Enjeksiyonu kontrol ettirin, Egzoz emisyon kontrol ettirin (DTC 2263, p0234 hataları)

ozkan61

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
2010 Megane 3 manuel 1.5 DCI 106 bg aracım. Fluence ile aynı olduğu için yazıyorum.

Araç 3 yıldır bende. Bir gün dağ yoluna girdim toz toprak birbirine girdi, hava sıcak önümdeki aracın da tozuyla göz gözü görmez vaziyette 2-3 saat yol gittim. Sonra aracın turbosu çalışmaz oldu. Tüplü araba gibi gaz yemez oldu. Ayrıca yol bilgisayarı 7-8 lt/100km olan yerde yakıt 20-25 lt falan gösterir oldu. Hız sabitleyici de çalışmaz oldu.

En yakın küçük bi sanayide durumu anlattım hava filtresi tıkanmıştır dedi değişti ve araba normale döndü.

Sonrasında ne kadar geçti bilmiyorum enjeksiyonu kontrol ettirin uyarısı vermeye başladı. 1-2 yıldır hala böyle. Clip cihazında 2 enjektör bozuk dendi. Ümraniye Bosch dizel servisinde 4 enjektörü tamir ettirdim.

Bir süre gitti yine aynı hatayı verdi. Hatayı sildirdik 2-3 ay öyle gitti yine hata verdi. Götürdüm bu sefer dpf tıkanık dediler sonra araç Euro 4 olduğu ve dpf olmadığı anlaşılınca bi daha oraya götürmedim.

1-2 ay yine öyle gittim. Bu arada aracın çekişinde ve turbonun devreye girmesinde sıkıntı yok, ama arıza ışığı yanınca canımı sıkıyor. Başka bir ustaya götürdüm bırak kontrol edeyim dedi. Bıraktım turbo elektrovalfi bozuktu dedi bir de bir kaç hortumu değiştim dedi. 3-4 ay öyle gittik sonra yine ışık yandı. Bu sefer hem "enjeksiyonu kontrol ettirin" hem de "egzoz emisyonu kontrol ettirin" uyarısı vermeye başladı.

Başka bir ustaya gösterdim cihaza bağladılar turbo elektrovanası (turbo valfi mi neyse ) bozuk dedi. Yeni değiştim dedim sıfır ben aldım hatta dedim. Araca bindi e-5 de bi güzel denedi. Araç da turbo da canavar gibi dedi. O zaman arıza ışığı niye yanıyor dedim 1-2 senedir böyle. Işık yandığı zamanda araçta bir değişiklik olmuyor. Turbo yine çalışıyor. Mekanik bir sorun olsa sildikten sonra ilk kullanımda hemen yine aynı arızayı verir dedi. En son kendim obd 2 cihaza bağladım. Bi seferinde p0234 hatası gördüm. Sildim. Bir hafta sonra farklı yazılımla dtc 2263 (dtc226321) hatası aldım.

Yine ustaya götürdüm turbo açılıp bakılacak işçilik sadece 1800-2000 dedi.

Şu halde performans olarak sıkıntı yok sadece bi tık fazla yakıyor gibime geliyor (şehir içi yazın 6.5- kışın 7.8 lt/100 km, şehir dışı 4.5-5.0 lt/100km). Ama satacak olsam satamam, o yüzden benzer sıkıntı yaşayıp da çözen oldu mu? Yardımcı olursanız sevinirim.
https://hizliresim.com/7SP5YJ

7SP5YJ.jpg

vWNOiY.jpg
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
geçmiş olsun
 

blueparadise

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Haz 2013
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
turbo basınç sensörünü kontrol ettirin bir de pedalda temassızlık olabilir.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Sabit hızla düz yolda giderken çok dikkat edin arba bir çekip bir bırakıyor gibi mi gidiyor, çok hafif tekler gibi bit çekiş yapıp bir salıyormu?
 

ozkan61

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
turbo basınç sensörünü kontrol ettirin bir de pedalda temassızlık olabilir.

Basınç sensörünü sordum bir iki sefer ama hiçbiri değişelim demedi. Pedaldaki temassızlık nasıl bir şey anlamadım
 

ozkan61

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Sabit hızla düz yolda giderken çok dikkat edin arba bir çekip bir bırakıyor gibi mi gidiyor, çok hafif tekler gibi bit çekiş yapıp bir salıyormu?

Düz yolda bir fark hissetmedim hiç, yokuşta zorladım en son, o zaman yakmıştı arıza ışığı. Ama ışık yandığında bile araçta pek fark olmuyor
 
Üst