Edc vites kol altından gelen ses

mozcengel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
80
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar merhaba benim araçta bugün farkettiğim vites park konumundayken frene basıp ayağımı çektiğimde vites kolunun altından röle sesi gibi bir ses geliyor.Otomatik vites olan arkadaşlar bi deneyip onlarda da varmı yazabilirlermi. Birde aracı ilk aldığımda kasislerden geçerken yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda araçta titreme yoktu, v8 e güncelledikten sonra bu sorun başladı yaşayan varmıdır daha önce.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
Arkadaşlar merhaba benim araçta bugün farkettiğim vites park konumundayken frene basıp ayağımı çektiğimde vites kolunun altından röle sesi gibi bir ses geliyor.Otomatik vites olan arkadaşlar bi deneyip onlarda da varmı yazabilirlermi. Birde aracı ilk aldığımda kasislerden geçerken yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda araçta titreme yoktu, v8 e güncelledikten sonra bu sorun başladı yaşayan varmıdır daha önce.

Merhaba.O P konumundan kol frene basılmadan kurtulmasın diye mevcut kilit selenoidinin sesi.
Titremenin sebebi aynı anda olan başka bir durumun eseridir bence.V8 güncellemesi edc beyninde bir değişiklik yapmaz.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mozcengel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
80
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba.O P konumundan kol frene basılmadan kurtulmasın diye mevcut kilit selenoidinin sesi.
Titremenin sebebi aynı anda olan başka bir durumun eseridir bence.V8 güncellemesi edc beyninde bir değişiklik yapmaz.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Teşekkürler ses normal herkeste var ozaman, titreme ise bir masraf geliyorummu diyor.?
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
TeÅŸekkürler ses normal herkeste var ozaman, titreme ise bir masraf geliyorummu diyor.?
Evet herkeste var.Bence serviste bakılmasında fayda var.
 

mozcengel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
80
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba.O P konumundan kol frene basılmadan kurtulmasın diye mevcut kilit selenoidinin sesi.
Titremenin sebebi aynı anda olan başka bir durumun eseridir bence.V8 güncellemesi edc beyninde bir değişiklik yapmaz.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


İyi akşamlar burda versiyon edc ile ilgili değil dedik ama bence ilgili çünkü modlar Rlink ten yönetiliyor ve bu kısım hem motor hem vites tepkilerini yönetiyor. Titreme sorunu sonrası serviste güncelleme yaptırdım ama sorun çözülmemişti sonra bu race modu yayınlanınca onu aktif ettim şimdi personda motor ve pedal tepkilerini race modda kullanıyorum titreme geçti. Ama diğer modlara alınca devam ediyor. Bilginize
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
İyi akşamlar burda versiyon edc ile ilgili değil dedik ama bence ilgili çünkü modlar Rlink ten yönetiliyor ve bu kısım hem motor hem vites tepkilerini yönetiyor. Titreme sorunu sonrası serviste güncelleme yaptırdım ama sorun çözülmemişti sonra bu race modu yayınlanınca onu aktif ettim şimdi personda motor ve pedal tepkilerini race modda kullanıyorum titreme geçti. Ama diğer modlara alınca devam ediyor. Bilginize

Ben V8 edc yazılımı ile alakalı degil yamıstım.Modları kast etmedim.Ama her modun parametreleri sadece edc beyni üzerinden değiştirilebilir.R link cihazı üzerinden gönderilen komut sadece edc beyninde kayıtlı ayar gurubunu(motor için de motor,4kontrol için de 4 kontrol beyni için) çağırmak içindir.

Yazılım versiyonu ile değişse idi race mod da da titreme olurdu ya da diğerlerinde de v7 den v8 e geçtiğinizde düzelirdi.Olay edc ayar/parametreleri ile alakalı.
 
Son düzenleme:

mozcengel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
80
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Ben V8 edc yazılımı ile alakalı degil yamıstım.Modları kast etmedim.Ama her modun parametreleri sadece edc beyni üzerinden değiştirilebilir.R link cihazı üzerinden gönderilen komut sadece edc beyninde kayıtlı ayar gurubunu(motor için de motor,4kontrol için de 4 kontrol beyni için) çağırmak içindir.

Yazılım versiyonu ile değişse idi race mod da da titreme olurdu ya da diğerlerinde de v7 den v8 e geçtiğinizde düzelirdi.Olay edc ayar/parametreleri ile alakalı.


Peki ozaman biz ddt4all ile yaptığımız değişikliklerle edc beynine müdahale edebiliyormuyuz veya motor grubuna çünkü race moduna geçerken bazı ecu değerlerinde değişiklik yaptık. Bu Mod ile daha önce gaza bastığımızda hafif bir yığılma varken şimdi pedal çok hassas hemen tepki veriyor.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
Peki ozaman biz ddt4all ile yaptığımız değişikliklerle edc beynine müdahale edebiliyormuyuz veya motor grubuna çünkü race moduna geçerken bazı ecu değerlerinde değişiklik yaptık. Bu Mod ile daha önce gaza bastığımızda hafif bir yığılma varken şimdi pedal çok hassas hemen tepki veriyor.

DDT4ALL ile araçta mevcut, program ve obd2 cihazının erişim sağlayabildiği tüm eculara girip parametre değişikliği yapılabilir.Kuru kavrama edc beyni için mesela kavrama noktası kalibrasyonu, ya da mekatronik,kavrama vs değişimi sonrası parça öğretme işlemi yapılabilir.Titreşimin en büyük sebebi kavrama noktası ayarının kalibre edilme ihtiyacından kaynaklanır.Servisler bunu genelde yapmaz.Aşınan kavrama balatası öğretilmediğinde kavrama balatasını sıfırmış gibi kabul eder.Balata aşınmasını otomatik anlayamaz.Enjektör ayarlarına kadar ddt4all ve ya can clip ile müdahale edilebilir.Ama bu iş bilen kişiler tarafından yapılmalı.
Benim aracım Talisman icon 160 hp.Araç aldığımdan beri eco'da doğal olarak isteksiz.Ama sportta gaza dokunur dokunmaz şanzıman ve motor hemen tepki veriyor.Olay bu yani.Siz race yaparak bence o kavrama anındaki kalibrasyonsuz kavrama gecikmesini/titreşimini en aza indirdiniz.Sport ya da race modda vites değişimi daha hızlı yapılır.O yüzden titreşim hissedilmeyecek kadar kısa sürüyor olabilir.
 

mozcengel

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2020
Mesajlar
80
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
DDT4ALL ile araçta mevcut, program ve obd2 cihazının erişim sağlayabildiği tüm eculara girip parametre değişikliği yapılabilir.Kuru kavrama edc beyni için mesela kavrama noktası kalibrasyonu, ya da mekatronik,kavrama vs değişimi sonrası parça öğretme işlemi yapılabilir.Titreşimin en büyük sebebi kavrama noktası ayarının kalibre edilme ihtiyacından kaynaklanır.Servisler bunu genelde yapmaz.Aşınan kavrama balatası öğretilmediğinde kavrama balatasını sıfırmış gibi kabul eder.Balata aşınmasını otomatik anlayamaz.Enjektör ayarlarına kadar ddt4all ve ya can clip ile müdahale edilebilir.Ama bu iş bilen kişiler tarafından yapılmalı.
Benim aracım Talisman icon 160 hp.Araç aldığımdan beri eco'da doğal olarak isteksiz.Ama sportta gaza dokunur dokunmaz şanzıman ve motor hemen tepki veriyor.Olay bu yani.Siz race yaparak bence o kavrama anındaki kalibrasyonsuz kavrama gecikmesini/titreşimini en aza indirdiniz.Sport ya da race modda vites değişimi daha hızlı yapılır.O yüzden titreşim hissedilmeyecek kadar kısa sürüyor olabilir.


Peki bu Kalibrasyonu nasıl yapıcaz
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,125
Tepki puanı
56
Puanları
48
Peki bu Kalibrasyonu nasıl yapıcaz

Ben hiç yapmadım.Benim aracımın şanzımanı yağlı kavrama.Onun durumu farklı.Bir paylaşıma da denk gelmedim kuru kavramalı edc ile açıkçası.İlgili menüde başlamadan önce istenen şartlar yer alıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
 
Üst