K4M'ler için Alternatör Kasnağı Uyarısı

Supreme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar 2000 model Meganım'daki potansiyel sorun için uyarmak istedim. Kendi ustamın uyarmasıyla farkına vardım ve sizinle de paylaşmak istedim.Malum Otomobil markaları ve parça üreticileri maliyetleri kısmak için otomobildeki parça ve malzemelerden kalite konusunda kısıntıya gidebiliyor. Uygun fiyatla birçok donanımı sunabilen Renault'da da yaygındır bu uygulama. Kimi arkadaşlar "0" km aldıkları araçlarda dahi bundan kaynaklı sorun yaşayabiliyorlar.
Ancak paylaştığım sorun kapı kolu,sunroof tırnağı gibi önemli sayılmayan parçalar değil aracın şarj sisteminde önemli bir rol oynayan ve V kayışınna bağlı olan alternatörün kasnağıdır.
Hareketini krank mili kasnağından alan ve araç çalıştığı müddetçe otomobil için gerekli olan elektriği üreten bu parçanın önemini bilmeyeniniz yoktur.Bizim k4M'lerdeki kasnak parçadan tasarruf amacıyla(kendi görüşümdür) iç kısmı plastikle üretilmiş ve bunun sonucunda da zamanla eskiyerek özelliğini kaybetmekte ve yoğun çalışmasından da kaynaklanarak alternatöre yanaşma yapmaktadır. Bu yanaşma zamanla milimetrik şekilde olmaktadır. Bu yanaşma arttığı takdirde sonu kötüye varabilmektedir:
Bu yanaşma sonucu kasnak zamanla v kayışındaki hizasını kaybederek v kayışından kurtulur. Boşta kalan V kayışı doğal olarak gerginliğini kaybedeceğinden görevini yapamaz hale gelir. Bu olay motor çalışırken meydana geleceğinden motorda büyük çaplı hasarlar meydana gelebilir.
Bunu önlemek amacıyla otomobilin rutin bakımları sırasında alternatör ve kasnağı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa mutlaka değiştirilmelidir. Bu söylediğim hassasiyetler tabiki motorun diğer parçaları için de geçerli.
Sonuçta siz otomobilinize bakarsanız o da size iyi bakar yolda bırakmaz ve beklenmedik(!) masraflara yol açmaz.

1-) Eskiyen Alternatör kasnağı:



2-)Eski kasnağın iç kısmındaki plastik eskidiği için iç kısma doğru çökmüş:



3-)Eski kasnak yenisiyle değiştirildi:



4-)Yeni alternatör kasnağı sorunsuz ve kayışı tam hizelı bir şekilde görevini yapmaya hazır:



5-)Bu bahaneyle boğaz kelebeği ve rölanti valfi de temizlendi:





6-)Motor Wd-40 ile temizlendi :)

 

CenKeRS

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
2 Sene Önce Kasnak Bilya Dağıttığı İçin Altanatör Sistemi Komple Değişti Alternatör Dahil Bu Gerçekten K4M'lerde Srun Teşkil Eden Birşey . Ki Benim aracın-m 2002 model ve 17 Bindeyden bu sorunla karşılaştım...
 

hakanbalkaya

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
bende değiştirdim kışın paylaşım için teşekkürler...
 

burakdinler

Burak DİNLER,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2011
Mesajlar
6,048
Tepki puanı
1
Puanları
0
eyvallah saol bilgi için..zaten km bakımı olarak bakım yapıldıgında servisin değiştirmesi gerek..ama kullanıcı kendi kafasına göre bakım yaparsa bu olayı bilmediğinden büyük sorunlarla karşılaşabilir..o yüzden aracın kullanma kılavuzundaki bakım zamanlarını atlamamak gerekiyor..
 

bergamalı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
bende 2007 model clio symbol var 1 yıl önce tüm bakımlarını yaptırdım triger altarnetör seti vs.. bugün arabadan garip bir ses geldi servise götürdüm 400 ytl masraf çıkardılar alternatör pulesi(daha sonra kasnak olduğunu öğrendim) ve kayışı değişecek dediler. eee kardeşim ben bu kayışı bir yıl önce sizden aldım ya dedim
sorun kasnaktan olduğu için tekrar almanız gerekiyor dediler bıktım arkadaşlar yaaa bu kasnak bu kadar pahalı mı bana sizin arabanızda kasnak 6 tk var dediler
ya bayan bu zaten anlamaz mı diyorlar netten araştırdım 320 ytlye hiç kasnak fiyatına rastlamadım
bir de servis harici yaptırsam nasıl olur
 

Supreme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
bende 2007 model clio symbol var 1 yıl önce tüm bakımlarını yaptırdım triger altarnetör seti vs.. bugün arabadan garip bir ses geldi servise götürdüm 400 ytl masraf çıkardılar alternatör pulesi(daha sonra kasnak olduğunu öğrendim) ve kayışı değişecek dediler. eee kardeşim ben bu kayışı bir yıl önce sizden aldım ya dedim
sorun kasnaktan olduğu için tekrar almanız gerekiyor dediler bıktım arkadaşlar yaaa bu kasnak bu kadar pahalı mı bana sizin arabanızda kasnak 6 tk var dediler
ya bayan bu zaten anlamaz mı diyorlar netten araştırdım 320 ytlye hiç kasnak fiyatına rastlamadım
bir de servis harici yaptırsam nasıl olur

Tk değil pk'dor o (kayışın iç kısımdaki diş sayısı). 320'tl kasnak fiyatı olmaz. V kayışını 5pk taksalardı biraz daha dayanabilirdi ama önceki bakımda pek önemsememişler anladığım kadarıyla.Yetkili servis tamir etmez değiştirir. Özel bir serviste daha uygun bir fiyat sorun. Kasnağın ömrü bitmiş.
 

bergamalı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
v kayışı dediğiniz triger kayışı sanırım onu dA kendileri taktılar zaten .. geçen 1000 ytl ödeyerek çıktım servisten...peki benim arabama uygun kasnağın fiyat aralığı nedir biliyor musunuz internetten araştırdığım kadarıyla
k9k 6 kanallı 7701477689 kasnak uyumlu yazıyor o da bazı sitelerde 50-60 civarında ancak bunlar yan sanayi sanırım dışarıda bir tamirciye götürsem alacağı fiyatlar bunlar mı
 

Supreme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Vk ayışı ve triger farklıdır. Trigeri doğrudan göremezsiniz.V kayışı kasnağın bağlı olduğu kayıştır. Sizinkine uygun kasnağın fiyatını bilmiyorum. Ben kasnağı 120 tl'ye değiştirmiştim.Benim kasnak tornacıda özel yapılmıştı.Orjinal parça ile değiştirmedim(Zaten orjinali dayanıksızdı).
 

@cotech

Cihangir BAŞEL,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
182
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sanırım çoğu arkadaş yazınızı okuma fırsatı bulamadı..yazmış olduğunuz konu Renault kullanıcılarını yakından ilgilendiren bir konu,gerçi eski tip kasnak pek kalmadı ama,yinede elinize sağlık.:eyv
 

bergamalı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Sorunum bir nebze de olsa çözümlendi. yetkili servis 400 ytl çıkardıktan sonra ertesi gün dışarıda özel bir servise götürdüm adam görür görmez alt.gergisi değişecek dedi (yetkili servis kasnak ve kayış dediği için biraz güvensiz peki dedğiştirin dedim)
neyse değiştirdiler ve ses kesildi çıkan parçayı aldım eve geldim ve 1 yıl önceki faturamı açınca alt. gergisinin garanti kapsamında olduğunu gördüm. tabi direk yetkili serviste aldım soluğu size dün arabamı getirdiğimde kaputu açıp "sorun kasnakta ve kayışta
peki ne kadar tutar dediğimde ise direk 400 ytl "dediniz bugün özel bir serviste sorun çözüldü değişen parça ise bir yıl önce faturama yansıttığınız alt.gergisindeymiş dedim . Arabama bakan usta dalga geçer gibi "eee siz biraz kullanın bakalım" dedi.Şaka gibi...
Neyse "bu sorun kullanmakla giderilmez ben 2 yıldır sizin servisi kullanıyorum çözümünüz bu mu ?" dedim. ben biraz daha çemkirince çıkan parçayı aldılar ve ne kadara değiştirdiğimi sordular sonra da biz sizi arayacağız dediler iki gün oldu bakalım nasıl çözecekler... Yetkili servisteki ustaya bir daha nasıl güveneceğim acaba?
 
Üst