genleşme kapağı hakkında...bozuk mu, değil mi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
arkadaşlar...bu kapağın bozuk olup, olmadığnı nasıl anlıyoruz..
bilen var mı..


bozuk olursa nolur
 

Sweet

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
445
Tepki puanı
1
Puanları
0
Senin sıkıntı neydi abi :)
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
Senin sıkıntı neydi abi :)

sıkıntım yok hacı...birisi bozuk dedi değiştidi...nereden anlıyorusz bozuk olduğunu...
yay açılınca hava nereden çıkıyo..

mekanizmasını merak etmiştim..

c08fd2cs-960.jpg
 

Sweet

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
445
Tepki puanı
1
Puanları
0
sıkıntım yok hacı...birisi bozuk dedi değiştidi...nereden anlıyorusz bozuk olduğunu...
yay açılınca hava nereden çıkıyo..

mekanizmasını merak etmiştim..

c08fd2cs-960.jpg
Matruşka bebek gibiymiş :)
Bu kapak arızası yüzünden termostat müşür radyatör hatta conta değiştiren ustalar varmış onu gördük bu forumlarda. Değişen kapak olsun.
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
Matruşka bebek gibiymiş :)
Bu kapak arızası yüzünden termostat müşür radyatör hatta conta değiştiren ustalar varmış onu gördük bu forumlarda. Değişen kapak olsun.

ne ustası...kasap......)))
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Genleşme kabı sökülür içindeki su boşaltılır, deliklerden biri sıcak silikon ile kapatılır. Diğerine ise bisiklet sibobu konulur etrafı sıcak silikon ile kapatılır. Genleşme kabının kapağı kapalı iken bisiklet pompası ile sibopdan hava basılır. Kapak sağlamsa pıt diye ses çıkar ve hava boşalır. Değilse pompayı bir süre sonra elinizle basamazsınız. Kompresör kullanılmaz tehlikeli olur. Basit bir kapak test aleti yapmak istenirse kapağa uygun boyutta dış dişli nipel körtapa ve sibop ilede benzer işlem yapılabilir.
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
Genleşme kabı sökülür içindeki su boşaltılır, deliklerden biri sıcak silikon ile kapatılır. Diğerine ise bisiklet sibobu konulur etrafı sıcak silikon ile kapatılır. Genleşme kabının kapağı kapalı iken bisiklet pompası ile sibopdan hava basılır. Kapak sağlamsa pıt diye ses çıkar ve hava boşalır. Değilse pompayı bir süre sonra elinizle basamazsınız. Kompresör kullanılmaz tehlikeli olur. Basit bir kapak test aleti yapmak istenirse kapağa uygun boyutta dış dişli nipel körtapa ve sibop ilede benzer işlem yapılabilir.

uzun iş haci...
bence bu da kolay kolay bozulan bi parça değil..
contasını değiştireceksin...

contası eskimişse veya bozuksa(yayı falan kırıksa) zaten...bence kenarlardan buharlı su çıkarır...

mekanizmanın birbirine yapışmamaması için kapağı açıp wd-40 ile temizlenebilir, arada sırada bence...


ben arabayı ilk aldığımda motor üstündeki plastik boru eriyerek delinmişti...
bence kapak açılmıyordu...
açılmama sebebi de pislikti...wd-40 ile temizlenilip tekrar takılabilir bence...

bence kapak açılmazsa
1- su kaynatır
2- en zayıf yerinden patlatır..
3- su deposunu çatlatabilir...

bi de yan sanayi...ve orjinal parça arasında..kapağın yay gerilimleri farklı olacağından..
kapaktada da mais kullanmak gereki bence

yanlışım varsa düzelt hacı ))
 
Üst