trafikte direksiyon başına geçmenin 2/8 kusurluluk yaratacağı düşüncesi tamamen yanlıştır. Kusur durumu her olaya göre ayrı belirlenir, salt araç kullanmak kusur teşkil etmez. -Trafikte arkadan çarpmanın mutlak 8/8 kusurlu olmayı gerektirdiği düşüncesi tamamen yanlıştır. Kusur durumu her olaya göre ayrı belirlenir.
-Alkollü araç kullananın her halükarda 8/8 kusurlu olması gerektiği düşüncesi de tamamen yanlıştır. Kusur durumu her olaya göre ayrı belirlenir. Alkollü araç kullanmak 2918 Sayılı Yasa'da ayrı düzenlenmiş cezai yaptırımı olan bir ihlaldir.
-Ehliyetsiz araç kullananın her halükarda 8/8 kusurlu olması gerektiği düşüncesi tamamen yanlıştır. Ehliyetsiz araç kullanmak kusur tespitinde dikkate alınmaz. Olayın oluş biçimine göre, ehliyetsiz kişi olayda kusursuz sayılabilir. Ehliyetsiz araç kullanma 2918 Sayılı Yasa'da ayrı düzenlenmiş cezai yaptırımı olan bir ihlaldir.
-Sağdan gelen araca yol vermeme halinde, her halükarda 8/8 kusurlu olunacağı düşüncesi de yanlış olup, olayın gerçekleşme şekline göre, örneğin kavşakların eşitliği veya üstünlüğü, kavşağa önce giriş, hız, kavşağı tamamlamış olma durumu kusur durumunu etkiler.
-

-''Yağmurda inik lastik daha az kayar''
Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.
-''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''
En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
-''Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır''
Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır. EN ÇOK SORULAN SORULAR
AA muhabirinin Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı yetkililerinden edindiği bilgiye göre, sürücüler en fazla trafik cezaları ve MOBESE sistemiyle ilgili soru yöneltiyor.
Sürücülerin en fazla sordukları bazı sorular ile cevapları şöyle:
-''MOBESE Sisteminde hız ihlali yapan araç, radar tarafından ne kadar uzaklıktan tespit edilebiliyor, tüm ihlallere ceza yazılıyor mu?''
Hız ihlali yapan araç, MOBESE sistemi tarafından 50 metre ile 1000 metre arasında tespit edilebiliyor. Tespit edilen tüm ihlallere ceza veriliyor.
-''MOBESE Sisteminde kırmızı ışık yanarken trafik polisinin müdahalesiyle geçen araçlara ceza yazılıyor mu?''
Polis, müdahaleden önce telsizle MOBESE merkezine bilgi veriyor. MOBESE yetkilileri ise görüntüleri izleyerek polis müdahalesiyle hareket eden sürücülere herhangi bir ceza uygulamıyor.
-''MOBESE Sisteminde ambulans ve itfaiye araçlarına yol verenlerin trafik kurallarını ihlal etmesi sonucu nasıl bir yaptırım uygulanıyor?''
Tepe Lambasının açık olması durumunda ambulans ve itfaiyeye yol verirken kural ihlali yapan araçlara ceza uygulanmıyor.
-''MOBESE Sisteminde ceza uygulamaları günün hangi saatlerinde yapılıyor?''
Haftanın 7 günü, 24 saat sistem faal olarak çalışıyor, günün her saatinde ceza uygulanabiliyor.
-HIZ İHLALİYLE İLGİLİ SORULAR-
-''Hız sınırını çok az geçtim ceza alır mıyım?''
Hız sınırını yüzde 10 oranında aşan sürücüye ceza verilmez. Sınırı yüzde 10'dan yüzde 30'a kadar aşan sürücüye, 130 TL ceza ve 10 ceza puanı verilir, sınırı yüzde 30'dan fazla aşanlar ise 270 TL ve 15 puan ceza alır. Hız sınırı geriye doğru bir yıl içinde 5 defa yüzde 30'dan fazla aşılırsa sürücünün ehliyeti 1 yıl süre ile geri alınır. Bu sürenin sonunda psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri uzmanının muayenesi sonucunda sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılan sürücülere belgeleri iade edilir.
-''100 ceza puanını dolduran sürücülere yapılan işlemler nelerdir?''
Geriye doğru bir yıl içerisinde 100 ceza puanını dolduran sürücülerin, birinci defada 2 ay süre ile sürücü belgesi geri alınır ve sürücü trafik ve çevre bilgisi eğitimi için kursa gönderilir. Kursu başarı ile tamamladığını belgeleyenlerin sürücü belgesi 2 aylık süre bitiminde iade edilir.
İkinci defada 4 ay süre ile sürücü belgesi geri alınır ve psiko-teknik değerlendirme merkezlerinde psiko-teknik değerlendirmeye tabi tutulurlar. Muayene sonunda sürücü belgelerinin geri verilmesinde sakınca olmayanlara ait sürücü belgeleri 4 aylık süre bitiminde iade edilir.
Üçüncü defada ise sürücü belgeleri süresiz olarak iptal edilir.
-''Yanlış veya haksız yere yazıldığını düşündüğüm bir trafik cezasına nasıl itiraz edebilirim?''
Yanlış ve haksız yere yazıldığı düşünülen bir trafik cezasına itiraz, o ilde bulunan Trafik Mahkemesine, bunların bulunmadığı yerlerde ise Sulh Ceza Mahkemesine yapılır.
-''Ehliyetimi kaybettim. Ne yapabilirim?''
Ehliyetini kaybedenler, Trafik Tescil Şube Müdürlüğüne hitaben yazdıkları bir dilekçe ve nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi, 2 adet vesikalık fotoğraf ile sürücü belgesi ücretini ödeyerek ehliyetlerini değiştirebilir.
-''Sürücü kursundan birkaç yıl önce aldığım sürücü sertifikasını sürücü belgesine nasıl dönüştürebilirim?''
Sürücü kurslarından alınan sertifikaların sürücü belgesine dönüştürülebilmesi için öncelikle sürücü kursunun bulunduğu il ya da ilçedeki tescile müracaat edilmesi gerekir. Daha önce alınan sağlık raporu ve sabıka kaydı 1 yıl geçerli olduğundan yenilenmesi gerekir. İstenilen evrakları getirerek aradan zaman geçmiş olsa bile sertifika sürücü belgesine dönüştürülebilir.
-''Trafik cezalarını nereden sorgulayabilirim''
Sürücü belgelerine uygulanan trafik ceza kaydına E-Devlet Portalı olarak hizmet veren www.turkiye.gov.tr adresinden ulaşılabilir.
Araç tescil plakasına uygulanıp tahsilatı yapılamayan ihbarlı trafik cezaları ise, GELR DARES BAKANLII adresindeki İnternet Vergi Dairesi ekranından sorgulanabilir .

-Diğer Hukuki Yanlış Bilinenler;
Kanun meğer öyle değilmiş!.. Haberi
 

clio_34

Çiğdem Hoca,
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2,477
Tepki puanı
7
Puanları
0
Birçok güzel bilgi, hatırlatma var ancak en önemlilerinden birinin altını çizmek istedim:


Çocukları uyarmak için korna çalınır.

Yanlış. Çocukları uyarmak için korna çalınmaz.
Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.


Bir de zamanında duyduğum ve hiç aklımdan çıkarmadığım bilgiyi de yazayım yine kaçıncı defa olursa olsun...
"aracınızın önüne bir top fırlarsa durun, yavaşlayın, önleminizi alın, arkasından bir çocuk da fırlayacaktır."
 
Son düzenleme:

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
Çocukları uyarmak için korna çalınır.
Yanlış. Çocukları uyarmak için korna çalınmaz. Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.


Öncelikle başa gelmeyince amannn bunları zaten biliyoruz diyenler olduğunu tahmin ediyorum ama demeyin zira başa gelince maalesef çok acı oluyor.Örneğin bu gerçekten çok önemli,ben çok yaşlı yada çocuklarda mutlaka yavaşlar ve gerekirse dururum kornaya dokunmadan niyemi:)vardır elbette bir hatırası.Güzel ve faydalı bilgiler içinde teşekkürler tekrar:eyv
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
illa kornaya basarım diyenler, az-hafif basın bari... :cool: aksi halde kaza olursa, götürürler merkeze hesabı oluyo... bütün tadı kaçıyo işin...ıslık

ayrıca, ""-yaya geçidinden geçen yaya için yol hakkı tamamen YAYA'nındır. Yaya geçidinde insana çarparsanız 8/8 yani yüzde100 suçlu bulunursunuz, başka alternatifi yoktur ister yaya sarhoş olsun.."" mevzusu da var...
 
Son düzenleme:

clio_34

Çiğdem Hoca,
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2,477
Tepki puanı
7
Puanları
0
Çocukları uyarmak için korna çalınır.
Yanlış. Çocukları uyarmak için korna çalınmaz. Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.


Öncelikle başa gelmeyince amannn bunları zaten biliyoruz diyenler olduğunu tahmin ediyorum ama demeyin zira başa gelince maalesef çok acı oluyor.Örneğin bu gerçekten çok önemli,ben çok yaşlı yada çocuklarda mutlaka yavaşlar ve gerekirse dururum kornaya dokunmadan niyemi:)vardır elbette bir hatırası.Güzel ve faydalı bilgiler içinde teşekkürler tekrar:eyv

tilki kerem abim, çok haklısın çünkü yaşlıların da refleksleri zayıf olabilir, kulağı duymayabilir, ancak benim paranoyam olabilir de kornaya basıyorum diye asla güvenmiyorum baştan öyle alıştım, çünkü gencecik bir insan olabilir oradan geçen ama kulakları duymuyor olabilir vb sonradan üzülmek istemem.

heee bir de bugün de yaşadığım bir olay, adam elinde telefon heyecanla konuşarak hop atladı kaldırımdan arkaya baktım da durdum istifini bozmadan devam etti, bu 2 oldu cep telefonuyla konuşanlardan korkmak lazım, başa bela olabilir her an :S
 

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
tilki kerem abim, çok haklısın çünkü yaşlıların da refleksleri zayıf olabilir, kulağı duymayabilir, ancak benim paranoyam olabilir de kornaya basıyorum diye asla güvenmiyorum baştan öyle alıştım, çünkü gencecik bir insan olabilir oradan geçen ama kulakları duymuyor olabilir vb sonradan üzülmek istemem.

heee bir de bugün de yaşadığım bir olay, adam elinde telefon heyecanla konuşarak hop atladı kaldırımdan arkaya baktım da durdum istifini bozmadan devam etti, bu 2 oldu cep telefonuyla konuşanlardan korkmak lazım, başa bela olabilir her an :S

Valla benim olay ilginç niyeyse:aytuğAnkara'da karlı bir gün ve gayet yavaş otoparka gireceğimdir tam girişte ortada yürüyordu araçta hafiften kayıyor öylesine hafifçe dokundum kornaya hay elim kırılaydı adamcağız sıçradı birden kaydı ve düştü.Hemen indik yardıma hadii millet toplandı birde adımız anında çıktı trafik canavarına millet sanıyor ben çarptım garibime.Neyse gaziye götürdük vs vs vs adam kendine gelince dediki bak yavrum daha gençsinqw(o vakit öyleydik harbiden manitayla çiftlikte köfte ekmek yiyip neyseee ne alaka şimdihehe)benim kalbimde pil var yaşlı adamım kulağına küpe olsun bizim durumumuzdaki insanlara korna çalmayın habersiz bırakın durun bir dakika sonra vicdan azabı çekmeyin evladım demişti.Ve ben bunu hiç unutmadım ya ölseydi .................sonra evine bırakıp elini öpüp ayrılmıştık muhterem insandan hey gidi yaw:)
 

ozkan2614

Özkan ÇELİK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
27
Puanları
0
Yaş
33
O degilde abi bunu RFC üyeleri degil tüm şöferlerin okuması bilmesi gerektigini düşünüyorum güzel bir paylaşım teşekkürler...
 

clio_34

Çiğdem Hoca,
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2,477
Tepki puanı
7
Puanları
0
Valla benim olay ilginç niyeyse:aytuğAnkara'da karlı bir gün ve gayet yavaş otoparka gireceğimdir tam girişte ortada yürüyordu araçta hafiften kayıyor öylesine hafifçe dokundum kornaya hay elim kırılaydı adamcağız sıçradı birden kaydı ve düştü.Hemen indik yardıma hadii millet toplandı birde adımız anında çıktı trafik canavarına millet sanıyor ben çarptım garibime.Neyse gaziye götürdük vs vs vs adam kendine gelince dediki bak yavrum daha gençsinqw(o vakit öyleydik harbiden manitayla çiftlikte köfte ekmek yiyip neyseee ne alaka şimdihehe)benim kalbimde pil var yaşlı adamım kulağına küpe olsun bizim durumumuzdaki insanlara korna çalmayın habersiz bırakın durun bir dakika sonra vicdan azabı çekmeyin evladım demişti.Ve ben bunu hiç unutmadım ya ölseydi .................sonra evine bırakıp elini öpüp ayrılmıştık muhterem insandan hey gidi yaw:)

senin normal bir olayın olma ihtimali var mı tilki abi :D bünyene aykırı ben bile anladım artık :D bir an sonucundan korktum neyse ki bir şey olmamış.
 
Üst