Intercooler VE Turbo Nedir..

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
INTERCOOLER
( Ara Soğutucu )

Intercooler; Otomobil Kamyon Çekici Otobüs ve Traktörlerde motor suyu soğutma radyatörünün önünde yer alan "Hava Soğutma" radyatörüdür. Alüminyum Intercooler’ların turbo destekli motorlarda kullanımına 1970’li yılların ortalarından itibaren başlanmıştır.

Günümüzde egzoz gazı çıkışının çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirebilmek amacıyla konulan yükümlülükler nedeniyle ağır yük ve yolcu taşıyan araçların tamamında kullanılması zorunlu tutulmaktadır.

Intercooler kullanılmasıyla egzoz gazı çıkışı iyileştirildiği gibi motor verimi artar ve turbo'dan geçirilmiş hava motora girmeden önce soğutulduğu için ısıl gerilimler düşürülerek yukarıda belirtilen faydalar sağlanmış olur.

Turbodan çıkışta sıcaklığı 200 dereceye kadar yükselen hava Intercooler’a girer ve ortam sıcaklığının yaklaşık 40 derece üzerine kadar soğutularak motora sevk edilir.

Üretici firmalar bu hava soğutma radyatörü için değişik isimler kullanırlar. Ancak bu hava soğutucusunun turbo ile motor arasında yer alması nedeniyle INTERCOOLER (ARA SOĞUTUCU) ismi yaygın olarak kullanılmaktadır.

FMINTRS250.jpg


TURBO
Kısa Bilgilendirme

Turbo Egzoz gazındaki atık enerjiyi kullanarak motora ekstra hava destekli güç sağlayan bir parçadır. Egzoz gazını ve birlikte gelen enerjiyi gerçekleştirdiği kinetik dönüşümle motora ek güç sağlama adına kullanır.

Turbo destekli bir motor aynı büyüklükteki bir motordan 7 kata kadar daha fazla güç üretebilir.

Standart uygulamalarda Turbo sayesinde motorun gücünü ikiye katlamak mümkündür. Böylelikle aracın ihtiyaçlara daha iyi cevap vermesi ile daha güvenli sürüş sağlanır. Yani araç her an gaz tepkilerine çok hızlı tepki vermek için hazırdır. Bu hem performans açısından avantaj sayılır hem de yol şartlarında karşılaşılan tehlikeli sollama durumlarında aracın çabuk devirlenip tehlikeden sıyrılmasına olanak tanır.

Ayrıca Turbo'lar yüksek rakımlarda performans düşüşünü engelleyerek özellikle kamyon ve off-road araçlarına ( 4x4 Arazi Araçları ) belirgin bir avantaj saglar.

Turbo'nun faydaları toplanmak istenirse :

- Motorun gücünü ve torkunu arttırır

- Dizel motorların yakıt tüketimini azaltır zararlı egzoz gazı atıklarını azaltır

- Daha küçük ve hafif motorların kullanılmasına olanak verir

Ortalama bir Turbo 1 dakika içerisinde bir minibüsün iç hacmi kadar havayı dönüşüme uğratır ve bir turbo için birkaç saniyede 20.000 rpm 'den 150.000 rpm'ye çıkmak sorun değildir.

Turbolar bilinenin aksine yüksek sıcaklıkta çalışan parçalardır.


Turbocharger-WKP35-.jpg
 

babyolog

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Forever atmosferik, alayına karadüzenn
 

C.Kaan

Kaan ÖNTAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
4,543
Tepki puanı
123
Puanları
0
Turbo Candır, Paylaşım İçin Sağ Olasın Abi :eyv
 

memo_16

Bilgi Girilmemiş
bunlara birde blow off lazım :D 3 silahşörler :eyv
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
bilgilendirme için çok teşekürler onur kardeşim. turbo devri beni hep hayrette bırakmıştır dakikada 150bin tur dönüyorlar.
 
Üst