karbüratöre gelen kalın hava hortumunun bilerek kapatılması

Endülüs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Oct 25, 2014
Messages
97
Reaction score
0
Points
0
Age
47
Arkadaşlar dün karbüratöre gelen hava hortumunu bir sileyim dedim zaten kagıt gibi bir şey olan. bir çıkartayım dedim gördümki dışarıdan hava gelen plastikle hortumun başladığı yeri bilerek bantla tıkamışlar yani kapatmışlar bende orayı açıp öyle tekrar kapattım ama merak ettim acaba niçin böyle bir şey yapmışlar diye arabayı aldığım adamı cepten defalarca aradım bir türlü açmadı. Acaba neden böyle bir şey yapmışlar diye çok merak ettim. arkadaşlar bununla ilgili değerli yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim. Allaha emanet olun.
 

ALoNso

Ferzan AKIN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Jan 16, 2012
Messages
1,085
Reaction score
19
Points
0
Age
39
Sanırım aracınız lpg li
Sonrasında aracınızı çalıştırdınız mı?
Gaz tepkimesinde br anormallik yaşadınız mı?
 

Endülüs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Oct 25, 2014
Messages
97
Reaction score
0
Points
0
Age
47
Lpg li kardeşim çalıştırdım bir sorun olmadı.
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Oct 12, 2010
Messages
7,127
Reaction score
442
Points
0
Age
43
Çabuk ısınması için diye bir şey duymuştum ama bu aslında lpg li araçlarda sık rastlanan bir durum diye de hatırlıyorum :eyv
 

PauLord61

Mehmet İNCE,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Jan 3, 2015
Messages
2,633
Reaction score
0
Points
0
Age
37
Şimdi şöyleki LPG li araçlarda bazı ustalar araç daha az yaksın diye hem lpg yi kısarlar hemde az hava girişi olsun diye hortum kısmını kapatır. Bence bu yanlış bir olay. Düşük devirlerde pek anlaşılmaz belki ama yüksek devirlerde hemen fark ettirir çekiş. Eğer LPG ayarınız normalse hava akışının da normal olması lazım ki araç rahat nefes alsın. Yani olay aslında kısaca şu tamamen karışımı ayarlamak. Bilmem anlatabildim mi :)
 

ALoNso

Ferzan AKIN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Jan 16, 2012
Messages
1,085
Reaction score
19
Points
0
Age
39
Karbüratörlü araçlarda (enjeksiyonlularda nasıldır bilmiyorum)
LPG ile benzinin hava yakıt karışımı farklıdır.
Mesela benzin 5 yakıt 5 hava alıyorsa LPG 7 yakıt 3 hava ile çalışır. (Rakamlar atmasyondur)
LPG li araçlarda zengin karışımı sağlayabilmek için hava girişinin kısılması gereklidir.
Hava girişini kapatmayıp gaz ayarını açmak akla gelen ilk fikirdir. Fakat bu sefer fazla gelen LPG aracı boğar, düzensiz devir almasına yol açar öksürür tıksırır vs.
Yakıt performans olayına gelince; eğer filtre kazanınız sağdan soldan kaçak fava almıyorsa hava girişinin yarıdan 2mm kadar az kısmının kapalı olması en sağlıklı çalışma düzenine getirecektir.

Kendi aracımda birçok şekilde deneme yaparak (orjinal filtre kazanı, filtre kepi ve açık hava filtresi gibi) en sağlıklı çalışmanın bu şekilde olduğunu gördüm.
Sizin aracınız içinde aynı şekilde olur diyemiyorum. Fakat hemen hemen aynı düzende olur diye tahmin ediyorum.
Şuanki hali ile aracınızın yüksek devirlere çıkarken zorlanacağını; yüksek devirleri iyi çevireceğini tahmin ediyorum.
 

Endülüs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Oct 25, 2014
Messages
97
Reaction score
0
Points
0
Age
47
Tüm yorumlarınız için çok teşekkür ederim
 

G.AKGÖZ

Göksel AKGÖZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Joined
Aug 28, 2013
Messages
1,082
Reaction score
0
Points
0
Age
27
ferzan abiye katılıyorum
 
Top