Hidrolik Değişimi Sonrası Fren Pedalının Kendi Kendine Sertleşmesi

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhabalar. Geçenlerde Megane 2 1.6 16v. aracımızın fren hidrolik değişimini yapmıştım. Sıkıntısız bir şekilde de gerçekleştirdim. Değişimden bu yana hidrolik sıvısında herhangi bir azalma ya da yükselme meydana gelmedi. Sıkıntı şu ki araç (çalışır durumda değilken) park yerinde birkaç gün bekledikten sonra aracı çalıştırmaya gittiğimde fren pedalını kendiliğinden sertleşmiş buluyorum (normalde pedalı pompalayınca sertleşmesi gerekirken). Fren servosu ile alakalı bir arıza meydana gelmiş olabilir mi sizce? Aracın frenlemesi ile alakalı herhangi bir problemimiz yok fakat aracın fren pedalına basılınca dip kısmında önceki halinden biraz daha fazla bir sertlik olduğunu fark ettim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Canavar113

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2021
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Muhtemelen havasini tam alamamissiniz. Her tekerin havasını teker teker pompalayarak düzenli hidrolik akışıni görecek şekilde aldığınızda emin olun. Burda sorun yok ise motor kompresyonunu ileten hortum bağlantıları basınç kaçağına karşı kontrol edilmeli.
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Muhtemelen havasini tam alamamissiniz. Her tekerin havasını teker teker pompalayarak düzenli hidrolik akışıni görecek şekilde aldığınızda emin olun. Burda sorun yok ise motor kompresyonunu ileten hortum bağlantıları basınç kaçağına karşı kontrol edilmeli.

Sağ arka tekerlekten fazla hava geliyordu fakat diğer tekerleklerde hiç sıkıntı yoktu hidrolik akışında. Yeniden yarım litre hidrolik alıp tekrardan kontrol edeceğim. Teşekkürler.
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bugün bütün kaliperleri teker teker tekrardan hidrolik boşaltarak kontrol ettim. Sadece sağ arka kaliperden çok minik kabarcıklar geldi (yani frene etki edecek kadar bir sorun teşkil etmeyeceğini düşündüm) aç kapa metodu ile 3. kez açtığımda. Diğer kaliperlerden hiç hava gelmedi. Düzenli bir hidrolik akışı oldu. Tekrardan sertleşme olacak mı diye 2-3 gün arabayı bekletip yine kontrol edeceğiz. Sonuçları bildiririm.

Konu hala aktif. Fikri olanlar yorum yapabilirse sevinirim. Teşekkürler.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Fren hortumlarında sızıntı olabilir iyice kontrol edin .
2. Şüpheli de fren servo su
Öncelikle kaçak varmı ona bakalım sağ arka hava yapmış o bölgeye yoğunlaşmak iyi olur
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Fren hortumlarında sızıntı olabilir iyice kontrol edin .
2. Şüpheli de fren servo su
Öncelikle kaçak varmı ona bakalım sağ arka hava yapmış o bölgeye yoğunlaşmak iyi olur

Hidrolik seviyesinde hiç düşüş olmadı (önceki değişimi yaptığımdan beri 4-5 hafta rahat geçmiştir. Düzenli olarak kontrol ettim. Sağ arkadan 3. açışımda o küçük hava kabarcıklarından biraz gelince şüphelenip o taraftaki hidrolik hattını kontrol ettim ama herhangi bir sızıntı yoktu. Valfi kapattıktan sonra frene basıp valfte herhangi bir kaçak var mı yok mu diye de kontrol ettik onda da bir sıkıntı olmadı (bu işlemi 4 tekerleğe de yaptık). Hepsinin hidrolik hatlarını da kontrol ettim.

Hidrolik seviyesinde herhangi bir düşüş var mı yok mu diye kontrol etmeye devam edeceğim. Hatta sağ arka tekerleği biraz zaman geçtikten sonra tekrar söküp bakarım kaçak var mı diye. Sağ arka tekerleğin diskinde hafif bir yamukluk da mevcut onu da ekleyeyim. 1-2 Hafta içerisinde aynı pedalın park halinde kendi kendine sertleşmesi sorunu devam ederse dediğiniz gibi fren servosundan kaynaklı olma ihtimaline karşı sanayi yolu görünecek gibi :D
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hidrolik seviyesinde hiç düşüş olmadı (önceki değişimi yaptığımdan beri 4-5 hafta rahat geçmiştir. Düzenli olarak kontrol ettim. Sağ arkadan 3. açışımda o küçük hava kabarcıklarından biraz gelince şüphelenip o taraftaki hidrolik hattını kontrol ettim ama herhangi bir sızıntı yoktu. Valfi kapattıktan sonra frene basıp valfte herhangi bir kaçak var mı yok mu diye de kontrol ettik onda da bir sıkıntı olmadı (bu işlemi 4 tekerleğe de yaptık). Hepsinin hidrolik hatlarını da kontrol ettim.

Hidrolik seviyesinde herhangi bir düşüş var mı yok mu diye kontrol etmeye devam edeceğim. Hatta sağ arka tekerleği biraz zaman geçtikten sonra tekrar söküp bakarım kaçak var mı diye. Sağ arka tekerleğin diskinde hafif bir yamukluk da mevcut onu da ekleyeyim. 1-2 Hafta içerisinde aynı pedalın park halinde kendi kendine sertleşmesi sorunu devam ederse dediğiniz gibi fren servosundan kaynaklı olma ihtimaline karşı sanayi yolu görünecek gibi :D

Güncelleme: Frende hala kendi kendine park halinde sertleşmeye olayı devam ediyor. Hidrolik hazinesindeki hidrolikte azalma yok. Yani 1 hafta beklemeye bile gerek kalmadı.
 

Canavar113

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2021
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Fren pedalı dip kısmı ile alakalı alışkanlıkliklarinizda ki meydana gelen değişim için fren hidrolik hava teorisini söylemiştim ben.
Pedalın sertleşmesi ise Westinghouse nin kendisinde veya emme ve Westinghouse arasında vakum ileten ,araca göre bir veya iki tarafında vakumun boşalmasını önleyen valf bulunan bir hortumda kaçak meydana gelmesi ile oluşur.
Westinghouse pahalı bir parça olması hasedi ile vakum hortumuna odaklanın.Oyleki bu arıza araç çalışmasini ve yakıt sarfiyatınizida etkiler.(Araçta dengesiz rölanti varmı?)
Emme den çıkıp Westinghouse giren hortumun bağlantılarını kontrol edin.Ters basınç olduğu için kontrolü ona Göre gözlemleyin.(Köpüklü su ile yapılan kontrolde baloncuklar söner).Hatta kaçak yok ise hortum diplerinde/dibinde bulunan valfleri/valfi değiştirin. Eğer bu da çözüm olmaz ise Westinghouse tamiri için yetkin bir frenciye başvurmalısınız.
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Fren pedalı dip kısmı ile alakalı alışkanlıkliklarinizda ki meydana gelen değişim için fren hidrolik hava teorisini söylemiştim ben.
Pedalın sertleşmesi ise Westinghouse nin kendisinde veya emme ve Westinghouse arasında vakum ileten ,araca göre bir veya iki tarafında vakumun boşalmasını önleyen valf bulunan bir hortumda kaçak meydana gelmesi ile oluşur.
Westinghouse pahalı bir parça olması hasedi ile vakum hortumuna odaklanın.Oyleki bu arıza araç çalışmasini ve yakıt sarfiyatınizida etkiler.(Araçta dengesiz rölanti varmı?)
Emme den çıkıp Westinghouse giren hortumun bağlantılarını kontrol edin.Ters basınç olduğu için kontrolü ona Göre gözlemleyin.(Köpüklü su ile yapılan kontrolde baloncuklar söner).Hatta kaçak yok ise hortum diplerinde/dibinde bulunan valfleri/valfi değiştirin. Eğer bu da çözüm olmaz ise Westinghouse tamiri için yetkin bir frenciye başvurmalısınız.

Rölantide dengesizlik ya da sıkıntı olmadığı için westinghouse hortumlarından şüphelenmemiştim ama dediğiniz gibi hortumlarda kaçak olduğun düşünüyorum. Westinghouse yani fren servosunda bir sıkıntı olsa fren pedalı işlevini şu anda yerine getirdiği gibi getirmesinde sıkıntı olmaz mıydı? Fren vakum pompasına bağlı hortumdan da şüpheleniyorum biraz. Araç normal çalışırken ya da fren yaparken rölantide sıkıntı yok fakat ani frende rölantinin düşüp düşmediği konusunda bir test yapmadık.
 
Son düzenleme:

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Güncelleme: Pedalın, araç park halinde belli bir süre kalınca olan kendi kendine sertleşme olayı kendiliğinden belli bir süre sonra geçti. :soru
 
Üst