Edc kavrama sorunu

BurakEao

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Merhaba Arkadaşlar,

2014 1.5 Dci 90 bg EDC clio model aracım var. Aracımın kalkışta falan hiçbir sıkıntısı yok ama yavaşlayınca 12 – 18 km hız arasında 2. Viteste kalkış yapmak isterken fazlasıyla hissedilebilir bir titreme oluyor. Bazen vites geçişlerinde ses geliyor ve vitesin geçtiğini hissediyorum. Daha önce de kullanmıştım edc şanzımanlı araç ama sahip olduğum ilk edc ve böyle bir sorun daha önce kullandığım araçlarda yoktu. Servise gittiğimde bir cihaza bağladıklarını güncelleme yaptıklarını ve güncellemeyle düzelmediğini ( ki güncelleme yaptıklarını belirtiyolar ama aracın vitesinde hiçbir değişiklik yoktu.) cihazın kavrama hatası verdiğini kavramanın değişmesi gerektiğini belirtip 17000 TL ye tamamlanacağı söylendi.Bana biraz kolaya kaçıyorlar gibi geldi çünkü sadece 2. Viteste yaşadığım bir sorun için komple kavrama değişmesi normal midir bilmiyorum. Şimdi sormak istediğim bu durumla daha önce karşılaşan var mı ? Varsa sorun çözüldü mü? Çözüldüyse nasıl çözüldü.
 

d.unlu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Bende ilk kalkışta gaza basmadan kendisinin yürümesini istersem biraz sallantı yapıyor. Onun dışında sıkışık trafikte 1-2 arası veya 2-1 arası sallıyor biraz. 17 bin TL sanırım komple şanzıman değişimi için istemişler. Kavrama değişimi 3 bin civarı bildiğim kadarıyla

Redmi Note 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun. Bu konuda eski mesajları incelemeni ve sanayi sitelerinde EDC'den tecrübeli ustalara bir danışmanı öneririm. EDC'yi çok araştırmadım ama ben de kısa sürede araştıracağım. Benzer sistem çift kavramılı DSG/Stronic tecrübem var. Kullanıcı tecrübelerini, Videoları izledikçe tamamen çözmüştüm. Mesela çift kavrama olduğundan benzer sistem Clutchlarda DSG/Stronic'te zamanla yaşanan sorunlar vardı. Bu yüzden de zaten 3 revizyon yapıldı bu şanzımanda. Mekatronik'te de aynı şekilde. Türkiye'de de bozulma oranı daha yüksek olduğundan çok fazla Almanya'dan mühendisin gelip incelemeleri oldu. Kısaca hatalı kullanım, sıkışık trafik, rampalar vs kullanım ömrünü azaltıyor.

STronic ve DSG'de bir de vites adaptasyonu vardı. Bu orjinal bilgisayarla ve VCDS'le yapılabiliyor. EDC'de de bu olabilir. Bazı durumlarda bu sartıntılı geçişleri engelliyordu. 2 Clutch için vites değişikliğinde kavrama hızı, arasındaki mesafe vs gibi yüzlerce parametreyi ayarlıyordu. Sonuçta her viteste bu farklı kullandıkça da değişiyor. Kendi servisini açan 15 sene Doğuş Oto tecrübeli bir usta her sene bu adaptasyonun yapılması faydalı demişti ama hiç yapılmıyor tabi. Ben de EDC için araştırıp yetkili servise danışacağım. Forumda da paylaşırım.

Uzun yazma nedenim EDC için bu şekilde tecrübesi olan arkadaş olup da paylaşırsa seviniriz.

Size tekrar geçmiş olsun konuyu takip edeceğim.
 

d.unlu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Geçen hafta bakımda kavramayı yeniden tanıttık, yani adaptasyon yaptırdık. Ve şuan vites baya iyi, tavsiye ederim

Redmi Note 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
aslında sitenin ilk yıllarında ben baya detaylı yazmıştım ve özelden hiç yok ise 20-30 kişi ye bu şekilde sonuca götürmüştük (özellikle fluence ve megane 3de,clio 4 nispeten baya daha iyi ve sorunsuz)


temel sorun şu arkadaşlar.


1) aracınızda tam otomatik gibi hidrolik ile değil bildiğiniz anam babam usulü debriyaj var/kavrama var ve bu zamanla aşınıyor, sanırım buraya kadar herkes olayı kavrıyor ve anlaması kolay.

2) şimdi gelelim asıl teknik soruna, kendinizi manual debriyajlı araba sürerken hayal edin sizce 1000kmdeki kavrama noktası ile 50,000kmdeki kavrama noktası aynımıdır? tabiki değil dimi?

1000kmde atıyorum yerden 3cm sonra kavramaya başlarken 50000kmde belki bu 4cm sonra olacak yani daha geç kavrayacak aşındığı için ve siz buna adapte olup ona göre pedalı kaldırıyor,ayarlıyor olacaksınız?


3) peki bu 3cm ile 4cm farkı (afaki konuşuyorum) olan 1cm boşluğu edc nasıl anlayacak? buna bir mekanizması yok? anlayamayacak arkadaşlar ve işte bu noktada silkelenmeler, geç kavramalar, sert atışlar, arızalar vs baş gösterecek.


tavsiyelerim ve abartmıyorum %60-80inde çare olan yöntem


1) ilk adım lütfen bunu yapın (aracınız 90bin altında ise, değil ise yapmayın lütfen) , aracınızı hızlıca sürebilecek kimsenin olmadığı bir noktaya götürün ve sağ çekip araç tamamen durmuşken dip gaz 1-2-3üncü vitesleri sonuna kadar devirlenmesini sağlayacak sürün ve bunu 2inciye tekrar edin.

bu aracınızın debriyajıcını mikron kalınlığındada olsa traşlayacak ve volan ile daha iyi tutunmasını sağlayacak, aynı şanzımanı kullan Ford yetkilileri bu yöntemi sorunsuzca kullanmakta ve youtube'da videoları bulunmaktadır.


2) yukarıda arkadaşında belirtmiş olduğu edc adaptasyonunu attırmayı isteyin, kimi kıl bayi böyle birşey dahil olmadığını iddia edecek başkaları ise faydası vs olmaz diyecek siz bunları telafuz edenler aldırış etmeyin direk örnekler vererek ısrarcı olun ve edc baskı balata adaptasyonunu yaptırtın.


bu işte o aradaki 1cm boşluğu edc'nin yazılımsal anlamda anlamasını ve ona göre baskı balatayı konumlandırmasını bu sayedede daha seri,daha kontrolü ve daha yumuşakca atmasını sağlayacak.
 
Üst