EDC şanzıman kavrama ömrü

sharkemre

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
322
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
42
servisler kazık ve hilekar asla yetkili servise güvenmeyin bildiğim çok şey var ama çok detaya gerek yok orjinal parçaları alıp bildiğiniz iyi bir renault ustası yetkili servisten çok daha iyidir.
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
Talisman şanzımanı ıslak tip. Kavrama Kadjar, megane 4,captur gibi kuru kavrama değil. İç içe geçmiş birçok disk var.Balatalı glaç sistemi yok. Komple şanzıman 149599 TL. Kavraması ise serviste an itibarı ile 32761,56 TL. 20 bine ancak çıkma bulunabilir.

Mais sürekli servis bakımı yaptıranların malzeme ücretinin yarısını karşılıyor. Ama servis dışı malzeme tedarik için bir şey söyleyemeyeceğim. Çin malı muadili orjinal diye satan çok.


Hakan bey, Megane 4'lerde kullanılan EDC'nin hepsi kuru kavrama değil. 1.3 TCE'lerde gelen EDC şanzıman, ıslak kavramadır. Bilginize...
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
70
Puanları
48
Hakan bey, Megane 4'lerde kullanılan EDC'nin hepsi kuru kavrama değil. 1.3 TCE'lerde gelen EDC şanzıman, ıslak kavramadır. Bilginize...

İsminizi bilmediğim için, isminizle hitap edemiyorum kusura bakmayın.
Amacım genelleme yapmak değildi. Örnek verdim. Verdiğim örnek yaş ve kuru kavrama arasındaki fiyat benzerliğine, ama esas olarak fiyat farkının ve de yaş kavramanın daha pahalı olmasının, kuru kavramadan farklı yapıda malzemeler içermesinden kaynaklandığını ifade etmek için girizgah yapmak niyeti ile yazmıştım. Açık ve anlaşılır yazdığımı zannediyordum.

Ben servis çalışanı değilim. Megane 4'üm de yok. Konu fiyat olduğu için, ben de mesaja donanımsal detay olarak değil, fiyatsal olarak yaklaştım. Arkadaş bir fiyat öngörüsü paylaştı. Ben de güncel fiyatını...

Megane, captur 2, talisman vb. modellerde yaş veya kuru kavrama olması açıkçası benim açımdan da bir fark yaratmıyor. Hangisinde yaş, hangisinde kuru kavrama bulunduğundan çok, yaş veya kuru kavramanın maliyetleri bahis konusu bu konuda.

1,3 TCE EDC şanzıman sahipleri de biz Talisman sahipleri gibi şanslı! demek ki. Servisi seçerlerse kuru kavrama sahiplerinden daha fazla maliyetle kavrama satın alabilecekler. Yine serviste yaptırmaya karar verirlerse yağ değişimini kuru kavramalı şanzıman sahiplerine göre çok daha pahalıya yaptırabilecekler. Alıntıladığınız mesajdaki anlatmaya çalıştığım gibi; iyimser fiyatlar sadece çıkma malzemelerde geçerli olabilir. Servis kavrama fiyatları astronomik...... Dikkat çekmeye çalıştığım yaş kavrama şu modellerde, kuru kavrama şu modellerde bulunur gibi bir listeleme değil, servise mecbur kalırsak fahiş fiyatla malzeme ve hizmet alabileceğimiz idi.

Dün bir Talisman sahibi uzatılmış garantiden kavrama değişimi yaptırdığını ve Mais'in işçilik ve malzeme maliyetinin yarısını karşıladığı halde 22 bin TL ödediğini paylaştı youtube kanalımda. Yani yaş mı, kuru mu bakmıyorlar. Anlatmaya çalıştığım bu olduğu için, altını bir daha çizeyim.
Paylaşımın yapıldığı paylaşım linki: https://www.youtube.com/post/UgkxAw3hT221yPutP5vDY4FIw7ZlP0lkB2Wu
 
Son düzenleme:

Baymonster

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
666
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Kavrama çok pahalı evet 22000 civarı bozulmaması yani geç bozulması için yokuş aşağı yolda aracı R ye alarak bagaj yüklüyse ozelikkle geri geri gitmeyin aracı mumkunse düz yolda park edin. Yaparsanız 250000 e kadar gider yapmazssaniz 120000 de biter. Bu cümleyle herkesi 22000 lira maliyettten kurtardığımı dusunuyorum.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
70
Puanları
48
Tamamı 44 bin TL. Arkadaş 22 bin TL ödeyerek yarısını, uzatılmış garanti veren bnp paribas diğer yarısını ödemiş.

Sürekli servis kullananlara mais iyi niyet garantisi altında yarısına kadar ödeyebiliyor.
Bunun dışında serviste işçilik+kavrama+yağ vs 44 bin tl. Servisine göre de 3 aşağı 5 yukarı değişebilir.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

MeqaneIV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2021
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Tamamı 44 bin TL. Arkadaş 22 bin TL ödeyerek yarısını, uzatılmış garanti veren bnp paribas diğer yarısını ödemiş.

Sürekli servis kullananlara mais iyi niyet garantisi altında yarısına kadar ödeyebiliyor.
Bunun dışında serviste işçilik+kavrama+yağ vs 44 bin tl. Servisine göre de 3 aşağı 5 yukarı değişebilir.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hocam affınıza sığınarak bir soru sormak istiyorum. Şanzıman ile yazılanları okuyunca yazmak istedim. Şimdi benim ekim 2021 ' den beri satın almış olduğum 2017 model 1.5 dCi Touch EDC 'li bir aracım var. Yıllarca CVT şanzımanlı japon grubu kullandıktan sonra çift kavramalı bir aracı ilk defa kullanmak ilk başlarda çok garip geldi, ancak halen alışamadığım daha doğrusu bir arıza var mı, bir sorun mu, yoksa karakterist özelliğimi bu EDC ' nin bilemedim.

Aracımla ilk önce düz yolda, veya yokuş çıkarken en ufak bir sorun yaşamıyorum, vites atışları olsun yürümesi olsun sarsıntısız ve çok stabil.....
Ancak yokuş aşağı inerken veya hafif aşağı eğimli bir durumdayken, aracım vites yükseltmiyor, ben gaza kökleyip 3-4 bin devire kadar vites yükseltmiyor bunun sebebi nedir ? manuele çekip kendim attırınca sıkıntı olmadan atıyor....
Bazende düz yolda giderken gaza bastıgım halde vitese geçmiyor, manuele alınca vitesin aslında 3. veya 4. viteste oldugunu rakamla ekranda görüyorum ama araç vites atmamış halde bağırıyor.

Şimdi benim şanzımanımda bir arıza var mı yok mu ben çözemedim ? Servisi bir kere aradım, acaba yazılımsal mıdır diye, bana yazılımda atsak bu değişmez dedi. Aracımı çok seviyorum ne yapmalıyım bilemedim.

Saygılar
 

muska35

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2020
Mesajlar
152
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Hocam affınıza sığınarak bir soru sormak istiyorum. Şanzıman ile yazılanları okuyunca yazmak istedim. Şimdi benim ekim 2021 ' den beri satın almış olduğum 2017 model 1.5 dCi Touch EDC 'li bir aracım var. Yıllarca CVT şanzımanlı japon grubu kullandıktan sonra çift kavramalı bir aracı ilk defa kullanmak ilk başlarda çok garip geldi, ancak halen alışamadığım daha doğrusu bir arıza var mı, bir sorun mu, yoksa karakterist özelliğimi bu EDC ' nin bilemedim.

Aracımla ilk önce düz yolda, veya yokuş çıkarken en ufak bir sorun yaşamıyorum, vites atışları olsun yürümesi olsun sarsıntısız ve çok stabil.....
Ancak yokuş aşağı inerken veya hafif aşağı eğimli bir durumdayken, aracım vites yükseltmiyor, ben gaza kökleyip 3-4 bin devire kadar vites yükseltmiyor bunun sebebi nedir ? manuele çekip kendim attırınca sıkıntı olmadan atıyor....
Bazende düz yolda giderken gaza bastıgım halde vitese geçmiyor, manuele alınca vitesin aslında 3. veya 4. viteste oldugunu rakamla ekranda görüyorum ama araç vites atmamış halde bağırıyor.

Şimdi benim şanzımanımda bir arıza var mı yok mu ben çözemedim ? Servisi bir kere aradım, acaba yazılımsal mıdır diye, bana yazılımda atsak bu değişmez dedi. Aracımı çok seviyorum ne yapmalıyım bilemedim.

Saygılar

Kac tane megane 1.5 dci edc gorduysem hepsinde var bu olay hic bir sekilde duzelmiyor. Bende 1.5 dci edc kullaniyorum Defalarca Yazilim guncellemesi , baski balata degisimi yapildi hic bir sekilde duzelmedi yetkili servisler bunun ve merkez bunun normal oldugunu hatta bilincli olarak bu sekilde oldugunu iddia ediyor. Yazilim atildiginda bir sure duzeliyor sonra yine ayni oluyor.
 

MeqaneIV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2021
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kac tane megane 1.5 dci edc gorduysem hepsinde var bu olay hic bir sekilde duzelmiyor. Bende 1.5 dci edc kullaniyorum Defalarca Yazilim guncellemesi , baski balata degisimi yapildi hic bir sekilde duzelmedi yetkili servisler bunun ve merkez bunun normal oldugunu hatta bilincli olarak bu sekilde oldugunu iddia ediyor. Yazilim atildiginda bir sure duzeliyor sonra yine ayni oluyor.


anladım hocam, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Demek ki kafaya takmadan kullanmak gerekiyor.
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
İsminizi bilmediğim için, isminizle hitap edemiyorum kusura bakmayın.
Amacım genelleme yapmak değildi. Örnek verdim. Verdiğim örnek yaş ve kuru kavrama arasındaki fiyat benzerliğine, ama esas olarak fiyat farkının ve de yaş kavramanın daha pahalı olmasının, kuru kavramadan farklı yapıda malzemeler içermesinden kaynaklandığını ifade etmek için girizgah yapmak niyeti ile yazmıştım. Açık ve anlaşılır yazdığımı zannediyordum.

Ben servis çalışanı değilim. Megane 4'üm de yok. Konu fiyat olduğu için, ben de mesaja donanımsal detay olarak değil, fiyatsal olarak yaklaştım. Arkadaş bir fiyat öngörüsü paylaştı. Ben de güncel fiyatını...

Megane, captur 2, talisman vb. modellerde yaş veya kuru kavrama olması açıkçası benim açımdan da bir fark yaratmıyor. Hangisinde yaş, hangisinde kuru kavrama bulunduğundan çok, yaş veya kuru kavramanın maliyetleri bahis konusu bu konuda.

1,3 TCE EDC şanzıman sahipleri de biz Talisman sahipleri gibi şanslı! demek ki. Servisi seçerlerse kuru kavrama sahiplerinden daha fazla maliyetle kavrama satın alabilecekler. Yine serviste yaptırmaya karar verirlerse yağ değişimini kuru kavramalı şanzıman sahiplerine göre çok daha pahalıya yaptırabilecekler. Alıntıladığınız mesajdaki anlatmaya çalıştığım gibi; iyimser fiyatlar sadece çıkma malzemelerde geçerli olabilir. Servis kavrama fiyatları astronomik...... Dikkat çekmeye çalıştığım yaş kavrama şu modellerde, kuru kavrama şu modellerde bulunur gibi bir listeleme değil, servise mecbur kalırsak fahiş fiyatla malzeme ve hizmet alabileceğimiz idi.

Dün bir Talisman sahibi uzatılmış garantiden kavrama değişimi yaptırdığını ve Mais'in işçilik ve malzeme maliyetinin yarısını karşıladığı halde 22 bin TL ödediğini paylaştı youtube kanalımda. Yani yaş mı, kuru mu bakmıyorlar. Anlatmaya çalıştığım bu olduğu için, altını bir daha çizeyim.
Paylaşımın yapıldığı paylaşım linki: https://www.youtube.com/post/UgkxAw3hT221yPutP5vDY4FIw7ZlP0lkB2Wu

Hakan bey benim amacım sadece bilgilendirme yapmak idi hepsi bu... İnanın bu kadar yazacağınızı bilsem birşey yazmazdım... Kolay gelsin iyi forumlar...
 
Üst