Fluence EGR ve sağ üst motor kulagi değişimi

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 40.000 km dir belirli araliklarla özellikle sıkışık trafikte “hız regulatorunu kontrol ettiriniz” ve bu arizaya bagli olarak yine aynı anda “enjeksiyonu kontrol ettiriniz” uyarisi aliyordum. Hatalar turuncu renkte olduğundan kontak kapaninca ve araç bir süre dinlenince siliniyor ve her şey normale donuyordu bu yüzden onemsemedim. Fakat en son kontrolde arıza ışığı yanarken clip cihazı ile baktigimizda egr bloke hatasini gorduk. Buna mukabil degismesi gerektigini anladik. Bizim seri araçlarda kuru ve sulu olmak üzere iki tip EGR bulunuyor ve malesef sulu olanlarda temizleme işlemi yapılamıyor ve malesef benimki de sulu tip olduğundan degisimine yoneldim. Bununla beraber bir suredir aracı calistirirken ce özellikle rolantide calisirken biraz vibrasyon vardı araçta ve bununda sağ üst motor kulagindan olduğunu tespit ettik. Haliyle bu parcaninda değişimi gerekiyor vibrasyon giderilmesi için.

İlk olarak yetkili servis egr ve motor kulagina 3.500 TL gibi oldukca yüksek bir maliyet çıkarttı. Parcalari yine orijinal kullanarak 1.700 TL ye ben ozel serviste yaptirdim.

Bu parcalarin değişimi sonrası motordaki vibrasyon tamamen kayboldu ve rolanti dahil neredeyse calistigi hissedilmiyor. Bu kadar fark ediyormus. Diğer yandan egr değişimi yonrasi da yakıt ortalamasi karma da 6.5 altına inmeyen araç aninda 5.1 lere indi. Aractan cikan egr yi görünce sasirdim desem yeridir iceride valfin hareket edecegi alan nerdeyse kalmamış tamamen kurum baglamis. Bu durumda tabi daha fazla yakıt ve daha fazla emisyon degeri olarak geri dondu. İlk muayene de 0.01 cikan emisyon degeri su aralar 1. Kusurlerde dolasiyordu. Limitin altinda yine ama olması gereken degerin kat be kat uzerindeydi ve tahmin ediyorum ki bu değer normal seviyelere inecektir.

d0a90263e71612099cbd46f7ccc1134d.jpg630bb127399325be64a0c42f1fd48987.jpg


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • d0a90263e71612099cbd46f7ccc1134d.jpg
    d0a90263e71612099cbd46f7ccc1134d.jpg
    707.8 KB · Görüntüleme: 0

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Şehir içi bende 6-6.2 değerlerini görüyorum 5e düşermi ki :))
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Çok kirlenmiş . Neden bu kadar kirli sadece Shell yakıtı kullanılan bir araç ve orjinal servis ekipmanları ile bakımı yapılan araçta bu kadar kurum neden oluşur [emoji848]
Aklıma gelen tek sebebi kısa mesafe kullanım ve düşük devirde araç kullanımı
Bakımlar hayırlı olsun Fluence eski ekonomik günlerine dönmüş [emoji1]
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Şehir içi bende 6-6.2 değerlerini görüyorum 5e düşermi ki :))

Km ye göre egr doluluk orani farklilik gosterebiliyor. Yakıt için tek kaynak olarak sundandir demek zor. Bendeki arıza ile beraber clipten baktigimizda egr olarak gosterdi. Parça değişimi sonrası da aninda yakıt farketti. Hatta resimden sonra biraz daha dolaştım hafif trafik ile beraber ( ki gün içinde hafif üzeri trafik gormuyorum aracı ilk aldigimda da 5.5 üzerine cikmamisti hiç ) yine 5.3 oldu. Benim tarafimdaki yakıt artisinin medeni egr den kaynaklaniyormus. Onu anladım parcayi degistirince :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
İyi günlerde kullanın. EGR ve motor kulaklarının ayrı ayrı fiyatları nelerdir?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
İyi günlerde kullanın. EGR ve motor kulaklarının ayrı ayrı fiyatları nelerdir?

1.100 egr 300 kulak kalanı işçilik olması lazım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

onuroktayy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
1.100 egr 300 kulak kalanı işçilik olması lazım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

hayırlı olsun tansel bey ne zamandır bahsediyorsunuz yaptıracağım diye bugüne nasipmiş bende egr tecrüblerimi burada paylaşmıştım gerçekten baya yakıt fark ettiriyor güle güle kullanın. merak ettiğim konu motor kulağı tam olarak parçanın fotoğrafını ve arabadaki yerin fotoğrafını paylaşabilirmisiniz bende değiştirmeyi düşünüyorum, malum havalar soğudu sarsıntılı çalışıyor , havalar ısınınca yumuşadığından bu denli rahatsız etmiyor.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
hayırlı olsun tansel bey ne zamandır bahsediyorsunuz yaptıracağım diye bugüne nasipmiş bende egr tecrüblerimi burada paylaşmıştım gerçekten baya yakıt fark ettiriyor güle güle kullanın. merak ettiğim konu motor kulağı tam olarak parçanın fotoğrafını ve arabadaki yerin fotoğrafını paylaşabilirmisiniz bende değiştirmeyi düşünüyorum, malum havalar soğudu sarsıntılı çalışıyor , havalar ısınınca yumuşadığından bu denli rahatsız etmiyor.

Araç basina gittigimde resmini paylasirim sizinle. Motor kulagi aracın ilk calismasinda etki etmiyor malesef. Bende yine sabahlari ilk calistirmada sarsıntılı çalışıyor yine. Fakat benim araç rolantideyken de saraintili calisiyordu kulak degisince rolanti calismasindaki vibrasyon giderildi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

onuroktayy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Araç basina gittigimde resmini paylasirim sizinle. Motor kulagi aracın ilk calismasinda etki etmiyor malesef. Bende yine sabahlari ilk calistirmada sarsıntılı çalışıyor yine. Fakat benim araç rolantideyken de saraintili calisiyordu kulak degisince rolanti calismasindaki vibrasyon giderildi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
hmm o zmn hiç elletmeye gerek yok
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
hmm o zmn hiç elletmeye gerek yok

Youtube da bi videoya denk geldim sabahlari ve motorun sarsıntılı calismasi ile ilgili bujilerden bir tanesi calismazsa da yapabilir demisler bujileri bir kontrol edin isterseniz. Benim bujiler de sağlam ama yine sabahlari ilk calistirma sarsıntılı.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst