Koles'cular Buraya

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
offroadda da koleos canavar gibi
 
Merhaba,

Ben yeni koleos sahibiyim aracım
2012 koleos incibeyazı 2.0 150beygir 4x4 carminat tomtom ve sunroof

araçla ilgili görüş ve düşüncelerimi elimden geldiğince burada paylaşmaya çalışacağım ve elbette sizlerinde engin deneyim ve fikirlerine ihtiyacım olacak.

Kalın sağlıcakla..
 
hoş geldin bende koleos surucusuyum

Merhaba,

Ben yeni koleos sahibiyim aracım
2012 koleos incibeyazı 2.0 150beygir 4x4 carminat tomtom ve sunroof

araçla ilgili görüş ve düşüncelerimi elimden geldiğince burada paylaşmaya çalışacağım ve elbette sizlerinde engin deneyim ve fikirlerine ihtiyacım olacak.

Kalın sağlıcakla..
 
Merhaba,

Aracımı aldığımdan bu yana 2.500Km yol yaptım ve ne yazıkki bu yolun neredeyse tamamı ankara içinde oldu

Bahse konu zaman diliminde aracım ile ilgili olumlu ve olumsuz deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Öncelikle belirtmek istediğim bir konu var bunu açık kalplilikle yazmak istiyorum. Bu aracı tercih etmemdeki en büyük etken aracın aslında Nissan Xtrail altyapısını kullanması.
Araçla ilgili detaylı araştırma yaptım ve sonuç beni çok şaşırttı. Araç Korede Renault ve Nissanın ortaklaşa kurduğu Samsung fabrikasında üretiliyor.
Bu kısa bilgiden sornra, Öncelikle olumlu bulduğum yönleri yazayım.

Aracın şehir içi performansı çok iyi durkalklarda çok başarılı ivmelenme muadillerine göre çok iyi.

Ses yalıtımı 10 üzerin den 10 alır çok iyi yalıtım var. Gerek motor sesi gerekse dış ses yalıtımı çok başarılı.

Vites geçişleri kullanılan 6 ileri şanzıman (çift kavramalı debriyajlı yarı otomatik. Not: Bu vites sistemi birçok üretici tarafından kullanılıyor ve genelde POWERSHİFT diye adlandırılıyor) oldukça başarılı ve en çok merak edilen konu vites geçişleri çok sorunsuz ve hissedilmiyor.

içilik ve malzeme kalitesi ortanın üzerinde ancak bu araçta orta sınıf bir suv hali ile çok fazla bir beklenti olmamlı demek lazım.

Donanım şaşırtıcı 10 üzerinden 9.5 veriyorum yarım puanı da carminat TomTom yüzünden kırdım. Sebebi Hem çok zayıf görseli olan bir navigasyon yazılımı sadece 1 adet ücetsiz güncelleme hakkınız var
sonrasında bir ton para verip güncelleme alabiliyorsunuz sonuç aynı kısıtlı ve zayıf bir harita. (Tomtom u farklı yollarla tum detayları ile kullanabilme yolu mevcutmuş bende araştırıyorum.Ben herşeyi lisanslı
olarak kullanmaktan yanayım ama tomtom Türk kullanıcısını kazıklamaya kalkarsa Türk kullanıcı çözümünü üretir..)


Müzik sistemi için ne söylemeliyim bilmiyorum kullanılan Bose hoparlör ve subwoofer serisi inanılmaz güzel sonuç veriyor çok kaliteli tok ve doyurucu. 10 Puan


Panaromik açılır tavan çok keyifli sunroof çok kullanmıyorum ama 1.pozisyonda (arkası kalkmış) çok iyı hava dolaşımı sağlıyor ve ses yok.

Dort çeker sistemi Nissan xtrail 3 seçenekli
1- sadece önden çeker
2-akıllı çekiş kontrolü (yol şartarına göre sistem seçiyor)
3- Sürekli 4x4

Aynı zamanda yokuş iniş destek sistemi ve yokuş kalkış destek sistemi çok başarılı.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma çok keyifli ama alışmak lazım.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar brazdan bna olumsuz gelen yönleri yazacağım. Saygılar..
 
Tekrar merhaba,

Yeni Koleos ile ilgilenen arkadaşlara bilgi mahiyetinde deneyimlerimi paylaşamya devam ediyorum.
Araçta olumsuz bulduğum yönlere gelecek olursak;

Kapıların açma kolları çok sert kapı açmak arabaya alışkın olmayanlara kapıların kitli olduğunu düşündürtüyor.

Aracın gösterge paneli çok sade (bukadar da olmaz dedirtecek kadar) ve yine 3 kollu dreksiyon simidi çok sade daha iyi tasarlanabilirmiş.

Gösterge paneli ne yazıkki içine toz alıyor.

Aracın yeni olmasının etkileride olsada şehir içi tüketimi 10 litre civarında (servis 5000 km den sonra düşer dedi ama ben çok ihtimal vermiyorum) uzun yol deneyimim çok olmadı ama haftaya istanbula
gidip geleceğim değerleri yazarım.

Bunlar dışında aklıma pek birşey gelmiyor.
Şİmdilik hoşçakalın.
Saygılar..
 
Merhaba,

Aracımı aldığımdan bu yana 2.500Km yol yaptım ve ne yazıkki bu yolun neredeyse tamamı ankara içinde oldu

Bahse konu zaman diliminde aracım ile ilgili olumlu ve olumsuz deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Öncelikle belirtmek istediğim bir konu var bunu açık kalplilikle yazmak istiyorum. Bu aracı tercih etmemdeki en büyük etken aracın aslında Nissan Xtrail altyapısını kullanması.
Araçla ilgili detaylı araştırma yaptım ve sonuç beni çok şaşırttı. Araç Korede Renault ve Nissanın ortaklaşa kurduğu Samsung fabrikasında üretiliyor.
Bu kısa bilgiden sornra, Öncelikle olumlu bulduğum yönleri yazayım.

Aracın şehir içi performansı çok iyi durkalklarda çok başarılı ivmelenme muadillerine göre çok iyi.

Ses yalıtımı 10 üzerin den 10 alır çok iyi yalıtım var. Gerek motor sesi gerekse dış ses yalıtımı çok başarılı.

Vites geçişleri kullanılan 6 ileri şanzıman (çift kavramalı debriyajlı yarı otomatik. Not: Bu vites sistemi birçok üretici tarafından kullanılıyor ve genelde POWERSHİFT diye adlandırılıyor) oldukça başarılı ve en çok merak edilen konu vites geçişleri çok sorunsuz ve hissedilmiyor.

içilik ve malzeme kalitesi ortanın üzerinde ancak bu araçta orta sınıf bir suv hali ile çok fazla bir beklenti olmamlı demek lazım.

Donanım şaşırtıcı 10 üzerinden 9.5 veriyorum yarım puanı da carminat TomTom yüzünden kırdım. Sebebi Hem çok zayıf görseli olan bir navigasyon yazılımı sadece 1 adet ücetsiz güncelleme hakkınız var
sonrasında bir ton para verip güncelleme alabiliyorsunuz sonuç aynı kısıtlı ve zayıf bir harita. (Tomtom u farklı yollarla tum detayları ile kullanabilme yolu mevcutmuş bende araştırıyorum.Ben herşeyi lisanslı
olarak kullanmaktan yanayım ama tomtom Türk kullanıcısını kazıklamaya kalkarsa Türk kullanıcı çözümünü üretir..)


Müzik sistemi için ne söylemeliyim bilmiyorum kullanılan Bose hoparlör ve subwoofer serisi inanılmaz güzel sonuç veriyor çok kaliteli tok ve doyurucu. 10 Puan


Panaromik açılır tavan çok keyifli sunroof çok kullanmıyorum ama 1.pozisyonda (arkası kalkmış) çok iyı hava dolaşımı sağlıyor ve ses yok.

Dort çeker sistemi Nissan xtrail 3 seçenekli
1- sadece önden çeker
2-akıllı çekiş kontrolü (yol şartarına göre sistem seçiyor)
3- Sürekli 4x4

Aynı zamanda yokuş iniş destek sistemi ve yokuş kalkış destek sistemi çok başarılı.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma çok keyifli ama alışmak lazım.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar brazdan bna olumsuz gelen yönleri yazacağım. Saygılar..

Merhaba Aracınızı güle güle, kazasız belasız kullanın. Bende yaklaşık 8bin km yaptım, keyifle kullanıyorum.
Benim için tek olumsuz yanı dur-kalklarda hızlanmasının zayıf olduğuydu, gaza basınca biraz düşünme payı bekliyordu:)) Bunuda powerbox ile çözdüm. Artık aracım düşük devirde de daha canlı. bSatmak için aldığım ama kullanmaktan keyif aldığım bir araç....
saygılar...
 
En olumsuz yönü de bence polen filtresinin çok dandik bi yerde olması ve çıkarabilmek için direksiyonun altını komple sökmek gerekiyor.:(
Şu anda klimayı açınca berbat bir koku var. 2 gün sonra bakıma girecek.
 
bende yolda pek görmüyorum ne hikmetse :)
 
acaba yakıt sarfiyatımı fazla ?
 
Özgür bey 110 ortalama hız ile şehirler arası 6.2 lt tüketimi var. Yolda görememenizin sebebi çirkin ördek yavrusuna benzemesi olmasın? :))
Ama aracın direksiyonuna geçince ördek yavrusu gidiyor ve bir kuğu ortaya çıkıyor. Bunuda kullanmadan kimse bilemez:)))
ilk bakımı yapıldı mazot filtresi hariç diğer filtreler değişti sonuç 450tl, üstelik indirimliymiş....
Yağ ve filtre değişimi için biraz fazla değilmi bu?
 
Geri
Üst