enjeksiyonu kontrol ettirin yazısı cıktı..

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Katkı maddeleri kısmına kadar harfi harfine doğru ama katkı maddeleri kısmında bir uyarı yapmak isterim eğer aracınızda 100 bini geçmiş ve hiç kullanmamışsanız -ya da kullanım durumu ile ilgili bilginiz yoksa- hiç riske etmeyin enjektörleri tıkayabilirsiniz (başıma geldi hiç hoş olmuyor).
50 bin üstü için de temkinli yaklaşıp araç servis zamanı gelip DPF değişeceği zaman, depoya atıp yarısını bitirip bakıma öyle girin diyenler var.

Bir de sorum var: önceki focus'umda ve eşimin kuga'sında genelde şehir içi kullandığım için bazen aracın sesi değişiyordu ve stop edince bile ciddi ses geliyordu motordan (o kadar ki video çekip servise gitmiştim) DPF'yi temizliyormuş ve serviste motor sesi böyle gelirse yüksek devirle ses kesilene kadar araçla tur atın demişlerdi. Acaba talisman'da da böyle bir durum var mıdır dikkat etmemiz gerekiyor mu?

DPF temizliği yaparken arabayı stop etmeyin diye uyarılar vardı internette. Dediğiniz gibi araç filtrenin tıkanmaması için bu işlemi otomatik olarak yapıyor. Size düşen arabayı kapatmamanız.
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
DPF basit gibi görünen karmaşık bir sistem. Usta ve Servisler de bence yeterince bilgiye sahip değil. Ben 1 aracımda çok sorun yaşayıp 4 farklı servise 3 şehirde gitmek zorunda kaldım. DPF'm tıkanıyordu sık sık ama sorun aslında silindir kapağından olduğunu tespit ettik.

Kısaca konuda bazıları yazılmış ama genel olarak şunları söyleyeyim. Bazıları tecrübelerimden bazıları da iş hayatımdan bildiğim konular

Dizelde en önemli konu yakıt kalitesi. Türkiye'de dizel yakıt kötü bu yüzden Türkiye'ye geç dizel motor getiren veya çeken üreticiler var. Bazı ustalar şu şirketten al bazıları şu şirketten al diyorlar bence bir marka yok. Özel hayatımdan bildiğimi burada yazamam. Bazı istasyonlar merkezin ben genelde onları tercih ediyorum. Şehirler arası yollardaki merkeze uzak yerlerden almamayı tercih ediyorum.

Önemli ikinci konu kullanım. Artık araçlar Euro standartları ve az tüketimden dolayı düşük devirde kullanılıyor. EDC, DSG de bu şekilde. O yüzden aslında DPF dolması, bazı parçaların kurum yapması daha çok oluyor. Ustaların dediği arada uzun yol yapılması, devirli kullanılması önemli. Burada tabi gazlayarak gitmekten çok sabit hız 3 veya 4. vites 3bin devirde gittiğinizde Partikül filtrenizde gerekiyorsa partikül yakma işlemi başlayacaktır.

Orta önemli konulardan biri katkı kullanılması. Bu katkılar bazı durumda işe yaramadığını çok net söyleyeyim. DPF erken dolduysa yukardaki önemli 2 nedende sorun var ya da kötüsü benim yaşadığım gibi motorda vs. sorun var.

3-4 sene önce arkadaşımın Focus Dizelinde bunu yaşadıklarında Partikül filtresi alttaydı. Şiringa ve serumla katkı koymuştuk o çok verim sağlamıştı.

Bir uyarım da var. Partikül filtre yakma moduna girince Manifold, Egsoz vs. çok yüksek ısılara çıkıyor. Ben önceki aracımda VAG VCDS'le kendim yapıyordum sürekli sorun yaşadığımda 550 derece gibi sıcaklıkları gördüm.
Bir ara da bu sorunlardan dolayı Geri dönüş hortumunda sorun gördük bayağı motor üstü yan tarafları mazot içinde kalıyordu. Mazot yanmaz diyordum ama mazot bu tip yüksek sıcaklıkta yanabileceğini söyledi Pompacı (Enjeksiyon tamircisi) ona da gelen bir passat böyle yanmış. Kısaca bu tip işlemler az tehlikelidir. Dikkat etmek aracınızda da bir sorun olmadığında yapmak lazım.
 
Üst