Gerçek Küçük

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
Küçük sedanlar arasında rekabet edecek fazla model kalmadı. Çünkü birçok modelin boyutları artıp kompakt sınıfa yaklaştı. Gerçek küçük sedan isteyenler için ise Mitsubishi’den Attrage isimli bir seçenek geldi.
447035849979.jpg
Her sınıfta olduğu gibi küçük sedan sınıfı da gitgide büyüdü ve B+ olarak sınıfl andırılan kompakt sınıfa yakın boyutta otomobiller ortaya çıktı. Otomobiller büyüdükçe, yaşam ve yükleme alanları da cömertleşti. Bunu talep edenler olduğu gibi, küçük sedanların kıvraklık avantajını isteyenlerin seçenekleri azaldı. Mitsubishi bu sınıfa Attrage ile giriş yaparak dengeleri değiştirmek istiyor. 4245 mm uzunluğundaki Mitsubishi Attrage'ın dingil mesafesi ise 2550 mm. Attrage, bu boyutlarla cömert yaşam alanı sunan bir aile otomobili olamasa da, şehir içi kullanımlar ve kısa mesafeli yolcuklar için uygun olabilecek bir otomobil.

448307841363.jpg

Attrage'ın tasarımının ne kadar çekici olup olmadığı göreceli bir kavram. Ama küçük tekerlek yuvaları ve dar iz mesafesi orantısız bir duruş sergiliyor. Yine de karoseri üzerindeki Mitsubishi logosunun ona bir değer kattığı açık. Arkaya doğru yükselen omuz çizgisi, arka koltuklarda oturanların güvende hissetmesini sağlıyor. Açık renkli döşemeye sahip test otomobilimizin içerisinin de aydınlık olduğunu söyleyebiliriz.
İç mekanda ise Japon otomobillerinde bir gelenek haline gelen sert plastik malzeme hakimiyeti bulunuyor.
448830739955.jpg
plastik malzeme kullanılan kokpit parçalarına dokunup arkalarından tıkırtı sesi yankılandıkça kalite algısı düşüyor. İç mekanda bu algıyı azaltmak için deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu kullanılmış. Çift renkli kokpit ve parlak siyah renkli orta konsol kaplaması da kalite hissini arttırmak için tasarlanmış.
Rakiplerinden farklı olarak donanım ya da motor seçeneği sunmayan Attrage'da sadece 5 ileri manuel mi yoksa CVT şanzıman mı istediğinizi seçmek size düşüyor. Bu bir dezavantaj. Ama zengin standart donanımın, küçük sınıf standartlarına göre başarılı olduğunu söylemeliyiz. Özellikle otomatik klima ve anahtarsız giriş sistemleri her rakipte sunulmayan donanımlardan.
Sürüş dinamiklerine baktığımızda otomobilin dar ve yüksek tasarımının etkisi hissediliyor.
Hızlı girilen448647132663.jpg
virajlarda ESP'nin yerinde müdehaleleri sürüş güvenliğini korumayı sağlıyor. Ani yavaşlamalarda ağırlık transferinin etkisi fazlaca hissediliyor ve otomobilde öne yığılmalar yaşanıyor. Direksiyon sisteminin geri bildirimleri ise yetersiz kalıyor.
Rakipleriyle kıyasladığımızda, yolcu havayastığı olmadığı dikkatimizi çeken Hyundai Accent Blue 1.4 100 HP 44.850 TL'ye satılıyor. 1,2 lt 75 HP'lik Peugeot 301, 42.500 TL'lik fiyatıyla cazip görünse de Attrage'ın deri kaplı direksiyon ve vites topuzu, yan havayastıkları gibi donanımlarını Access donanımında sunmuyor. 37.550 TL ile en cazip seçenek gibi görünen Renault Symbol 1.2 75 HP, yan havayastıkları dışında tatminkar bir donanımla satılıyor. Attrage, başlangıç fiyatında 43.900 TL'lik etiketiyle ilk bakışta pahalı görünse de, zengin standart donanımı göz önünde bulundurulduğunda fiyatın kabul edilebilir olduğu görülüyor. Bu değerlendirmede de görüleceği üzere Attrage'ın donanımı rakipleri karşısında yer edinmesi için en önemli kozu.

 

Emre3444

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
1,671
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Mitsubishi markası ülkemizde bi türlü tutunamadı gitti ikinci eli çok zayıf tutulmayan araçlar
 

Aykut Karabulut

,
Başkan
35-İzmir
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,080
Tepki puanı
729
Puanları
113
Yaş
59
Yedek parça konusunda yıllardır pahalı olduğu kanısı kulaktan, kulağa günümüze kadar geldi.
 

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,704
Tepki puanı
28
Puanları
48
Yaş
48
Mitsubishi'ye hiç yakışmayan bir tasarım.Yıl 2015 olmuş 2000 model Vega gibi duruyor.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Tipini sevmedim...
 

saruja

Selim Levent SARUHAN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2015
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
yani ucuz olsun diye zaten malzemeden çalıyorlar.
tasarımdan da çalmaya gerenk yok ki...
 
Üst