Edc vites baskı balata kalibrasyonu

mozcengel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
80
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar merhaba Edc viteslerde görülen ve kasislerde yavaşlayıp kalkış esnasında olan titreme olayına ait çözüm aşağıdaki video da anlatmaya çalıştım. Ben denedim gayet başarılı bir şekilde çalıştı ve titreme ortadan kalktı. Daha önce servise gidip güncelleme yükletmem sorunuma çözüm olmamıştı. Eğer fiziksel bir hasar yok ise balatanın kalibrasyonu sorunu ortadan kaldıracaktır. Sorun tekrarlandığında prosedür tekrar uygulanabilir. Kolay gelsin.

https://www.youtube.com/watch?v=20TuChQSqbk&t=44s
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,150
Tepki puanı
72
Puanları
48
Paylaşımınız için teşekkürler.Maalesef servisler bu işi ya yapmayı bilmiyorlar, ya da yapmak istemiyorlar ve hemen baskı balata değiştirelim, edc beynini ve ya mekatronik değişimi yapalıma gidiyorlar.Aslında çözüm periyodik olarak kavrama noktası tanıtımı yapmakta.Böylece hem edc ömrü uzatılmış oluyor, hem de konforlu bir sürüşe sahip olunabiliyor.

Bu tarif kuru kavrama edc lerin hepsinde uygulanabilir.
Ama DW6 şanzımanlarda durum farklı.Prosedürü de farklı.Pyren ile yapmak için elinizde hex kodları olması gerekiyor.dw6 şanzıman 1,6 130 ve 160 hp dizel motorlarla birlikte kullanılan şanzımanlardır.

Tekrar teşekkürler.
 

mozcengel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
80
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Ama dw6 şanzumanlardada bu titreme problemi olmuyor sanırım.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,150
Tepki puanı
72
Puanları
48
Ama dw6 şanzumanlardada bu titreme problemi olmuyor sanırım.

Evet olmuyor.Araçların km'si ve yaşı arttıkça disk değişimi gerekecektir mutlaka.
Sistem farklı.Yağlı/hidrolik kavrama ve iç içe diskler var.Disklerin aşınması daha uzun zaman sonra gerçekleşiyor.450 nm torka kadar kullanılabiliyor.
 

jb1985

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2014
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Evet olmuyor.Araçların km'si ve yaşı arttıkça disk değişimi gerekecektir mutlaka.
Sistem farklı.Yağlı/hidrolik kavrama ve iç içe diskler var.Disklerin aşınması daha uzun zaman sonra gerçekleşiyor.450 nm torka kadar kullanılabiliyor.

bu şanzımana megane 1.6 dci kullanmadılar. Renault globalde talisman satışlarını kesmemek adına megane 4 de sadece dizelde 1.5dci de EDC seçeneği ile çıktı.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,150
Tepki puanı
72
Puanları
48
bu şanzımana megane 1.6 dci kullanmadılar. Renault globalde talisman satışlarını kesmemek adına megane 4 de sadece dizelde 1.5dci de EDC seçeneği ile çıktı.

Türkiye de evet öyle.
Türkiye'de Talisman satışlarını kesmek istememiş olabilirler evet.Ama Avrupa'da megane 4 gt de kullandılar.
https://www.auto-data.net/tr/renault-megane-iv-gt-1.6-energy-dci-165hp-edc-22556
https://www.lacentrale.fr/fiche-tec...megane-iv+1.6+dci+165+energy+gt+edc-2017.html
 

jb1985

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2014
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Türkiye de evet öyle.
Türkiye'de Talisman satışlarını kesmek istememiş olabilirler evet.Ama Avrupa'da megane 4 gt de kullandılar.
https://www.auto-data.net/tr/renault-megane-iv-gt-1.6-energy-dci-165hp-edc-22556
https://www.lacentrale.fr/fiche-tec...megane-iv+1.6+dci+165+energy+gt+edc-2017.html
Ben sedanı olarak kastetmiştim.

Ama gt de fena hele manueli
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,150
Tepki puanı
72
Puanları
48
Ben sedanı olarak kastetmiştim.

Ama gt de fena hele manueli

"Bu şanzımanı Megane 4 1,6 dci' dekullanmadılar" yazdınız diye ben de 1,6 dci de kullanılan megane 4 örneği vermiştim. :). Sedan da da 1,6 dci yok diye biliyorum.
Evet gt çok güzel bir araç.
 
Üst