Edc Şanzıman Nasıl Kullanılmalı

Teknisyen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Arac isiklarda durdugunda N ye alsak motor yaglamiyormu acaba


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Motor marşa basılmaya başladığı anda yağlama sistemi çalışmaya başlar.Yani daha marşa basıp motor dönmeye başlayınca yağ pompası sisteme yağ basıyor. Bunun haricinde Vites kutusunun motor yağlaması ile direkt bağlantısı yoktur.İster viteste ister boşta ister geri viteste olsun motorun krank mili dönmeye devam ettiği sürece (yani rölanti dahil) yağlama devam eder ki rölantide bile motor saniyede 15 devir çevirir.O şartlarda 1-2 dakika yağsız kalması demek yatak sarması demektir.Sistemde motor yağı yüzeyden sıyrılırsa o an aşınma başlar bu yüzden motor döndüğü sürece yağlama devam eder.Hatta Turbolar için motor ve yağ pompası durunca bir çekvalf vasıtası ile yağın sistemden kartere dönmesi engellenir ve turbo duruncaya kadar yağ yataklarda görev yapmaya devam eder.
 

yanlisanlasilanbilge

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Arkadaşlar selamlar, öncelikle 1.2 120 HP EDC capturla aranıza yeni katildim. EDC kullanımıyla ilgili arastirmalarimda yoğun trafikte manuel vites kullanımının daha faydalı olacağı kanısına vardım. Fakat manuel 1. Viteste ilerlerken aracimda sarsilmalar oluyor. Fakat d modunda yoğun trafikte kullanmama rağmen ne böyle bir sarsıntı ne de titreme hissediyorum. Sıkıntı var mıdır sizce varsa nelerdir? Sizin değerli yorumlarınızı bekliyorum..
 

neconecoay

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Boşta kesinlikle gitme derim durmadan değiştirmek zarar veremi bilmiyorum bende mecburen bazen yapıyorum
 

gurcanim

Kayıtlı Üye
45-Manisa
Katılım
16 Şub 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Puanları
3
Aracı park ederken park noktasına gelindiğinde öncelikle fren pedalına basarak araç N konumuna alınmalı. Bu esnada ayağımız hala frende olmalı ve araç N konumuna alindiktan sonra el freni çekilmeli. El freni çekildikten sonra ayağımızı frenden çekerek aracın tüm yükü el frenine bırakılmalı. Daha sonra yine fren pedalına basarak vites P konumuna alınmalı ve stop edilmeli.

Park sırasında kesinlikle el freni çekilmeden vites P konumuna getirilmemeli. Yapılan en büyük yanlıştır şanzıman icin.


Hızlı dönüş için alıntı yaparak cevaplayın
Instagram : @flu_e_nce
Twitter : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
Bana da araci bayiden alırken bu şekilde demişlerdi.bende bu şekilde kullanıyorum.kesinlikle doğru bilgi👍
 
Üst