K4M 2 bobin niye patlar..(Nedeni)

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
benim aracım değil benim moturumda değil ama çook fazla sıkıntı olduğundan dolayı bu konuyu yabancı sitelerde biraz araştırdım. ve genel sonuç şu.. bu sorun lpgli araçlardan sık karşılaşılıyor. nedeni transformatör basitleştirerek anlatmaya çalışıcam.aslında direnç problemlerinden kaynaklanan trafo patlamasıda diyebiliriz. akım problemlerinden kaynaklanan bi ağrıza. elektiriğin bobinden çıkışıda girişide düzgün olmalı bobinden elektirik çıkamazsa buji kablosu ve buji ye iletilemezse trafo ısınıp şişiyor aynı şekilde akım zayıf gelip trafoda kaldığından gerekli elektiriği çekemediğinde yine arıza veriyor. yani bu parçanın arızalanması tamamen fiziki etkenler ve zamanla gerçekleşen bi şey. motoru gördüm ama bobin kablolarını hiç görmedim ama mantık olarak 2 bobin 4 pistona ateşleme yapıyor olması lazım ve doğal olarak kablosuda uzundur.. direnç gösteriyor akım rahat geçemiyor zaten kit yüzünden düşen elektirik verimi kablo direnciyle birleşince zayıf akım acısını bobinden çıkarıyor ve sargıyı pişiriyor.. yani standart sistemde çözüm üretmek zor.benim aklıma sadece röle koymak geliyor ama onunda verimi nasıl olur bilemem... sadece sorunun kaynağını yazdım sizlere çözümüde arkadaşlardan bekliyoruz.. iyi forumlar :)
 

KangooZH

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
benim aracım değil benim moturumda değil ama çook fazla sıkıntı olduğundan dolayı bu konuyu yabancı sitelerde biraz araştırdım. ve genel sonuç şu.. bu sorun lpgli araçlardan sık karşılaşılıyor. nedeni transformatör basitleştirerek anlatmaya çalışıcam.aslında direnç problemlerinden kaynaklanan trafo patlamasıda diyebiliriz. akım problemlerinden kaynaklanan bi ağrıza. elektiriğin bobinden çıkışıda girişide düzgün olmalı bobinden elektirik çıkamazsa buji kablosu ve buji ye iletilemezse trafo ısınıp şişiyor aynı şekilde akım zayıf gelip trafoda kaldığından gerekli elektiriği çekemediğinde yine arıza veriyor. yani bu parçanın arızalanması tamamen fiziki etkenler ve zamanla gerçekleşen bi şey. motoru gördüm ama bobin kablolarını hiç görmedim ama mantık olarak 2 bobin 4 pistona ateşleme yapıyor olması lazım ve doğal olarak kablosuda uzundur.. direnç gösteriyor akım rahat geçemiyor zaten kit yüzünden düşen elektirik verimi kablo direnciyle birleşince zayıf akım acısını bobinden çıkarıyor ve sargıyı pişiriyor.. yani standart sistemde çözüm üretmek zor.benim aklıma sadece röle koymak geliyor ama onunda verimi nasıl olur bilemem... sadece sorunun kaynağını yazdım sizlere çözümüde arkadaşlardan bekliyoruz.. iyi forumlar :)
Bu sorunlar bendede var aşağı yukarı,birinci mesele k4mde her bir ateşleme bobini buji üstünde arasında kablo falan yok herhangi bir direnç oluşturacağını zannetmiyorum bobin ile buji arasında ve bu bobinlerin primer uçlarına sırasıyla +12vdc geliyor,sekonder sargısındanda buji için yüksek voltaj alınıyor.Buraya kadar sorun yok niye yandıklarına,arıza verdiklerine gelirsek onu bende anlamış değilim:soru Bir bobinin yanması için genelde sekonder kısmı(yüksek voltajın olduğu yer) trafo prensibine dayanarak ya kaçak akımdan dolayı yada ısınmadan dolayı şişer ve ince olan sargılar ısınır bakır tel özelliğini kaybetmeye başlayınca ateşleme voltajı düşer.Primer kısmında (+12vdc) sorun olacağını zannetmiyorum bugüne kadar hiç primer sargısı zarar görmüş yanmış bir trafoya rastlamadım,görmedim.Röle ile falan çözülecek iş değil bu olay.Tamamen sarımda kullanılan bakır telin kalitesi ve içinde kullanılan yüksek voltaj izolesi(epoxsi) ile alakalı bir durum.Lpg'li araçlarda forumlarda gördüğüm kadarıyla daha çok oluyor bu olay doğru zannedersem motorun lpgde çalışma ısısı daha fazlaymış bobinlerde çalışma ısısı yükseldiğinden verim azalıyor buda primer-sekonder sargısından oluşan trafo sembolleri.Elektronik olarak bir çözümünüz varsa yardımcı olurum

 

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
motorun yapısını bilmiyorum genel motor prensipleriyle bi baktım. yurt dışındada özellikle polonyada lpg çook kullanılıyor ve zaten oralardaki arkadaşların yorumlarıyla paylaşımlarıyla bu tezi çıkardım. sizin dediğiniz ısıda bana mantıklı gelmiyor yalnız çünkü 2. bobin yanıyor sürekli ısıdan kaynaklanan bi problem olsaydı diğer bobinlerinde bence bozulması gerekirdi yada sabit bi 2. bobin arızası çıkmazdı düşüncesindeyim 1 de bozulurdu 2 de bozulurdu.anladığım kadarıyla bobinler direk bujilere saplanıyor. kablo yok 2. bobin o zaman direk 2 pistonun üzerine geliyor.elektirik su gibidir nerden çıkış bulursa oradan geçer rahat geçemediği yerdede neye tutunursa onu pişirir yada yakar. peki şöle düşünelim 2 bobinin bağlandığı yer çook sıcak bi bölge olabilir mi? deformasyonunu kolaylaştırıcak bi etmen söz konusumudur?
 

GokhanRS

Gökhan GÜMÜŞ ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
766
Tepki puanı
1
Puanları
0
aslında lpg ile alakası yok. bu bobinle bozulmaya yüz tutsada benzin yanıcılık açısından daha basit olduğundan bozulduğunun farkına varmıyorlar. ancak lpgyi takınca bobin azda bozulsa hemen bozulduğu hissediliyor. yoksa benzin yada lpg yüzünden bozuldu sonucu yanlıştır.

bobinler aslında tamamen kaliteden dolayı oluyor. özellikle türkiyedeki renaultların çoğu türk üretimi bobinler kullanıyor. valeo dahil. kaliteli bobin alınıp takılırsa ömrü 100k kadar dayanır diye düşünüyorum.
 

KangooZH

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
motorun yapısını bilmiyorum genel motor prensipleriyle bi baktım. yurt dışındada özellikle polonyada lpg çook kullanılıyor ve zaten oralardaki arkadaşların yorumlarıyla paylaşımlarıyla bu tezi çıkardım. sizin dediğiniz ısıda bana mantıklı gelmiyor yalnız çünkü 2. bobin yanıyor sürekli ısıdan kaynaklanan bi problem olsaydı diğer bobinlerinde bence bozulması gerekirdi yada sabit bi 2. bobin arızası çıkmazdı düşüncesindeyim 1 de bozulurdu 2 de bozulurdu.anladığım kadarıyla bobinler direk bujilere saplanıyor. kablo yok 2. bobin o zaman direk 2 pistonun üzerine geliyor.elektirik su gibidir nerden çıkış bulursa oradan geçer rahat geçemediği yerdede neye tutunursa onu pişirir yada yakar. peki şöle düşünelim 2 bobinin bağlandığı yer çook sıcak bi bölge olabilir mi? deformasyonunu kolaylaştırıcak bi etmen söz konusumudur?
Genelde 2.bobin yanıyor demişsiniz bunuda sizden duydum daha önce duymamıştım hiç.K4m modlu motorda sıralama 1-4/3-2 şeklinde yani 2numara ile3 numaralı pistonlar aynı anda ateşleniyo ama neden 2. bobin :soru çözümünüz doğru bobin hemen bujinin üstünde arasında kablosal bağlantı yok sadece bobine besleme kablosu geliyor.Şuanda araçtaki bobinler orjinal olanları renault sagem ve araç 2002 model megane1.Bujileri değiştirirken bobinlerin sekonder kısımlarının şiştiğini kabardığı gördüm.Değişme zamanı gelmiş artık belli,çalışmada falan sorun teşkil etmiyo ama 2000 yada2500dd civarı hızlanmada bir silkeleme yapıyo araç.Bence bobin değişirken sadece biri değişmemeli en azından karşıtı olan pistonunkide değişmeli mesele iki numarayı değiştirdiysek 3 numarayıda değiştirmemiz lazım,ikinciside bujileride değiştirmek gerek,sonuçta buji ne kadar yeniyse ne kadar kurumu az ise ateşlemde okadar sağlıklı olucak bobinde zorlama yapmayacak.Bu olay bobinin kalitesiz olması ile alakalı bir mevzu bence.Sonuçta buji ile bobin arasına su gireceğini zannetmiyorum ordaki gerilim sağa sola atlasın:eek: Sekonderde kullanılan yalıtım bayağı iyi olması lazım sonuçta orada 40kw/45kw bir gerilim üretiliyor(mA civarlarında) bu mevzuyu biz çözemeyiz kesin ama arızalı olan bobini nasıl tespit ederiz,nasıl anlarız,arıza durumunda nelerle karşılaşırız bunları tartışalım.Bobinler tam stop demeden araçta arıza bilgiside çıkmıyor ateşleme sağlam görünüyo.Sapasağlam bir bobinin sekonder direncini ölçebilirsek/bulabilirsek kendi aracımızdada bobinlerin omaj değerini ölçerek ömür konusunda az çok bilgi sahibi oluruz,şu videodaki kişide aynı dertten muzdarip anlaşılan ikinci bobini değiştiriyor:eek:
Ignition Coil Misfire How to change a coil - YouTube
 

KangooZH

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
aslında lpg ile alakası yok. bu bobinle bozulmaya yüz tutsada benzin yanıcılık açısından daha basit olduğundan bozulduğunun farkına varmıyorlar. ancak lpgyi takınca bobin azda bozulsa hemen bozulduğu hissediliyor. yoksa benzin yada lpg yüzünden bozuldu sonucu yanlıştır.

bobinler aslında tamamen kaliteden dolayı oluyor. özellikle türkiyedeki renaultların çoğu türk üretimi bobinler kullanıyor. valeo dahil. kaliteli bobin alınıp takılırsa ömrü 100k kadar dayanır diye düşünüyorum.
Abi yerden göğe kadar haklısın.Bazen benzinde kullanınca hiçbir sorun yok diyorum araçta ama lpg ile giderken dip gazda hızlanmada bir silkeleme oluyor.:)
 

c_cihan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
636
Tepki puanı
7
Puanları
0
Abi yerden göğe kadar haklısın.Bazen benzinde kullanınca hiçbir sorun yok diyorum araçta ama lpg ile giderken dip gazda hızlanmada bir silkeleme oluyor.:)
.....

+1
 

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
hani 2. bobini benden duymuşsunuz ilk.. ama forumda bi kaç konuda bunu gördüm bi yerimden elemen uydurmuyorum yani...:) paylaştığınız vidyodada adam 2. bobini değiştiriyor? :D yani genel olarak böle bi şey sözkonusu ve raslantı oranıda bence düşük ama siz öyle diyosanız ne diyim. benden daha tecrübelisiniz.. :)
 

KangooZH

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Estağfurullah bobin olayını gerçekten çok duydum,okudum forumlarda ama genelde2.bobinin yandığı cidden sizden duydum şaka yok:) Elektronikte bayağı iyiyimdir araç üzerine tecrübem yok fazla ama cihaz tamiri,kart tamiri ile çok uğraştım meslekten dolayı bi çözümleme üretiyorum kendimce bu olaya:eek:
 
Üst