FAP-Partikül Filtresi Hakkında Önemli Bilgiler.

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
fap.png

Partikül filtresinin kısa zamanda tıkanmaması için yapılacak işlemler vardır.

Öncelikle partikül filtresinin kısa zamanda kurumlanarak regenerasyon işlemine ihtiyaç duymasının engellenmesi gerekir.
Motorun düşük devirlerde ve aracın da kısa yol mesafelerinde kullanılması sonucunda,partikül filtresi normalden daha hızlıca kurumla dolar.
Regenerasyon ise partikül filtresinin giriş ve çıkışında bulunan basınç sensörlerinin kurumlanması sonucunda,iç yapısında oluşan tıkanmalardan,gaz basıncının artmasına neden olurken elektronik algılama ile başlayan kurumların yakılıp temizlenme işlemidir.
Bu kurumların yakılması işlemi,elektronik işletim sisteminin kontrolü ile özel bir şekilde kullanılarak veya yetkili servislerde aracı kullanmadan bilgisayar aracılığıyla motoru farklı devirlerde çalıştırarak gerçekleşebiliyor.
Regenerasyon sonucunda ise partikül filtresinin kurumları temizlenerek kül olarak yine bu parçanın tabanında depolanıyor.
Bu külün oluşumu ise yukarıda bahsedilen şehir içi trafiğinde gerçekleşen regenerasyon sonucunda kısa sürelerde kül ile dolup tıkanmasına sebep olur.
Regenerasyonun kısıtlı sayıda oluşumuyla,bu sayının kısa vadelerde tamamlanması,hem maksimum kül çökeltisinin hemde külün temizlenmesi ve yok edilmesiyle gerçekleştirilemediği için partikül filtresi ünitesinin yenilenmesni gerektirir.
Bu değişimin maliyetide yüksektir.Bu bilgiler sonucunda çözüm ise,belli aralıklarla partikül filtresinin temizlenerek regenerasyonun mümkün olduğunca uzun vadelere yayarak oluşacak kül birikintisinin oluşturacağı tıkanmayı geciktirmektir.
Özel motor yağlarının kullanılması ile karbon ve kükürt birikimleri engellenerek motorun maksimum korunması sağlanmalıdır.
Partikül filtresinin ön basınç sensörü sökülüp içine özel bir kimyasalın doldurulması sonrası sensörü yerine takarak 20 dakika süreyle eklenen kimyasalın reaksiyon süresini bekleyip motoru çalıştırmak gereklidir.
Motorun çalışması sonrası emme manifoltuna püskürtülen kimyasal maddeler sayesinde partikül filtresinin içi temizlenmiş olur.
Bu işlemler karbon temizleme gibi özel donanımlar ile yapılmak zorundadır.
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
""Motorun düşük devirlerde ve aracın da kısa yol mesafelerinde kullanılması sonucunda,partikül filtresi normalden daha hızlıca kurumla dolar.""

düşük devir yakıtı azaltıp bakım maliyetını artırıyo demekki...:cool:ıslık

Regenerasyon ise partikül filtresinin giriş ve çıkışında bulunan basınç sensörlerinin kurumlanması sonucunda,iç yapısında oluşan tıkanmalardan,gaz basıncının artmasına neden olurken elektronik algılama ile başlayan kurumların yakılıp temizlenme işlemidir....Regenerasyon sonucunda ise partikül filtresinin kurumları temizlenerek kül olarak yine bu parçanın tabanında depolanıyor....Bu külün oluşumu ise yukarıda bahsedilen şehir içi trafiğinde gerçekleşen regenerasyon sonucunda kısa sürelerde kül ile dolup tıkanmasına sebep olur....Bu bilgiler sonucunda çözüm ise,belli aralıklarla partikül filtresinin temizlenerek regenerasyonun mümkün olduğunca uzun vadelere yayarak oluşacak kül birikintisinin oluşturacağı tıkanmayı geciktirmektir...Özel motor yağlarının kullanılması ile karbon ve kükürt birikimleri engellenerek motorun maksimum korunması sağlanmalıdır...Bu işlemler karbon temizleme gibi özel donanımlar ile yapılmak zorundadır....

Ustam, EGR gibi bişi bu galıba, dolunca arabayı satmalı galiba... pahalı da bişimiş...
:berbat iyi yakıt ıyı yağ ıyı bakım... hepsi masraf beya... ne anladık bu işten... ıslık
 

mesut tuna

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2012
Mesajlar
1,196
Tepki puanı
0
Puanları
0
FAP diğer ismide DPF (dizel partikül filitresi), pahalı bi parça diye biliyorum. EURO5 norm motorlarda bulunuyor. Benim euro4 de yok, olmadığınada biraz seviniyorum fiyattan dolayı. Başka yerlerden okuduğuma göre dolunca uyarı ışığı yanıyor, sürücü yüksek devirde kullanarak bayağı dolaşıyormuş ortaya çıkan ısıdan kül yanıp temizleme işlemi yapıyorlarmış. Fab olan modellerde 0W/30 veya 5W/30 viskositede yağ kullanılıyor. Kesin bilgiyi servisten öğrenebiliriz.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Haydar başkanın dediğine göre 5000 lira bir fiyatı var bu filtrenin,ben onun yalancısıyım...:)
 

mesut tuna

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2012
Mesajlar
1,196
Tepki puanı
0
Puanları
0
Haydar başkanın dediğine göre 5000 lira bir fiyatı var bu filtrenin,ben onun yalancısıyım...:)

Fiyat konusunda kesin bilgim yok ustam. Yıllar önce audi kulanmaya başladığında 10 bin lira filan lafları geçiyormuş. Muhakkak şimdi fiyat düşmüştür ama yinede motor ve şanzımandan sonraki en pahalı sistem olabilir.:soru
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
bunun muadil yan sanayısı çıkar yakın da da, rahatlarız ...:cool: ona göre kullanak arabayı, sakata gelmeyek beya... EGR iptali oluyodu bunların olmuyomu muş.. çalışmaya zararı olurmu ki...:soru
 
Üst