F7R Rolanti Problemi... ÇÖZÜLDÜ...

mmteSn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
227
Tepki puanı
7
Puanları
0
F7R Rolanti Problemi ÇÖZÜLDÜ...

Özellikle [MENTION=10989]tUGRULL[/MENTION] için kurtarıcı olabilecek bir bilgi olabilir...

Olayı bütünüyle anlatayım..
LPG yi taktırdığım ilk 2-3 gün herşey güzeldi..
Sonra LPGde saat gibi çalışan araba benzinde sallantılı çalışıyor, arıza ışığı yakıyordu...
Sorun basitçe çözüldü gazcı benzin enjektörünün fişini çekmiş takmış fakat tırnak oturmamış oda zamanla yerinden çıkmış, oturttuk düzeldi..
Oh miss gibi oldu derken.....2 hafta kadar sonra...
Araba hem gazda hem benzinde yüksek devirde çalışmaya başladı...
Ayrıca boşa attığımda devir dibe vurup kalkıyordu...
Moral 0 oldu haliyle..
Hiç sorunumuz yok diye yazdık ettik nazar değdirdik dedim kendi kendime...
Kelebeğe baktık sorun yok,
Rolanti valfinden şüphelendik yeni değiştirmiştim ama yine bozulabilirdi sonuçta..
Onur abiyle değişip deneriz diye düşürken...
Bi yandan da nereden hava alabilir diye bakıyorduk...
Daimi ustam Erol abim çırağından su istedi bir bardak, ben içecek diye düşünürken enjektörlerin araya azcık döküverdi..
Arabanın çalışması anında değişti bi gitti geldi, ilk döktüğünde hafifçe su vardı sonra hiç birşey kalmamıştı...
SORUNU BULMUŞTUK...
Enjektörlerin Oringleri zamanla sertleşmiş gaz takılırkende hafif kurcalanınca hava aldırmaya başlamıştı...
Bu hafta ortası Coupemi bıraktım Erol abiye aldığımda saat gibi olmuştu..

Tuğrul kesinlikle dene derim kardeşim...


 
Son düzenleme:

memo_16

Bilgi Girilmemiş
hayırlı olsun Mehmet abi sevindim düzelmesine :eyv
 

tUGRULL

Tuğrul ÖZTÜRK , f(7)R Coupe,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
352
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
kardeşim çok çok sagol aklına getirip beni düşünmüşsün..aynen sorun şuki bende benzinde falan hiç problemim yok gazda stop etme sorunumuda çözmüştüm çekişte gidişte bi sorun yok ama gazdayken araba boşa cıktıgı anlarda sürekli devir dalgalaması yapıyor en dibe vuruyor sonra yerine cıkıyo bu sorun hep war halen devam ediyo..her türlü çok bilmiş kişiler hep acayip parcalara laf ettiler yok gaz kelebegi yok rolanti walfi ama tabi bunların hiçbirinden ben şüphelenmedim.bu sizin yapmış oldugunuz olay aynen benim sorunumuda çözecek eminim bundan...bu tarz devir yükselmesi rolantide bozukluk yasayan 1.6 coupe sahibi arkadasımda tüm ornig ve conta takımlarını değiştirmişti düzelmişti sorun...
bu enjektörlerin contasına bak diyosun sen şimdi dimi bu iş kaça patladı sana cok maliyetli bişey olmadıgından eminim..bende bunu ustama soliyeim bakalım yapalım şu işi....
çok teşekkürler kardeşim geçmiş olsun bakalım...
 

mmteSn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
227
Tepki puanı
7
Puanları
0
Oring dediğin şey para değil kardeşim..
5-10 tl gibi birşey olması lazım yanılmıyorsam..
Gidip orjinal aramayacaksın, alacaksın eline oringcilerde birebiri var..
Ben para vermedim bu işleme ..
Taş çatlasın 50 tl işçilik dahil...
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
yararlı bilgilerin için çok teşekkür ederiz abi helalin var :)
 

tUGRULL

Tuğrul ÖZTÜRK , f(7)R Coupe,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
352
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
aslında kendimiz bile yaparız bu işi :) bakayım arkadaş kendi yapmıstı 1.6 coupede tüm conta takımlarını alıp..
[MENTION=5556]dexterite[/MENTION]
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
aslında kendimiz bile yaparız bu işi :) bakayım arkadaş kendi yapmıstı 1.6 coupede tüm conta takımlarını alıp..
[MENTION=5556]dexterite[/MENTION]

enjektör işine girerseniz sökeceğiniz zaman iyice soğumasını bekleyin benden bi tavsiye :)
 

dexterite

ERKAN SARIGÜL,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2011
Mesajlar
308
Tepki puanı
12
Puanları
0
Yaş
40
benimde buna benzer sorunum vardı.tuğrul apapçım bahsetmiş zaten;lambalarda falan durduğumda devir 1500-1100 arası geziyodu boğaz kelebeğini söktüm temizledim.bir kaçgün düzelir gibi oldu.fakat daha bi coştu rolantide 3500 devirlerde sabitlendi.arabayı çalıştırıp hiç gaz pedalına dokunmadan işe gidip gelcek durumda idi.tabi ben nedendir diye araştırırken sağlam olan rolanti valfide kaçan havayı dengelicem derken oda bozuldu(70tl).
belliki motora bariz bir hava giriyor dedim ve su testini yapmak geldi aklıma.boğazın etrafına döktüm,dökmemle motor furp furp içine çekmeye başladı.işte o zaman anladım forumlarda anlatılan K4m deki kronik sorunu.hemen gidip boğaz kelebeği iç ve dış contası/emme manifoldu O-ring'lerini,hava filtresi aldım.kapnın önünde de kendim değiştirdim ve o dakikadan beri rolanti ip gibi oldu.boş bi zamanda da arkadsın dükkanda bilgisayara bağlayıp rolanti valfi arızasını sildirdim.sildirmesenizde bişey değişmiyor....
lnp34.jpg
[/URL][/IMG]
 

tUGRULL

Tuğrul ÖZTÜRK , f(7)R Coupe,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
352
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
ellerine sağlık Erkan usta ;) bizim f7r motor icin ögrenelim şu işi madem enjektörleri nasıl sokcez fln:servis.bi bakınalım bi ara contaları nasıldır hanginden alcaz fln..
1 poşet :beer aldıkmı tamamdır cenker
 
Üst