En ekonomik surus

ugir

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
171
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Benim guzergahim malesef trafigin cok yogun oldugu yerler.boluya gidince 5.3/5.5:arasinda istanbulda boyle

Yaşasın vatan yaşasın Türk milleti
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
beyler bu olayın tamamı sürüş karekteristikleri ile ilgili.


alırsınız 1.5 dci abanırsınız yakar 8lt

alırsınız benzinli 2.0lt 182hp RS adam gibi kullanırsınız yakar 7lt.



nelermi yapılmalı/ yapılabilir:


1) lastiğinizin doğru ayarda şişik olduğundan emin olunuz (araç fazla sürülmemişken ölçtürünüz sıcakken yol almışken ölçüler yanıltıcı)

2) aracınızı iyi tanıyın, belli bir marka model araç kalkışta çok abartılı yakarken bir diğeri ara hızlanmalarda yakabilir, sizde sizin aracınızın anlık yakıt göstergesini açarak
belli koşullarda aracınız napıyor ne gibi durumlarda çok yakıyor tanıyın.

mesela ben biliyorumki bizim 1.5dcilar dizel olduğundan ilk soğuk çalıştırmada ilk 5dk çok ama çok yakıyor ve bende ona göre ilk 5dk çok kibar kullanıyor sonrasında seri kullanıyorum.


3) güzergahınızı iyi belirleyin, göz beyin yanıltıcı olabilir her daim kontrolleriniz matematiksel ve analitik olsun,

bana aylardır inat eden ufak kardeşim abi A yolu Bden kısa diyen adamla geçen aylarda inatlaştık o Adan gitti ben Bden ve göstergeler sıfırlanarak gittik o vardı 25dkda ve yaktı 1.7lt yaktı (toplam mesafe 17km)


ben B yolundan gittim neredeyse hiç ışığa yakalanmadım ve 20dk da gittim ama 1.2lt yaktım toplam 20kmde.


özetle sırf daha kısa diye yada kısa duruyor diye yada alternatif yol uzun duruyor diye aldanmayın, 3 -5 yolu kayderek matematiksel bir yaklaşım ile deneyin en fazla 2-3gün deneyeceksiniz ve taş çatlasın 10dknız gidecek.



3) en büyük düşmanız fren! mümkün olduğunda sağlıklı sizi trafikte sıkıştırmalarına sebeb olmayacak hızı belirleyip o hızda sabit gitmeye çalışın.

A yolunda herkes 70le gidiyordur sağ şeritler dolmuş doludur siz 50 ile giderseniz habire fren yapıp dolmuş arkasında kalıp gazlamak zorunda kalacaksınız o durumda sabit 70 daha sağlıklı olacaktır.


4) yine fren anlamında her daim uzaktanda olsa ışıkları çok iyi kontrol edin, ben mesela ışıklara gelmeden 400-500mt öncesinden bile ışıklarda bulunan yaya geçiş ışıklarını kontrol ederim.

eğer yeşil yeşil yanarken yayaya dur işareti yanarsa bilirimki önümdeki yeşil ışık az sonra kırmızı olacak ve ona göre boşa atıp gazlamadan yavaş yavaş ışığa giderim.

bu gibi detayları yapan ile yapmayan arasında emin olun büyük fark oluyor ben araç şirtket aracı olunca açık konişim rahatım ama dikkat etsem çok faydası var emin olun,
şahsi araçlarımda bunları yaparak büyük farklar oluşturmuştum.
 
Üst