Fasılalı silecek arızası ve silecek motoru sorunsalı

trk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2016
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Herkese merhaba. 2013 model 1.2 joy aracım. Aracımın sileceklerinin sürekli kademeleri sorunsuz çalışmakta. Yani süreki olan hızlı ve en en hızlı kademe sorunsuz çalışmakta. Fakat fasılalı çalışan kademelerde sorun var. silecek harekete geçiyor camın ortasında kalıyor. tekrar tetikleme yapıyorum yine aynı. Su fışkırtınca da aynı camın ortasında kalıyor çalışmaya hali dermanı yok. Sürekli kademeler ise canavar gibi. Bunun için 2-3 ustaya gittim. Hemen motor değişecek diyorlar. iyi güzel de motor arızalı olsa sürekli olan kademeler nasıl sağlıklı çalışıyor ? Fasıla rölesi olamaz mı sorun usta diyorum. Yok motor değişecek diyor. Anlamadım gitti bu silecek mevzusu başıma dert oldu. Napmam gerekiyor yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim
 

zbbeon

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Herkese merhaba. 2013 model 1.2 joy aracım. Aracımın sileceklerinin sürekli kademeleri sorunsuz çalışmakta. Yani süreki olan hızlı ve en en hızlı kademe sorunsuz çalışmakta. Fakat fasılalı çalışan kademelerde sorun var. silecek harekete geçiyor camın ortasında kalıyor. tekrar tetikleme yapıyorum yine aynı. Su fışkırtınca da aynı camın ortasında kalıyor çalışmaya hali dermanı yok. Sürekli kademeler ise canavar gibi. Bunun için 2-3 ustaya gittim. Hemen motor değişecek diyorlar. iyi güzel de motor arızalı olsa sürekli olan kademeler nasıl sağlıklı çalışıyor ? Fasıla rölesi olamaz mı sorun usta diyorum. Yok motor değişecek diyor. Anlamadım gitti bu silecek mevzusu başıma dert oldu. Napmam gerekiyor yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim
aynı sorun bendede var cam kuruyken calıstırınca geri toplarken tam yerine gelmiyor illa camı ıslamak lazım
çözümü bulduysan bildirir misin
 

Extreme__

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
2013 clioda Sileceğin yarıda kalması, can çekişir gibi yapması, yavaş çalışması sorunlarım vardı, temizleyerek çözdüm. Ustaya kalırsa, Önce motor değiştirelim derler 100tl işçilik alırlar, motor değiştikten sonra yine takılırsa bu defa mekanizma değişecek derler 100tl daha işçilik alırlar. Sorun, o ustalar açısından basitçe çözülmüş olur. Meselenin Sİze maliyeti onlar için önemsiz. Bende bu dediğimi yapmaya kalktılar ama ben kabul etmedim. Motorla ilgili bir sıkıntınız olduğunu sanmıyorum. Elektrikçiye gidip silecek mekanizmasını söktürüp temizletin ve yağlatın hepsi bu. Zamanla tozlar dolup hareketli eklem yerlerini sıkıştırmış oluyor. Çözümü Bir temizlik ve yağlama işlemine bakıyor. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz zamanla freze kolları aşınır ve motoru yakar. İşin özü, ustanın önüne çekin aracınızı ve mekanizmayı söküp yağlanmasını istiyorum diyin. Seçimi Ustaya bırakmayın. Yağlama dediğim de öyle üstünden yağ sıkma şeklinde değil, mekanizmanın tüm sekmanları çıkarılıp parçaları ayrılıp öyle yağlama temizleme yapılıyor. 1-1,5 saatlik iş..


Bana motor değişecek diyen ustaya kısa süre sonra yolum düştü, insafsızlığını gözüne soktum. Senin temizlemeye üşendiğin kolları bir başka yerde temizlettim ve mesele halloldu, sana kalsa 700 lira(2019 yılı) gitmişti dedim. temizleyen yağlayan usta ise 100tl aldı. yaptıralı 2 sene oldu hala sorun yok

sonuçlanınca da bu konuya bilgi yazın ki sizden sonrakiler de faydalansın.
 
Son düzenleme:

trk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2016
Mesajlar
142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
2013 clioda Sileceğin yarıda kalması, can çekişir gibi yapması, yavaş çalışması sorunlarım vardı, temizleyerek çözdüm. Ustaya kalırsa, Önce motor değiştirelim derler 100tl işçilik alırlar, motor değiştikten sonra yine takılırsa bu defa mekanizma değişecek derler 100tl daha işçilik alırlar. Sorun, o ustalar açısından basitçe çözülmüş olur. Meselenin Sİze maliyeti onlar için önemsiz. Bende bu dediğimi yapmaya kalktılar ama ben kabul etmedim. Motorla ilgili bir sıkıntınız olduğunu sanmıyorum. Elektrikçiye gidip silecek mekanizmasını söktürüp temizletin ve yağlatın hepsi bu. Zamanla tozlar dolup hareketli eklem yerlerini sıkıştırmış oluyor. Çözümü Bir temizlik ve yağlama işlemine bakıyor. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz zamanla freze kolları aşınır ve motoru yakar. İşin özü, ustanın önüne çekin aracınızı ve mekanizmayı söküp yağlanmasını istiyorum diyin. Seçimi Ustaya bırakmayın. Yağlama dediğim de öyle üstünden yağ sıkma şeklinde değil, mekanizmanın tüm sekmanları çıkarılıp parçaları ayrılıp öyle yağlama temizleme yapılıyor. 1-1,5 saatlik iş..


Bana motor değişecek diyen ustaya kısa süre sonra yolum düştü, insafsızlığını gözüne soktum. Senin temizlemeye üşendiğin kolları bir başka yerde temizlettim ve mesele halloldu, sana kalsa 700 lira(2019 yılı) gitmişti dedim. temizleyen yağlayan usta ise 100tl aldı. yaptıralı 2 sene oldu hala sorun yok

sonuçlanınca da bu konuya bilgi yazın ki sizden sonrakiler de faydalansın.

Çok çok teşekkür ederim. Kısıtlamalar kalktıktan sonra ilk iş dediğinizi yapmam olacak. Gelişmeleri yazacagım.
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Mekanizma sökülüp temizlenecek (ön cam silecek motoru dahil) Arkadaşında belirttiği gibi... Zor bir iş değil, alet edevat varsa en fazla 1 saatte tam takır yerinde...

Ustalar anında motoru değiştir deyip, kolaya kaçıyolar, benzeri başımıza gelmişti... Yenisinin ömrü de 3 - 4 sene abi fazla gitmiyor diye de alay eder gibi söylüyor... :)

Memleketteki Torosumuzun silecek motoru bile 20 küsür yıllık, hala aktif... Kolay kolay bozulacak birşey değil...
 
Üst