Fluence Motor Takozu ve Direksiyon Sertliği Yardım..

unsal05

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
12 Eyl 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
31
Herkese iyi günler. Aranıza yeni katıldım. Yaklaşık 2 ay önce 2015 edc 6 ileri touch paket fluence sahibi oldum.
Aracım şuan 163 binde.
Benim sizlere 3 sorum olacak..

1.sorum Aracımı aldıktan sonra 2011 manuel ve otomatik olmak üzere 2 tane fluence kullandım. Onların direksiyonlarının oldukça yumuşak oldugunu fark ettim. Benim direksiyon manevra yaparken onlara göre daha sert. Elektrikli direksiyon olduğu için akünün ölçümünü yaptırdım elektrikçi akünün ne çok iyi ne de çok kötü olduğunu şarj dinamosunda sıkıntı olmadığını söyledi. Ama benim direksiyonum onların aracına göre oldukça sert bir sorun olmalı ama sebebini bulamadım.
Ayrıca
-lastikleri 2 aylık michlen 205 55 16. Basınçlarını düzenli aralıklarla kontrol ettiririm. Rot balans yapıldı.
- jantlarda yamukluk yok. 1 tanesinde vardı düzelttirdim.

Geriye ne kalıyor başka hangi hususlara bakmalıyım.? Akümün amperinin şuan kaçlık bilmiyorum. Buda önemli bir etken midir ? Değiştirsem kaçlık akü önerirsiniz.


2. Sorum özellikle sabahları veya motor soğukken aracın ön tarafından tıkırtı veya lıkırtı gibi ses gelmesi. triger seti değişimi ve rutin bakımlarını yeni yaptırdım. Ses kesilmedi. Usta sesin sağ üst motor takozundan geldiğini söyleyerek oraya bi levye taktı gerdirdiği zaman sesde degişiklik olduğunu fark ettik. Ustam takozda yağ eksiltmesi olduğunu bu yüzden ses yaptığını. Yırtılma olmadığını. Sorun teşkil etmeyeceğini ve değişirse orjinal mais servis malı takmam gerektiğini söyledi. Yerli üretim ve ithal ürünlerin orjinalinin yerini tutmadığını ve 15 20 gün sonra yine ses yapabileceğini söyledi. Orjinal mais takozu serviste dahi bulamadım. Servis elemanı abi araçların garantisi bitince kimse orjinal takoz kullanmıyor o yüzden elimizde bulunmuyor dedi fiyatının 1.000 liranın üstünde olduğunu söyledi. Vel hasıl takozun orjinalini mi takmalıyım ve nerede bulabilirim internette ya ithal ya da yan sanayiler var, tavsiye ettiğiniz bir marka var mıdır ? Ses konusunda biraz hassasiyetim var..

3. Sorum lastiklerimin havası 1-2 haftada bir iniyor ve araç lastik basınç uyarısı veriyor. lastikler sıfır. hep makinasına güvendiğim lastikçilerde hava kontrol ettiririm. Hep basınç düşüyor. Jantları kontrol ettirdim bir sıkıntı görünmüyor. Subaplar basınç sensörlü olduğu için bu parça zamanla pili bitiyormuş sanırım. Bu konuda başka ne yapabilirim önerisi olan var mı ? Bu arada sıcaklıklar 40 ve üzeri.
Lastikçi hava sıcaklığından dolayı düştüğünü söyledi ama aynı memlekette başka marka lastikte böyle bir sıkıntı yaşamadım.



Eğer baştan sonuna kadar okuduysanız, değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ediyorum. Hepimize kazasız belasız arızasız bir sürüş diliyorum. 🙏
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
1. Sorun cevabı sertliğin 2 sebebi olabilir eğer amortisör takozları ve bilyaları bozulmuş olabilir dönmeyi zorlaştırır. Amortisör takozları ve bilyaları kesinlikle kontrol ettirin. Sorun bu değilse elektrikli direksiyon kalibrasyonu yetkili serviste yaptırın geçer. Çok büyük ihtimal ilk sebeptir ama amortisör takozları ve bilyaları yada direksiyon kutusunda arıza yada yağ kaçağı falan yoksa kalibrasyon derdinizi çözer. Elektrikli direksiyon düşük hızlarda yumuşak yüksek hızlarda sertleşen özelliğe sahiptir.

3) lastik basınçları düşüyorsa önce lastiklerinizi ve siboplarınızı kontrol ettirin onlarda problem yoksa lastik havalarınızı günün en sıcak saatinde ayarlıyorsunuzdur biraz hava serinleyince içindeki hava basıncı düşüyordur ısınan hava genleşir soğuyan daralır. Lastiklerinizin mümkünse günün en serin saatlerinde havalarını ayarlayın. Küçük bir olasılıksa lastik havalarınızı en başından beri yanlış ayarlıyorsunuzdur. Lastikçilere sorsanız bütün lastikler 32-33 ama jant ve lastik boyutu ve lastik yapısına göre hava değişir. Örnek büyük jant ile kullanılan ince yanak ve yumuşak lastik yapısında bir lastiğin yanak çökmesine engel olmak amacıyla lastik basıncı yüksek basılır. Sizin lastiklerinizde yumuşak hamurlu bir lastiktir esnemeye müsait 32-33 basarsanız o lastik az esneyip genleşti mi içindeki basınç olur 30.

2) motor kulağı takozu vs denilen parça esnek ama biraz sert bir lastikten ibarettir. Yağla falan alakası yoktur. Zamanla motor ve hava sıcağı ve soğuk havalar geçirerek zamanla yapısı bozulabilir. Bu sefer titreşimleri amorti edemez ve ses yapabilir. İşin ustası para peşinde olmayan bir ustaya giderseniz bahsettiğiniz fiyatlardan daha uyguna sorununuzu çözebilir.
 
Son düzenleme:

unsal05

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
12 Eyl 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
31
1. Sorun cevabı sertliğin 2 sebebi olabilir eğer amortisör takozları ve bilyaları bozulmuş olabilir dönmeyi zorlaştırır. Amortisör takozları ve bilyaları kesinlikle kontrol ettirin. Sorun bu değilse elektrikli direksiyon kalibrasyonu yetkili serviste yaptırın geçer. Çok büyük ihtimal ilk sebeptir ama amortisör takozları ve bilyaları yada direksiyon kutusunda arıza yada yağ kaçağı falan yoksa kalibrasyon derdinizi çözer. Elektrikli direksiyon düşük hızlarda yumuşak yüksek hızlarda sertleşen özelliğe sahiptir.

3) lastik basınçları düşüyorsa önce lastiklerinizi ve siboplarınızı kontrol ettirin onlarda problem yoksa lastik havalarınızı günün en sıcak saatinde ayarlıyorsunuzdur biraz hava serinleyince içindeki hava basıncı düşüyordur ısınan hava genleşir soğuyan daralır. Lastiklerinizin mümkünse günün en serin saatlerinde havalarını ayarlayın. Küçük bir olasılıksa lastik havalarınızı en başından beri yanlış ayarlıyorsunuzdur. Lastikçilere sorsanız bütün lastikler 32-33 ama jant ve lastik boyutu ve lastik yapısına göre hava değişir. Örnek büyük jant ile kullanılan ince yanak ve yumuşak lastik yapısında bir lastiğin yanak çökmesine engel olmak amacıyla lastik basıncı yüksek basılır. Sizin lastiklerinizde yumuşak hamurlu bir lastiktir esnemeye müsait 32-33 basarsanız o lastik az esneyip genleşti mi içindeki basınç olur 30.

2) motor kulağı takozu vs denilen parça esnek ama biraz sert bir lastikten ibarettir. Yağla falan alakası yoktur. Zamanla motor ve hava sıcağı ve soğuk havalar geçirerek zamanla yapısı bozulabilir. Bu sefer titreşimleri amorti edemez ve ses yapabilir. İşin ustası para peşinde olmayan bir ustaya giderseniz bahsettiğiniz fiyatlardan daha uyguna sorununuzu çözebilir.



Vakit ayırıp cevap verdiğiniz için öncelikle teşekkür ediyorum.

Lastik konusunda sanırım haklısınız. Genelde hava gündüz saatlerinde aşırı sıcak oluyor. Dediğiniz gibi her defasında 2.4 psi basılıyor ama sabah saatlerinde 2.1 veya 2.2 gösteriyor basıncı. Böyle böyle biraz daha azaldığı zaman sabahları basınç uyarısı alıyorum. Aracın orjinal lastik boyutları 205 65 16 biz tam yarı fiyatı uygun olduğu için 205 55 16 tercih ettik. Bu ölçülerde kaç hava basılmalı ?

Direksiyon için bilyaları ve amartisör takozlarını kontrol ettireceğim. Birde kalibrasyon yaptırayım. Sonucu tekrar buradan paylaşırım.

Motor takozu konusunda yanlış anlatmış olabilirim. usta para konusunda güveniyorum. Usta orjinal servis ürünü parça kullanmamı tavsiye etti. Diğer ürünlerin randuman vermediğini söyledi. Sizlerin bu konuda marka öneriniz var mıdır? İllaki orjinal mi olmalı.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Lastik basıncı kapının içe bakan yüzünde ölçülere göre olması gereken değeri yazar yaz aylarında o değerin 2-3 psi fazlasını basın yani 33 yada 34 diyorsa siz 36 basın malum sıcakta lastikler iyice yumuşar genleşir böyle olunca o yazan rakamlar az gelir. Bide sizin lastikler 65 yanak yerine 55 yanak yani daha ince ki daha çok esner kesinlikle 2-3 fazla basın yazan değerlerden.

Motor takozuna gelince orjinal mais ürünüyle yan sanayisi arasında uçurum varsa yan sanayi kullanabilirsiniz orjinali kadar uzun ömürlü olmayabilir ama sizi eskisi bozuksa ondan sonra rahat ettirir.

Direksiyon meselesine gelince kalibrasyon olayına girmeden önce kesinlikle amortisör takozları ve bilyalarını değiştirin, bozuklarsa eğer değiştirince sizin derdinizi çözecektir, fiyatlarıda makul rakamlar zaten kışın takımını 300 liraya almıştım (sağ sol 2 takoz 2bilya).
 

viper35venom

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bende de 2015 modeli var. Arkadaşımda 2013 model Fluence vardı.oda benim aracın direksiyonun sert olduğundan bahsetti. Belki makyajla birlikte daha sert bir direksiyon sistemine geçiş yapmış olabilirler. Rot balans filan yaptırdım ama değişen bişey olmamıştı. Genel bişey olabilir. Başka bir araçta 2015 modelde deneyin denk gelirseniz.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Bende de 2015 modeli var. Arkadaşımda 2013 model Fluence vardı.oda benim aracın direksiyonun sert olduğundan bahsetti. Belki makyajla birlikte daha sert bir direksiyon sistemine geçiş yapmış olabilirler. Rot balans filan yaptırdım ama değişen bişey olmamıştı. Genel bişey olabilir. Başka bir araçta 2015 modelde deneyin denk gelirseniz.

2015 model kulllandım ben sert falan değildi direksiyon ama dediğim gibi bu araçlarda multisense özelliği yok yani birden fazla bir seçenek yok ama yavaş hızlarda yumuşak yüksek hızlarda sertleşen özelliğe sahiptir.Amaç yavaş hızlarda manevra kabiliyeti arttırmak amacıyla yumuşak yüksek hızlarda kontrol kaybını engellemek için daha az hareket eden sert yapıya geçer.
 

unsal05

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
12 Eyl 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
31
Lastik basıncı kapının içe bakan yüzünde ölçülere göre olması gereken değeri yazar yaz aylarında o değerin 2-3 psi fazlasını basın yani 33 yada 34 diyorsa siz 36 basın malum sıcakta lastikler iyice yumuşar genleşir böyle olunca o yazan rakamlar az gelir. Bide sizin lastikler 65 yanak yerine 55 yanak yani daha ince ki daha çok esner kesinlikle 2-3 fazla basın yazan değerlerden.

Motor takozuna gelince orjinal mais ürünüyle yan sanayisi arasında uçurum varsa yan sanayi kullanabilirsiniz orjinali kadar uzun ömürlü olmayabilir ama sizi eskisi bozuksa ondan sonra rahat ettirir.

Direksiyon meselesine gelince kalibrasyon olayına girmeden önce kesinlikle amortisör takozları ve bilyalarını değiştirin, bozuklarsa eğer değiştirince sizin derdinizi çözecektir, fiyatlarıda makul rakamlar zaten kışın takımını 300 liraya almıştım (sağ sol 2 takoz 2bilya).

Önerileriniz için teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alacağım öncelikle amortisör takozu ve bilyalardan başlayacağım. Düzelmezse kalibrasyon yaptırırım artık. :)
 

unsal05

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
12 Eyl 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
31
Bende de 2015 modeli var. Arkadaşımda 2013 model Fluence vardı.oda benim aracın direksiyonun sert olduğundan bahsetti. Belki makyajla birlikte daha sert bir direksiyon sistemine geçiş yapmış olabilirler. Rot balans filan yaptırdım ama değişen bişey olmamıştı. Genel bişey olabilir. Başka bir araçta 2015 modelde deneyin denk gelirseniz.

O benim de aklıma geldi. Ama aynı model bir aracı deneme fırsatım olmadı. Denk gelirse deneyeceğim. Ama renault araçlarının genelde direksiyonları Atsızın dediği gibi düşük hızlarda manevra yapabilmeyi kolaylaştırmak için çok yumuşak olduğunu biliyorum. Yalnız benim araç öyle değil. İşinin ehli usta bulması gerçekten çok zor. Herkes usta olmuş. Adama diyorum böyle bi sıkıntı var yok abi direksiyonun normal diyor . Ve böyle böyle araçtan soğumaya başlıyorsun. Umarım bi çözüm buluruz. Bulursam buradan paylaşacağım. Bununla ilgili internet üzerinden araştırma yaptım ama fluance ile ilgili pek bir sonuç bulamadım. Hayırlısı bakalım.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
O benim de aklıma geldi. Ama aynı model bir aracı deneme fırsatım olmadı. Denk gelirse deneyeceğim. Ama renault araçlarının genelde direksiyonları Atsızın dediği gibi düşük hızlarda manevra yapabilmeyi kolaylaştırmak için çok yumuşak olduğunu biliyorum. Yalnız benim araç öyle değil. İşinin ehli usta bulması gerçekten çok zor. Herkes usta olmuş. Adama diyorum böyle bi sıkıntı var yok abi direksiyonun normal diyor . Ve böyle böyle araçtan soğumaya başlıyorsun. Umarım bi çözüm buluruz. Bulursam buradan paylaşacağım. Bununla ilgili internet üzerinden araştırma yaptım ama fluance ile ilgili pek bir sonuç bulamadım. Hayırlısı bakalım.

Direksiyon sertleşmesinin en büyük nedeni amortisör takozları ve bilyalarının işlevini yitirmiş olmasıdır. Bilyalar zamanla eskiyip dönmekte zorlanınca direksiyona haliyle yük oluyor.
 
Üst