Fluence edc beyin arizasi 6500 tl değişim

murtaza

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
2011 fluence dynamic 1.5 dci edc 139.000 km aracim mevcut. Kazasiz boyasiz tramersiz. 5 yildir araç bende.
1 bakim hariç yetkili servis bakimli.

Karti arabaya takinca
-vites kutusunu kontrol ettiriniz
-yokuş kalkiş desteği kontrol ettiriniz,

diyor. Araci çaliştirinca bu arizalar ortadan kalkiyor hiçbir uyari vermiyor. 2-3 haftadir araci bu şekilde kullaniyorum hiçbir sikinti yok bu uyarilar hariç.

Araci yetkili servise götürtüm. Edc beyni değişmesi gerekiyor diyor. Fiyat 10.000 tl civari.

Renault mekrezle servis görüştü. 6500 tl ye değişim gerçekleştirelim diyorlar.

Sizce arkadaşlar edc beyni değiştirmeli miyim ?
 

murtaza

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Servis aküyüde değiştirelim dedi ama Aküyü 2018 yılında aldım. varta 77 amper 780 cca silver dynamic. dışarda bi yerde Elektrikçiye aküyü ölçtürdüm. aküyü yüke bindirdi. klimayı açtı farları yaktırdı. akü çok iyi dedi. anlamadım ben bu işi.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Sorunun ne olduğunu gerçekten anlayan bir ustaya tespit ettirip sonra devam etmenizi öneririm. Sorun edc beyninde mi? Kavramada mı başka birşeyde mi net tespit edilmesi gerek.
 

murtaza

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Sorunun ne olduğunu gerçekten anlayan bir ustaya tespit ettirip sonra devam etmenizi öneririm. Sorun edc beyninde mi? Kavramada mı başka birşeyde mi net tespit edilmesi gerek.

İstanbul da var mi bu işten anlayacak bir yer
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Akü voltajı yetersiz geliyor olabilir Akü bağlantıları kontrol edilmeli birde devamlı kısa mesafe kullanılıyor ise şarj yetersiz olabilir
 

murtaza

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Akü voltajı yetersiz geliyor olabilir Akü bağlantıları kontrol edilmeli birde devamlı kısa mesafe kullanılıyor ise şarj yetersiz olabilir

akü voltajı konusunda servis bi cihazla ölçmüş sanırım soğuk marş akımını ölçmüş bir fiş çıktısı vardı. 720 olması gerekirken benimki 600 küsür çıkmış sanırım net hatırlamıyorum. servis akü değişmesi lazım dedi. Akümün yeni olduğunu düşündüğüm için yukarıda bahsettiğim gibi. oto elektrikçiye gittim aküyü yüke bindirdi ölçtü hiç bir sorun yok dedi.

Aracı çok sıkışık trafikte kullanıyorum dur kalk 8.5km gidiş 8.5 km dönüş 17 km. ortalama hız 15-20 km.
tam şarj olmuyor olabilir dediğiniz gibi. otomatik araç zaten hep düşük devirde kullandırıyor aracı. İşin garibi 2-3 gündür hiçbir arıza ışığı yanmıyor. bu nasıl iş. Boş yere 6500 tl gitmesin diye sizlere danışmak istedim

Ecu da voltaj 13.44 V görünüyor.


lzVrsy.png
[/URL][/IMG]
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
İlk akla gelen akü, 2 senede çok bitmiş akü gördük veya yanlış alınmış, kullanılmış.
Bunu tabi servis tespit ederdi fakat sizde gördüğüm bir bilgi var.

Benim 2017 aracın aküsü geçen ay bitti değiştirirken benzinli olduğundan EFB akü takıldı.
Dizel olsa AGB takılacaktı çok daha pahalı dediler.
Sizin araba dizel ve EDC. Belki AGB standartlarında aküyle daha iyi sonuç alabilirsiniz.
İyi bir aküyü emanet olarak alıp kullanmanızı öneririm öncelikle. Bir de 50-100 km sabit hızla yol gidip denemenizde fayda var.
 
Üst