Düşük Rolanti Sorunu - Rolanti Yükseltme Hakkında Yardım

BunyaminKapicioglu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
215
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Merhaba arkadaşlar;

Aracım 1.6 megane coupe 8v k7m motora sahip. Daha öncesinde forumda DEVİR DALGALANMASI ile ilgili çokça konu paylaşılmış ama SABİT DÜŞÜK DEVİR hakkında konu bulamadım.

Benim aracım ilk çalıştırmada 10 devirde motoru ısıtıyor ve sonra 0.5 devire düşüyor. Benzinden gaza geçiş yapacağı sırada stop ediyor ve seyir halindeyken boşa atınca ya da ışıklarda beklerken 0.5 devire düştüğü için akü, marş, yağ ikaz ışıkları yanıyor. Devirde dalgalanma yok. SABİT 0,5 olarak tam stop etme seviyesinde duruyor.

Usta, elle ayarlanmadığını ve rolanti motorundan kaynaklandığını söyledi. Siz ne dersiniz? Bilgisayara bağlanıp yükseltilemez mi? Ne yapmam gerekir? Kime, nereye danışabilirim?

Teşekkür ederim
 

BunyaminKapicioglu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
215
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Kimse cevap vermeyecek sanırım :S
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
serviste pc ye bağlatıyon 40tl
7.2 ye getiriyor pc rolantiyi
 

megane23

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
342
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhaba arkadaşlar;

Aracım 1.6 megane coupe 8v k7m motora sahip. Daha öncesinde forumda DEVİR DALGALANMASI ile ilgili çokça konu paylaşılmış ama SABİT DÜŞÜK DEVİR hakkında konu bulamadım.

Benim aracım ilk çalıştırmada 10 devirde motoru ısıtıyor ve sonra 0.5 devire düşüyor. Benzinden gaza geçiş yapacağı sırada stop ediyor ve seyir halindeyken boşa atınca ya da ışıklarda beklerken 0.5 devire düştüğü için akü, marş, yağ ikaz ışıkları yanıyor. Devirde dalgalanma yok. SABİT 0,5 olarak tam stop etme seviyesinde duruyor.

Usta, elle ayarlanmadığını ve rolanti motorundan kaynaklandığını söyledi. Siz ne dersiniz? Bilgisayara bağlanıp yükseltilemez mi? Ne yapmam gerekir? Kime, nereye danışabilirim?

Teşekkür ederim
1.6 16v motorda bahsettigin sorunu ben de yasadim. Elazigdan Gaziantep e kadar yolda vites degisirken bile ara gazi verip deviri yuksek tutmazsam stop ediyordu.
bu durumu yasamadan once sifir vdo rolanti musuru almis ve takmistim. Bu sorunu yasayinca onu sokup evdw atmadigim eski orjinal olanini balata spreyiyle temizleyip takmistim ve sorun aninda duzelmisti. Istersen o parcayi dikkatlice cikartip temizledikten sonra takip deneyebilirsin. Sorun duzelmezse tanidigin bi ustaya gidip yenisini denetmeni öneririm. Gecmis olsun
 

G.AKGÖZ

Göksel AKGÖZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2013
Mesajlar
1,082
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
gaz telinin orda bi vida var onubla biraz oynayarak ayarlaya bilirsin bende yeni aldıgım coupe da aynı sorunu yaşadım kelbek değişcek dediler vidayı actım oldu
 

dogukanbay

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Gaz kelebegiyle rolanti motorunu bir.guzel temizleticeksin birde araba kalibrasyona sokucaklar tahmini 100 150 lira masraf araban tertemiz olur kalibrasyondan sonra...
 

ozkanbalıkesir

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar;

Aracım 1.6 megane coupe 8v k7m motora sahip. Daha öncesinde forumda DEVİR DALGALANMASI ile ilgili çokça konu paylaşılmış ama SABİT DÜŞÜK DEVİR hakkında konu bulamadım.

Benim aracım ilk çalıştırmada 10 devirde motoru ısıtıyor ve sonra 0.5 devire düşüyor. Benzinden gaza geçiş yapacağı sırada stop ediyor ve seyir halindeyken boşa atınca ya da ışıklarda beklerken 0.5 devire düştüğü için akü, marş, yağ ikaz ışıkları yanıyor. Devirde dalgalanma yok. SABİT 0,5 olarak tam stop etme seviyesinde duruyor.

Usta, elle ayarlanmadığını ve rolanti motorundan kaynaklandığını söyledi. Siz ne dersiniz? Bilgisayara bağlanıp yükseltilemez mi? Ne yapmam gerekir? Kime, nereye danışabilirim?

Teşekkür ederim
rolanti valfini degiştirmen yeterli olur.oda 160 lira civarı. bosuna canını sıktıgına degmez bir sorun bu.
 
Üst