Elektronik Ateşlemeye Geçsek mi?

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Geç çalışmasının nedeninin bundan kaynaklandığını zannetmiyorum. Sonuçta bujiye elektriği ha beyinden vermişsin, ha distribütör den.
 

ALoNso

Ferzan AKIN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
1,085
Tepki puanı
19
Puanları
0
Yaş
39
Geç çalışmasının nedeninin bundan kaynaklandığını zannetmiyorum. Sonuçta bujiye elektriği ha beyinden vermişsin, ha distribütör den.

Dün platin ayarı yaptırdım. Marşa değer değmez çalışıyor. Yani anlatmak istediğim şu; platin meksefe ayarı ile uğraşmak istemiyorum. :)
 

Maslaniak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2013
Mesajlar
179
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
41
platin, meksefeyi bir kere ayarlattır yıllarca kafan rahat eder diye düşünüyorum bundan önceki arabamda hepsini yenileyip güzel bir ayar yaptırdım yaklaşık 7 yıl sorun çıkarmamıştı.
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Dün platin ayarı yaptırdım. Marşa değer değmez çalışıyor. Yani anlatmak istediğim şu; platin meksefe ayarı ile uğraşmak istemiyorum. :)

platin, meksefeyi bir kere ayarlattır yıllarca kafan rahat eder diye düşünüyorum bundan önceki arabamda hepsini yenileyip güzel bir ayar yaptırdım yaklaşık 7 yıl sorun çıkarmamıştı.

Bence de ayar yaptır yada yenisiyle değiştir. Baktın hala düzelmiyor sürekli ayar kaçıyorsa ozaman Elektronik ateşlemeye geç.
 

ALoNso

Ferzan AKIN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
1,085
Tepki puanı
19
Puanları
0
Yaş
39
platin, meksefeyi bir kere ayarlattır yıllarca kafan rahat eder diye düşünüyorum bundan önceki arabamda hepsini yenileyip güzel bir ayar yaptırdım yaklaşık 7 yıl sorun çıkarmamıştı.

Bence de ayar yaptır yada yenisiyle değiştir. Baktın hala düzelmiyor sürekli ayar kaçıyorsa ozaman Elektronik ateşlemeye geç.


Yenisi ile değiştirmiştim. Distribütör içi komple değişmişti.
Geçen gün ayarlattırdım. 2 gündür sabahları marşa dokunur dokunmaz alıyor.
Eğer böyle giderse iyi. :)
Bu arada gaz ayarı yaptı usta fakat araba ciddi şekilde çekişten düştü.
Onun ayar ile alakalı olduğunu düşünüyorum.
Biraz daha deneyeceğim baktım olmadı elektronik ateşlemeye döneceğim..

Yorumlarınız için teşekkürler.
 

ismat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eyl 2013
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Platin, meksefe bu iki elemanda elektro mekanik elemanlar,platin meme yapar meksefe (elektronikteki adı Kondansatör)buda zamanla değer kaybeder,bu sistemin ayarını herkes tutturamaz el yordamı ile yapılan ayar perormans kabettirir,avans ayarı sağlıklı olmaz
Bu yüzden 70li yılların sonunda elektronik ateşlemeye geçildi
Avantajları:Elektonik sistemde anahtarlamayı Transistör veya entegre devreler yapar,yani Platin gibi hareketli ,zamanla aşınan parçası yoktur (neticede distribütör mili her döndüğünde platin kontakları milyonlarca veya daha fazlası kez açılıp kapanır evdeki elektrik düğmesini bu hızlarda açıp kapamayı düşünün,basit bir örnek olarak verdim bunu)ayrıca platinin dist.mili ile temasını fiber bir tırnak sağlar,e buda aşınır sonra ne olacak?platin ayarı doğası gereği bozulur.
Elektronik sistemde: manyetik transducerler(manyetik algılayıcı)kullanılır diğer bir adı kaptör, vasıtası ile herhangi bir mekanik temas olmadan anahtarlama işi yapılır,avans ayarı daha sağlıklı olur,kullanılan ateşleme bobinleri çok daha fazla yüksek voltaj üretir buda kullanılan yakıtın daha sağlıklı ateşlenmesi dolayısı ile performans+ekonomi sağlar
Avatarımda görünen araç 1975 model, v8 silindirli aracımda bile elektronik ateşleme vardı ve orjinaldi hesap edin ne kadar ömrü var
Elektroniğe geçerseniz avans sisteminin sağlıklı olmasına dikkat edin özellikle avans hortumunu ve emiş alacağı yeri işten anlayan bir yerde yaptırın
Karar sizin,umarım yardımcı omuşumdur
 

ALoNso

Ferzan AKIN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
1,085
Tepki puanı
19
Puanları
0
Yaş
39
Platin, meksefe bu iki elemanda elektro mekanik elemanlar,platin meme yapar meksefe (elektronikteki adı Kondansatör)buda zamanla değer kaybeder,bu sistemin ayarını herkes tutturamaz el yordamı ile yapılan ayar perormans kabettirir,avans ayarı sağlıklı olmaz
Bu yüzden 70li yılların sonunda elektronik ateşlemeye geçildi
Avantajları:Elektonik sistemde anahtarlamayı Transistör veya entegre devreler yapar,yani Platin gibi hareketli ,zamanla aşınan parçası yoktur (neticede distribütör mili her döndüğünde platin kontakları milyonlarca veya daha fazlası kez açılıp kapanır evdeki elektrik düğmesini bu hızlarda açıp kapamayı düşünün,basit bir örnek olarak verdim bunu)ayrıca platinin dist.mili ile temasını fiber bir tırnak sağlar,e buda aşınır sonra ne olacak?platin ayarı doğası gereği bozulur.
Elektronik sistemde: manyetik transducerler(manyetik algılayıcı)kullanılır diğer bir adı kaptör, vasıtası ile herhangi bir mekanik temas olmadan anahtarlama işi yapılır,avans ayarı daha sağlıklı olur,kullanılan ateşleme bobinleri çok daha fazla yüksek voltaj üretir buda kullanılan yakıtın daha sağlıklı ateşlenmesi dolayısı ile performans+ekonomi sağlar
Avatarımda görünen araç 1975 model, v8 silindirli aracımda bile elektronik ateşleme vardı ve orjinaldi hesap edin ne kadar ömrü var
Elektroniğe geçerseniz avans sisteminin sağlıklı olmasına dikkat edin özellikle avans hortumunu ve emiş alacağı yeri işten anlayan bir yerde yaptırın
Karar sizin,umarım yardımcı omuşumdur


Detaylı anlatımınız için teşekkür ederim.
 
Üst