Enjektor Arizasi

cibirlover1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Merhabalar. Öncelikle aracınız 80 lik bundan emin olabilirsiniz. Motorun fotoğrafını koymanız iyi oldu.
Dediğim gibi bir kaç gün daha deneyin böyle bu kadar kısa mesafede hemen düzelme olmaz. Ama bir kaç gün daha denedikten sonra düzelmezse.
Mazotu bitirin sonra shell den mazot alın ve aracınızın mazot filtresini (orjinal) değiştirin. Ve Egr valfini temizlettirin.
Bu şekilde de düzelmezse daha önce anlattığım gibi enjektör temizliğini yaptırmalısınız o zaman kesin düzelir.

Bu arada bir not düşeyim, motorunuzun fotoğrafından gördüğüm bir kaç sıkıntıyı söylemeden geçemiycem.
1- Motor yağ doldurma kapağı (Üstte yuvarlak sarı renkli) Yağ terletmiş dışarıya. Muhtemelen bu kapağın altındaki lastik conta deforme olmuştur. Ustanıza söyleyin altına bir conta ayarlasın basit bir işlemdir. Bu gibi işlemlerden para talep edilmez aslında.
2- Yakıt geri dönüşüm hortumlarıda terletme yapmış. (Enjektörlerin üstünde serçe parmak kalınlığındaki hafif U şeklini almış lastik hortum.) Her enjektörde bir adet var. Bu parça pahalıdır komple satılır rampa sistemi borusu diye geçer yani enjektörlerin hemen üzerinde ince uzun sert plastik düz bir boru. Bahsettiğim küçük hortumlar ayrı satılmaz ama ustanız onu ayarlar aynısından boru hortum satan yerlerden 20 cm uzunluğunda alsa fazlasıyla yeter kesip ayarlayıp takacak. Buda çok basit bir işlemdir.

Saygılar...


Evet motorun yag terlettigini bende kapagi kaldirinca farkettim yarin gittigimde yag kapaginin contasini degistireyim diye dusunuyordum ancak yakit geri donusum borularinda olan terlemeyi farkedememistim ... Gercekten cok tesekkur ederim dediklerinizi duzeltmeye ve yapmaya calisacagim birkac gun sonrasinda sorun neymis ve cozumu hakkinda buradan bilgilendiririm...

Iyi Aksamlar..
Saygilar...
 

cibirlover1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Tekrar Merhabalar;

Allaha sukur bugun sorunumu cozduk :)

Oncelikle mazot filtresini degistirdik ses bir nebze olsun duzene girdi ancak hala senkron olarak calismiyordu... Sonrasinda araci bilgisayara bagladik... Arac da bu problemle ilgili herhangi bir ariza kodu yada ariza kaydi yoktu... Bilgisayarin gosterdigi tek ariza kizdirma bujisi ile ilgiliydi...Ancak bu konu ile ilgili aracin bir sorununun olmadigini soyledi ustam...

Sonrasinda sorun ne olabilir diye sensorlerden gelen verilere baktik. Ana hortumdaki mazot basincinin sabit olmasina ragmen , mazot pompasinin sensorunde ki basincin degisken oldugunu gorduk... Normal rolantide calisirken 200 kusur barda ancak motorun senkron calismasinin bozuldugu anlarda oncelikle 140lara kadar dusup sonrasinda 250 lere kadar cikiyordu... Boylelikle sorunun mazot pompasindan kaynaklandigini enjektorlerde bir sorun olmadigini soyledi...

Meganelarda mazot pompasina ne kadarlik yakit pompalayacagini soyleyen mazot basinc sensoru varmis... Asil sorunda ondan kaynaklaniyormus..Onun degisimi yapildi ve motorun calismasi duzeldi..

Artik o teklemeyi yapmiyor..

Ancak sensorun fiyati bir hayli pahaliymis onu da eklemeden gecmeyeyim :)

Diger kucuk sorunlarida hallettik :)

Bastan sona Ilginiz icin Cok Tesekkurler Sayin @LAGUNA2002...
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Tekrar Merhabalar;

Allaha sukur bugun sorunumu cozduk :)

Oncelikle mazot filtresini degistirdik ses bir nebze olsun duzene girdi ancak hala senkron olarak calismiyordu... Sonrasinda araci bilgisayara bagladik... Arac da bu problemle ilgili herhangi bir ariza kodu yada ariza kaydi yoktu... Bilgisayarin gosterdigi tek ariza kizdirma bujisi ile ilgiliydi...Ancak bu konu ile ilgili aracin bir sorununun olmadigini soyledi ustam...

Sonrasinda sorun ne olabilir diye sensorlerden gelen verilere baktik. Ana hortumdaki mazot basincinin sabit olmasina ragmen , mazot pompasinin sensorunde ki basincin degisken oldugunu gorduk... Normal rolantide calisirken 200 kusur barda ancak motorun senkron calismasinin bozuldugu anlarda oncelikle 140lara kadar dusup sonrasinda 250 lere kadar cikiyordu... Boylelikle sorunun mazot pompasindan kaynaklandigini enjektorlerde bir sorun olmadigini soyledi...

Meganelarda mazot pompasina ne kadarlik yakit pompalayacagini soyleyen mazot basinc sensoru varmis... Asil sorunda ondan kaynaklaniyormus..Onun degisimi yapildi ve motorun calismasi duzeldi..

Artik o teklemeyi yapmiyor..

Ancak sensorun fiyati bir hayli pahaliymis onu da eklemeden gecmeyeyim :)

Diger kucuk sorunlarida hallettik :)

Bastan sona Ilginiz icin Cok Tesekkurler Sayin @LAGUNA2002...
Sensorun adi ve fiyati nedir

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

popshot

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2016
Mesajlar
370
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Bu sensörler genelelde lastiklerinin zamanla çürümesinden dolayı toz ve diğer etkenler ile okitlenme ,aşınma gibi durumlara maruz kalıyor.
Bu tür mekanik arızalarda önce özellikle megane gibi bi araçta ilk kontrol edilmesi gereken sensörler olması gerekir.
Bu arada benim aracın da 85 bg olduğunu sanıyordum ama 100 bg olan motormuş.Ruhsatta 85 yazıyor anlamadım.Bilgiyi veren arkadaşa teşekkurler.
bu araçlarda parçanın zamanla çürümesi ve lastiklerin erimesini olağan bi durum olarak karşılıyorum artık.
Yinede bu fiyata bu performans ve donanımda araç bulmak çok zor.Şahsen 2010 model 108 binde buldum.Benim için 1.5 dci aracın km si, tavanda boya olmaması ve önden ve yan direklerden hasar almamsı önemli.200 - 250 000 km de kazasız boyasız megane almak akıl işi gibi gelmiyor.Tabi şahsi fikrim.
 

ahmet27

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Yukarida da yazdigim gibi Mazot Basinc Sensoru diye geciyor...

Baska sitenin linkini vermek dogru mu yanlis mi bilmiyorum ancak ;

Simdi sizin icin internete de yazdim parca bu https://iremotomarket.com/mazot-bas...k9k-kangoo-dacia-megane-iii-flunce-770120690/...
Bendede gaza basinca ariza ışıkları yaniyor. Sabahlari zor çalışıyor. Alçak basınç hatti arizasi var diyordu. O parcadanmi acaba? Mazot yetistirememe sorunu diyordu tamirci. Acaba o sensordeki kapak tam acilmadigindanmi oluyor?

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

cibirlover1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Bendede gaza basinca ariza ışıkları yaniyor. Sabahlari zor çalışıyor. Alçak basınç hatti arizasi var diyordu. O parcadanmi acaba? Mazot yetistirememe sorunu diyordu tamirci. Acaba o sensordeki kapak tam acilmadigindanmi oluyor?

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sizin sorununuz biraz daha farkli olabilir diye dusunuyorum ...Isterseniz deneyin derdim ama pahali bir parca denemeye degmez sanirim... Benim sabah zor calisma yada ariza isigi gibi durumum yoktu...

Ama alcak basinc hatti olmasi Mazot pompasi ve mazot pompasinin arka bolumundeki parcalarla ilgili diye dusunuyorum... Mazot filtreniz yeni , Borularda mazot kacagi yoksa bu sensore bakilabilir o da olmadi mazot pompanizda bir sıkıntı olabilir... Baktirmak gerekir...
 

LAGUNA2002

Nedret ÖZDEMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
333
Tepki puanı
33
Puanları
0
Yaş
36
Tekrar Merhabalar;

Allaha sukur bugun sorunumu cozduk :)

Oncelikle mazot filtresini degistirdik ses bir nebze olsun duzene girdi ancak hala senkron olarak calismiyordu... Sonrasinda araci bilgisayara bagladik... Arac da bu problemle ilgili herhangi bir ariza kodu yada ariza kaydi yoktu... Bilgisayarin gosterdigi tek ariza kizdirma bujisi ile ilgiliydi...Ancak bu konu ile ilgili aracin bir sorununun olmadigini soyledi ustam...

Sonrasinda sorun ne olabilir diye sensorlerden gelen verilere baktik. Ana hortumdaki mazot basincinin sabit olmasina ragmen , mazot pompasinin sensorunde ki basincin degisken oldugunu gorduk... Normal rolantide calisirken 200 kusur barda ancak motorun senkron calismasinin bozuldugu anlarda oncelikle 140lara kadar dusup sonrasinda 250 lere kadar cikiyordu... Boylelikle sorunun mazot pompasindan kaynaklandigini enjektorlerde bir sorun olmadigini soyledi...

Meganelarda mazot pompasina ne kadarlik yakit pompalayacagini soyleyen mazot basinc sensoru varmis... Asil sorunda ondan kaynaklaniyormus..Onun degisimi yapildi ve motorun calismasi duzeldi..

Artik o teklemeyi yapmiyor..

Ancak sensorun fiyati bir hayli pahaliymis onu da eklemeden gecmeyeyim :)

Diger kucuk sorunlarida hallettik :)

Bastan sona Ilginiz icin Cok Tesekkurler Sayin @LAGUNA2002...

Öncelikle geçmiş olsun sizin adınıza sevindim. Ustanız ilgili alakalı biriymiş yoksa bunu sadece pompacılar çözer anlarlar ustalar bulaşmaz bu işe genelde. Zaten dediğim gibi mazot filtresi değişince düzelmezse iyi bir pompacıya gitmelisiniz demiştim onlar siz söylemesenizde pompayıda kontrol ediyorlar sadece enjektör temizliği için değil yani.
Sen yinede beni dinle sağlam bir pompacıya git enjektör temizliği yaptır mutlaka. Ve Egr yi kesinlikle temizlettir. Farkı fazlasıyla göreceksin Ben aracıma bu işlemi yaptırdığımdan bu yana çekiş gücü hissedilir derecede arttı düşük devirde kullanırken vites yükseltiğimde hafif boğulacak gibi yapıyordu buda geçti ve yakıt tüketimi düştü. Ayrıca araca gaz verip bıraktığınızda ve ani vites geçişlerinde egzosttan anlık çıkan bir miktar siyah duman da kayboldu artık onuda yapmıyor. Ve aracın daha rahat çalıştığınıda motorun sesinden anlayabiliyorsunuz.

Hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama Renault orjinal parçada en uygun fiyata parça getirtebileceğin bir yer tavsiye edebilirim. Ve neredeyse tüm aradığın parçalarıda bulabilirsiniz. Ben hep oradan getirtiyorum. RENPAZ ticaret Konyada bu firma. Nette siteleri var sahibindende sayfaları var. İhtiyacın olduğunda telefonla ulaş oraya Mehmet beyi iste benim tavsiye ettiğimi söylersen dahada yardımcı olur. Megane II si olan Adana lı Komutan yönlendirdi dersin.
Saygılar...
 

LAGUNA2002

Nedret ÖZDEMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
333
Tepki puanı
33
Puanları
0
Yaş
36
Bu sensörler genelelde lastiklerinin zamanla çürümesinden dolayı toz ve diğer etkenler ile okitlenme ,aşınma gibi durumlara maruz kalıyor.
Bu tür mekanik arızalarda önce özellikle megane gibi bi araçta ilk kontrol edilmesi gereken sensörler olması gerekir.
Bu arada benim aracın da 85 bg olduğunu sanıyordum ama 100 bg olan motormuş.Ruhsatta 85 yazıyor anlamadım.Bilgiyi veren arkadaşa teşekkurler.
bu araçlarda parçanın zamanla çürümesi ve lastiklerin erimesini olağan bi durum olarak karşılıyorum artık.
Yinede bu fiyata bu performans ve donanımda araç bulmak çok zor.Şahsen 2010 model 108 binde buldum.Benim için 1.5 dci aracın km si, tavanda boya olmaması ve önden ve yan direklerden hasar almamsı önemli.200 - 250 000 km de kazasız boyasız megane almak akıl işi gibi gelmiyor.Tabi şahsi fikrim.

Aracınız hangi paket? Aracınız ileri olan seriden mi? Ve mümkünse motorunuzun fotoğrafını koyabilirmisiniz buraya. Sizin motor bizim Megane lerdeki motordan farklı olması lazım çünkü 2010 ların neredeyse hepsinde farklı motor koyuldu megane lara. Ona göre beygir gücü hakkında konuşacağım.
 

LAGUNA2002

Nedret ÖZDEMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
333
Tepki puanı
33
Puanları
0
Yaş
36
Bendede gaza basinca ariza ışıkları yaniyor. Sabahlari zor çalışıyor. Alçak basınç hatti arizasi var diyordu. O parcadanmi acaba? Mazot yetistirememe sorunu diyordu tamirci. Acaba o sensordeki kapak tam acilmadigindanmi oluyor?

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Öncelikle merhaba. Aracınız öncelikle tam olarak hangi arızaları veriyor? Hangi ışıklar yanıyor göstergede? Aracın gidişinde çekişinde çalışmasında sıkıntı varmı? Silkeleme yapıyormu giderken?
Sizin sorun mazot pompasındaki basınç sensörüde olabilir. Turbo basınç sensörüde olabilir. En doğru çözümü aracınızı bilgisayara bağlatarak arızanın hangi parçadan kaynaklandığını görmenizdir. Tabi o uyarıyı verdiğinde bağlatmanız lazım bilgisayara aksi takdirde o arızanın nereden kaynaklandığı göremezsiniz.

Saygılar...
 
Üst