Hararet çok yükseliyor ?

esjberg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
hararet kırmızı okla gösterilen yere gelince km yapmadan aracı sağa cekip rolantide calıstırırsanız ve eksilen suyunu da tamamlarsanız sorun olmaz.önemli olan zamanında müdahale ve aracı rölantide çalışır duumda bırakmatır.

Biraz farklı bir zamanda yazıyorum belki ama konu aynı, devam ettireyim dedim. Araba conta yakmışmıdır bilmiyorum ama ben contayı yaktım. 20 Kmlik mesafede hararet 110u buluyor. Biraz yokuş görmesin hep aynı. Su eksiltme yok, yağ eksiltme yok, egzozda duman yok, fan 70 derecede açıyor ama hararet yavaş yavaşda olsa gene yükseliyor. Bakarak görünen tek eksi kol kalınlığında olan hortumlardan biri şişiyor. Usta hafta içine radyatörü temizletecek olmazsa contada sıkıntı vardır diyor. Varmı benim sorunumu tecrübe etmiş bir arkadaş
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Biraz farklı bir zamanda yazıyorum belki ama konu aynı, devam ettireyim dedim. Araba conta yakmışmıdır bilmiyorum ama ben contayı yaktım. 20 Kmlik mesafede hararet 110u buluyor. Biraz yokuş görmesin hep aynı. Su eksiltme yok, yağ eksiltme yok, egzozda duman yok, fan 70 derecede açıyor ama hararet yavaş yavaşda olsa gene yükseliyor. Bakarak görünen tek eksi kol kalınlığında olan hortumlardan biri şişiyor. Usta hafta içine radyatörü temizletecek olmazsa contada sıkıntı vardır diyor. Varmı benim sorunumu tecrübe etmiş bir arkadaş

Üstad şu an tamircide su hortumu değiştiriyorum. Yazını tesadüfen gördüm. O hortum şişiyorsa içindeki keten özelliği bitmiş demektir. Bugün yarın patlar o hortum. Yol yakınken değiştir.

Konuya bir bilgi de ben ekleyim. Kale marka orjinal radyatör aldım. Eski radyatörün aynısı. Radyatörcü bir usta dedi ki bu radyatörlerde ilkler piyasadakilerden daha büyük filtre içeriyor. Daha fazla su soğutuyor. Artık arabam yoluş yukarı klima açık radyatör aktifken bile şu fotoğraftaki kırmızı oka çok çabuk ulaşıyor. Mümkün mertebe orjinali tamir etmekte fayda var. Piyasadaki orjinal parçalar bile onun yerini tutmuyor.
Bir usta hararet müşürünü daha düşük sıcaklıkta devreye sokacak bir uygulamadan bahsetti. Belki de onu uygularım.
 

esjberg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Müşür önemli değil, benimki 70C de fan açıyor ama nafile. Dediğin gibi hortum çok berbat durumda, değişecek. 2 Gün sonra arabanın contasını değiştiriyorum, inşallah silindir kapağında çatlak yoktur. Her gelişmeyi buraya bilgi olsun diye aktaracağım.
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Dikkat ettim de hararet yükseliyorsa termostat ve fan müşüründen şüpheleniliyor. Benim 19 1.6 RT 96' Klima Karbüratör LPG yazın termostatı söktürüyorum, su sürekli soğusun diye. Fan da normal zamanda giriyor devreye ama yeterli gelmiyor sanırım. Çünkü bir süre çalışıyor, sonra araç soğumasa bile dinlenmeye çekiliyor. O ara 100 dereceye ulaşıyor. Sonra fan çalışıyor 3-4 dakika 95 oluyor derken yeniden dinlenmeye geçiyor bu arada 120 oluyor. İstiyorum ki Adana'nın öğle sıcağında bile olsa 90 km süratle klima açık İskenderun'a gidebileyim. Ama yok, fan çalışıp çalışıp duruyor ama hararet gıdım gıdım yükseliyor. 110-120 derce arası artık klimayı kapatıp ayağımı gazdan çekiyorum. Hararet 90'ın altına düşünce devam ediyorum. Bu da rahat bi 5-6 kez dur kalk yapmama, sürüş konforumun bozulmasına neden oluyor.

Renault 19 için geliştirilmiş ya da bu tip eski araçlar için geliştirilmiş örneğin 60 derecede devreye giren ve daha uzun süre çalışan bir fan müşürü var mı piyasada? ya da şu yukarda bahsedilen içeri anahtar attırma işi... Fanın normal çalışma düzeni devam ederken biz gerektiğinde ilaveten mi çalıştırıyoruz sistemi? Sürekli ısınan suyu soğutmak için sanıyorum o anahtarı Adana İskenderun arası sürekli açık tutmam gerekecek. 1 saat fan çalışırsa bunun aküye ve fanı dönderen motora bir zararı olur mu?
 

urall

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
131
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
51
Dikkat ettim de hararet yükseliyorsa termostat ve fan müşüründen şüpheleniliyor. Benim 19 1.6 RT 96' Klima Karbüratör LPG yazın termostatı söktürüyorum, su sürekli soğusun diye. Fan da normal zamanda giriyor devreye ama yeterli gelmiyor sanırım. Çünkü bir süre çalışıyor, sonra araç soğumasa bile dinlenmeye çekiliyor. O ara 100 dereceye ulaşıyor. Sonra fan çalışıyor 3-4 dakika 95 oluyor derken yeniden dinlenmeye geçiyor bu arada 120 oluyor. İstiyorum ki Adana'nın öğle sıcağında bile olsa 90 km süratle klima açık İskenderun'a gidebileyim. Ama yok, fan çalışıp çalışıp duruyor ama hararet gıdım gıdım yükseliyor. 110-120 derce arası artık klimayı kapatıp ayağımı gazdan çekiyorum. Hararet 90'ın altına düşünce devam ediyorum. Bu da rahat bi 5-6 kez dur kalk yapmama, sürüş konforumun bozulmasına neden oluyor.

Renault 19 için geliştirilmiş ya da bu tip eski araçlar için geliştirilmiş örneğin 60 derecede devreye giren ve daha uzun süre çalışan bir fan müşürü var mı piyasada? ya da şu yukarda bahsedilen içeri anahtar attırma işi... Fanın normal çalışma düzeni devam ederken biz gerektiğinde ilaveten mi çalıştırıyoruz sistemi? Sürekli ısınan suyu soğutmak için sanıyorum o anahtarı Adana İskenderun arası sürekli açık tutmam gerekecek. 1 saat fan çalışırsa bunun aküye ve fanı dönderen motora bir zararı olur mu?
:sorureno


slm


ben içeriden açmayı yaklaşık 4 yıldan beridir kullanıyorum. artık alışkanlık oldu. 2 nci çizgiyi az bişey geçtiğinde hemen açıyorum. benim kendi ısı seviye çizgisi hep 2 nci çizgi altı ve üstünde gidip geliyor. fanın kendi ni açması , 3 ncü çizgide oluyor, fakat ben 3 ncü çizgiyi hiç beklemeden 4 yıldan beri kendim açıp kapatıyorum.hiç bir sıkıntımda olmadı bugünekadar.

1 saat fan çalışırsa zararı olurmu demiş sin. hiç korkmana gerek yok. kendim şuna şahit oldum. saroz körfezinde yazlığın önüne yine renault marka araç park edildi. içeriden fanı açılmış halde unutulduğunu farkettim. fakat araç sahibi ni tanımadığımdan kendisininde nereye gittiğini görmediğimden geceden sabahın 11.00 nakadar bütün gece çalıştığı halde marşa basıldığı gibi araç çalıştı. aküyü yeme gibi bi durum olmadı yani.

olsa olsa en büyük zararı fan motorunu yeme olur oda conta yakmaktan hararet yapmaktan iyidir.

sizinde içeriye yaptırmanızı şiddetle tavsiye ederim.

kazasız belasız günler dilerim.
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
:sorureno


slm


ben içeriden açmayı yaklaşık 4 yıldan beridir kullanıyorum. artık alışkanlık oldu. 2 nci çizgiyi az bişey geçtiğinde hemen açıyorum. benim kendi ısı seviye çizgisi hep 2 nci çizgi altı ve üstünde gidip geliyor. fanın kendi ni açması , 3 ncü çizgide oluyor, fakat ben 3 ncü çizgiyi hiç beklemeden 4 yıldan beri kendim açıp kapatıyorum.hiç bir sıkıntımda olmadı bugünekadar.

1 saat fan çalışırsa zararı olurmu demiş sin. hiç korkmana gerek yok. kendim şuna şahit oldum. saroz körfezinde yazlığın önüne yine renault marka araç park edildi. içeriden fanı açılmış halde unutulduğunu farkettim. fakat araç sahibi ni tanımadığımdan kendisininde nereye gittiğini görmediğimden geceden sabahın 11.00 nakadar bütün gece çalıştığı halde marşa basıldığı gibi araç çalıştı. aküyü yeme gibi bi durum olmadı yani.

olsa olsa en büyük zararı fan motorunu yeme olur oda conta yakmaktan hararet yapmaktan iyidir.

sizinde içeriye yaptırmanızı şiddetle tavsiye ederim.

kazasız belasız günler dilerim.

Bugün ustama gidip fan için içeri anahtar attırmak istediğimi söyledim. Ustayla uzun bir sohbetten sonra yaptırmamaya karar verdim. :( Ustanın anlattığı kısaca şu:

Bu bahsettiğimiz sistem flash rainbow brodway v.s.'de klimanın olmaması ve fanın küçük olması sebebiyle etkin kullanılan bir yöntem ancak klimalı R19'da fan büyük. Fan çalıştığında aracın devirden düştüğünü hissedebiliyorsunuz. Bir de bunun aralıksız çalışması beklenilen yararı sağlayamayabileceği...

Bir de şehir içi dur kalktan ve yokuş yukarıdan ziyade istenen otoyolda seyir halinde klima açıkken ısınma... Yani zaten soğutma için fiziksel yapıdan dolayı mevcut bir mücadele var. Fan tam ters istikamette rüzgar oluşturacağından beklenen yararı sağlayamayabileceği...

Yalnız ilginç bir öneri sundu usta, paylaşmak isterim...

Silecek suyu yazın delikli bir hortum ile radyatörün üzerine yerleştiriliyor. Silecek suyunu açtığında radyatörün üzerine su damlıyor. Bu da anlık soğuma sağlıyor... :)

Bakalım daha neler duyacağız... :)
 
Son düzenleme:

urall

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
131
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
51
Bugün ustama gidip fan için içeri anahtar attırmak istediğimi söyledim. Ustayla uzun bir sohbetten sonra yaptırmamaya karar verdim. :( Ustanın anlattığı kısaca şu:

Bu bahsettiğimiz sistem flash rainbow brodway v.s.'de klimanın olmaması ve fanın küçük olması sebebiyle etkin kullanılan bir yöntem ancak klimalı R19'da fan büyük. Fan çalıştığında aracın devirden düştüğünü hissedebiliyorsunuz. Bir de bunun aralıksız çalışması beklenilen yararı sağlayamayabileceği...

Bir de şehir içi dur kalktan ve yokuş yukarıdan ziyade istenen otoyolda seyir halinde klima açıkken ısınma... Yani zaten soğutma için fiziksel yapıdan dolayı mevcut bir mücadele var. Fan tam ters istikamette rüzgar oluşturacağından beklenen yararı sağlayamayabileceği...

Yalnız ilginç bir öneri sundu usta, paylaşmak isterim...

Silecek suyu yazın delikli bir hortum ile radyatörün üzerine yerleştiriliyor. Silecek suyunu açtığında radyatörün üzerine su damlıyor. Bu da anlık soğuma sağlıyor... :)

Bakalım daha neler duyacağız... :)

slm arkadaşım

benim aracım klimasız. ben rahatça içeriden aç kapa yapıp kullanabilirim.

sizin aracınız klimalıy mış. usatanın dediği de doğru olabilir.

fakat şu uygun olursa yapma gibi bir şansınız varsa bi ustadan bilgi alabilirsiniz.

şunu söylemek istiyorum. sizde daha önce görmüş olabileceginizi tahmin ediyorum. eskiden şahin doğanlarda taksi olarak kullanılan araçlarda. hem pervane, hemde ayrıyetten fan yapılıyordu.

siziinde radyatörün önünde ayrıyetten fan takacakadar yer varsa. havayı radyatöre üfleyecek şekilde taktıra bilirseniz sanırım işe yarar. ve eskilerden esinlenerek yeni bir içat gibi bişey bulmuş olabiliriz.

kazasız belasız günler dilerim.
 

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,708
Tepki puanı
32
Puanları
48
Yaş
48
İçeriden açma kapatma işi çok sağlıklı değil.O içeriden açma düğmesini acil durumlar dışında kullanmayın.Motorun verimli olduğu bir motor ısısı vardır.bu her araçta değişir.Onunla zaman harcayacağınıza sorunun sebebini bulup yaptırmak gerekir.Sürekli fan aç kapat tesisatınıza zarar verir.Motor ideal çalışma ısısında çalışmadığı için aracınız çok yakar , aşınmalar çoğalır.
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
İçeriden açma kapatma işi çok sağlıklı değil.O içeriden açma düğmesini acil durumlar dışında kullanmayın.Motorun verimli olduğu bir motor ısısı vardır.bu her araçta değişir.Onunla zaman harcayacağınıza sorunun sebebini bulup yaptırmak gerekir.Sürekli fan aç kapat tesisatınıza zarar verir.Motor ideal çalışma ısısında çalışmadığı için aracınız çok yakar , aşınmalar çoğalır.

Haklısın da farkında olmadan hararet yaptırmaktansa varsın soğuk çalışsın diyoruz, termostatı söküyoruz. Sorunun kaynağı aşağı yukarı belli; en önemli sebep lpg'nin daha çok ısı üretmesi, fan motorunun eski performansını göstermemesi, devirdaim pompası da belki ilk performansı gibi değil.

Fan motorunu, devirdaim pompasını değişsek 500TL'den az çıkmaz sanırım. Hem iyi kötü çalışıyor, tamamen bozulmadan da değiştiresimiz gelmiyor. Hem değişsek dahi lpg'den dolayı aynı sorunun devam edeceğini düşünüyorum. Bu yüzden alternatif ve ucuz çözümler arıyoruz.

Orjinalini bozmak benim de hoşuma gitmiyor ama... Napalım...
 
Üst