Dtc178307 vites kolu tambur vites değişimi hatasi

ceshme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba, İyi forumlar,
2014 Model 1.5 touch edc 110 bg 157 000 km de otomobil kullanıcısıyım.
Otomobilimde bir süredir özellikle dik yokuşlarda 2. vitesden 1. vitese düşmeme ve ardından " vites kutusunu kontrol ettiriniz " hatası çıkıyor, kontağı kapatıp açtıktan sonra düzeliyordu. dün bilgisayara bağladık ve aşağıda fotoğrafını ilettiğim başlıktada özetle yazdığım hatayı verdiği gördük. ustam edc beyninin değişmesi gerektiğini söyledi. internette araştırmama rağmen hata koduna ilişkin yorum ve açıklamaya rastlamadım. konu hakkında bilgisi olan forumdaşlardan yorumlarınıı bekliyorum. Saygılarımla.

not: 80 000 ve 150 000 km de şanzuman yağım değişti ( forumda daha evvel paylaşmış) aküm varta ve daha 2 yıl oldu değişeli.

3ppsvp.jpg
[/URL][/IMG]
 

ceshme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
3 yıldır bu foruma uğramıyordum ve şimdi neden uğramadığımı hatırladım. çünkü forum 3-4 kişinin elinde onların yorumları ve istediği konular etrafında dönüyor. maalesef. üyeliğimi iptal etmenizi rica ediyorum . kendiniz çalın kendiniz oynayın size kolay gelsin.
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba ben de az giren birisiyim.
Bu sorun için yetkili servisi öneririm.
Benim de 2017 Megane'da aküm yeniyken (3-4 aylık) EDC, start stop, abs hataları başladı. Tabi ilk akla gelen akü. Sonra ABS Bey'ni değişecek dendi ama bir kablonun şase yaptığı belirlendi.
Yetkili serviste daha net bakabilirler umarım EDC beynine gitmeden sorun düzelir.
 

ceshme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
tekrar merhaba benim paylaştığım konu ile ilgili olarak sonunda tüm sorunlarım çözüldü. 1 den 2 ye geçişlerde sirkeleme, dik yokuşlarda 2 den 1 geömeme ve 2 de takılı kalma sonrası yukarıda paylaştığım hata tespit edilmişti. 2 defa beyin denedik olmadı ancak son olarak, şanzumancı tarafından; vites kutusunda rulmanlarda gevşeme ve ezilme tespit edildi. en nihayetinde 1. vites senkromeçi, rulmanları ve difransiyel değişti, hazır açılmışken keçelerde yenilendi ve edc şanzumanım adeta fabrikadan yeni çıkmış gibi oldu. üstelik yakıt tüketimi 100 km de 6.0 lt llerde geziyordu, tamirat sonrası 5.5 civarlarına düştü.
parçalar 1420 tl tuttu 2000 tl de işçilik. izmir 2. sanayide
 
Üst