Kalorifer Peteği Değişimi

VCM

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Değerli Forum Üyeleri,

2000 Model Clio için kalorifer peteğini değiştireceğim. Bu iş için ön tarafın komple sökülmesi kalorifer peteğinin değiştirilmesi tekrar toplanması vs. işçiliğin çok olduğu ve 3 4 saat vaktin gerektiği bir iş olduğunu düşünürsek, kaliteli bir işçilik olmazsa göğüste sıkılmayacak tek bir vidanın bile çok rahatsız edeceği bir ses problemini doğuracağı bir işçilik söz konusu. Bu konularda işçiliğine güvendiğiniz usta tavsiyenize ihtiyacım var. Ankara'da olacak bide :)

Teşekkür Ederim.
 

barisaltuntas

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Clio 1 için bu hafta değiştirdim bende; iyi bir usta olması şart; sabah saat 9'da başladık bittiğinde saat 15.00'e geliyordu. Torpido sökülecek; petek orta alt kısımda kalıyor. Tüm vidaları söktüm zannediyorsun ama orta altta bir tane daha var ona dikkat. İstanbul'da değiştirdim ben Ankara'da bilmiyorum. Tecrübelerimi paylaşmak istedim, kolay gelsin.
 

VCM

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Bilgi için teşekkürler. Vallahi bende bu hafta sonu değiştirdim. Arabanın motoru iyi ısınmıyordu ve dur kalklara maruz kalınca da hararet yapma noktasına geliyordu neredeyse. Kalorifer peteğim tıkanıktı. 2500 devirde motordan su sesi duyuyordum ve hiç iyi ısıtmıyordu içeriyi. Kalorifer motorum iyi çalışmıyordu. Kışa da hazır değildi araç. Motorun iyi ısınmaması ve en ufak zorlama da hararet yapması termostatın dış plastiğinde çatlama varmış buradan su kaçırdığı için hem motor basıncını düşürüyormuş hemde su eksiltiyor tabi. Termostat grubunu değiştirdik ve plastik değil döküm taktırdım. Sonra kalorifer peteğini değiştirdim. Bir de kalorifer motorunun burçlarını değiştirdiler. Antifriz değiştirdim komple ve havasını da aldırdım iç tesisatın. Bunların etkisi ile motorum daha düzgün çalışıyor ve ne hararet yapıyor ne de soğuyor çok iyi. Arabanın içi hamam gibi oluyor. Orta sıcaklıkta kullanıyorum kaloriferi. Kalorifer motorum da düzeldi. Birde gaz bakımı yaptırdım. Hem motorun düzgün çalışır hale gelmesi hem de gaz bakımı sayesinde yakıt sarfiyatı ciddi derecede azaldı. Ustayı da bir kaç ustadan fikir alarak buldum ki çok memnunum şuan da herhangi bir sıkıntı ve trim sesi yok. Üstüne bir de adam trim den ses gelen yerlere önlem alarak sesleri azalttı. Çok iyi durumda şuan.

Not: Yaklaşık 20 yaşında aracın ilk defa bu ısıtma aksamları değişti. Araçlara hem kendimiz için hem de bizden sonrakiler için bakmak lazım. Nasıl olsa satacağım zihniyetini desteklemiyorum.

Ben de bu sıkıntılara maruz kalanlar için fikir olur amacı ile yazmak istedim.

İyi Günler Herkese...
 
Üst