Komünist Dönemin En İyi Yarış Arabaları

*Renault9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
8,212
Tepki puanı
225
Puanları
63
Yaş
34
1) Lada Samara EVA

Bize mi öyle geliyor, yoksa Dünya Ralli Şampiyonası B Grubu yarışması için yapılmış bu Lada Samara EVA gerçekten de çok mu havalı? Dönemin en iyi B Grubu araçlarının bir harmanı gibi gözüken otomobil; arkadan bakınca Lancia Delta S4, önden bakınca Peugeot 205 T16’dan izler taşıyor. Ne yazık ki Lada bu otomobilleri yarışa sokmak için gerekli olan üretimi yapamadan B Grubu yarışması son buldu.

578a636b5b83ac877d459520d957a145.jpg


2) Lada VFTS

Litvanya’daki VFTS (Vilnius Fabrik Tuning Sport) şirketi tarafından üretilen listemizdeki bu ikinci Lada da bir B Grubu makinesi. Sovyetler dışında Riva, Nova, Classic, Signet, Laika veya Kalinka gibi adları olan Ciguli model alınarak üretilen araç, bu sayede Fiat 124 ile de bir akrabalık taşıyor. Tabii B Grubu makinesi deyince aklınıza 600 beygir gücünde kükreyen bir motor gelmesin. Küçük Rus yalnızca 240 beygir gücüne sahipti.

szolyka_komlo.jpg


3) Škoda 130 RS

Yetmişlerde arkadan çekerli bir otomobil almak istediyseniz, ancak yastık altında saklanmış yeteri kadar paranız yoksa tek seçeneğiniz vardı: Škoda 130 RS. Bu dönemde ralli şampiyonalarında da kullanılan otomobil, 1.4 litrelik dört silindir motorundan 130 beygir gücü çıkarabiliyordu, ancak 780 kiloluk ağırlığıyla önemli bir avantajı da haizdi.

img_1722.jpg

4) Trabant

Doğu Bloku otomotiv kültürünün ilk akla gelen temsilcisi, adeta dönemin bir sembolü. İki kapılı, çirkin bir aile otomobili ve iki zamanlı 600cc’lik efektiflikten uzak bir motoruyla yarışlar için biçilmiş kaftan gözükmüyor olabilir. Fakat yalnızca 750 kilogram çeken bu otomobiller, motordaki modifikasyonlar ya da tamamıyla yeni motorların eklenmesiyle güç/ağırlık oranını artırıp bir yarış otomobiline dönüştürülebiliyorlardı. Bir Suzuki Hayabusa motosiklet motorundan güç alan Trabusa da böyle hayat bulmuştu. Trabi halen Doğu Avrupa’daki bazı yerel rallilerde kullanılsa da 1988 Macaristan Grand Prix’de “yarış destek” araçları olarak kullanılmaları, muhtemelen motorsporları kariyerlerinin zirvesidir.

313a978dcb3686322e2c8d1465d76423.jpg

5) Polski Fiat 126

Bir başka Sovyet-İtalyan melezi olarak Polski Fiat 126 da yetmişlerde ve seksenlerde Polonya’da yaşayanlara İtalyan hızını hissettirmişti. Bununla yetinmeyip bir de ralli takımına can veren otomobiller Grup 2’de yarışırken harika sonuçlar alamamışlardı belki ama Porsche 911 ve Ford Escort gibilerine meydan okuyabilen sevimli araçlardı.

43a0dbefa50206d702e5b14d86ddb895.jpg

6) Lada Niva

Yetmişlerin sonunda Lada’nın Range Rover’a cevabı Niva modeli olmuştu. Pek lüks sayılmazlardı, ancak bugün Kuzey Afrika çöllerine gittiğimizde bir sürü Niva ile karşılaşmamızın bir sebebi var. Rus kırsalındaki çetin kış koşullarına direnmesi için özel tasarlanmış bu arabalar çok dayanıklılar ve tasarımdaki basitlik de her şeyin kolayca tamir edilebilmesine imkan tanıyor. Bunu keşfeden Paris-Dakar yarışçıları da Niva’yı bu kırıcı ralliye adapte etmeyi başardılar.

fe264ed899e0a814499daeb001696b5f.jpg

7) Tatra T-607 Monoposto

Tatra en güçlü dönemlerinde bile sovyet hükümetinden emir almayan ve lüks tüketim otomobilleri üretmeyi sürdüren bir Çek firmasıydı. Uçaklardan ilham alan otomobiller yaparlardı, Fidel Castro’nun seçimi olan T-603 de bunlardan biriydi. Fakat Tatra motorsporlarını da çok severdi, II. Dünya Savaşı sonrasında yarışlar yeniden başladığında T-607 modelini geliştiren Tatra buna eklediği ‘Monoposto’ etiketiyle gizem katmıştı. Formula 1 ve Formula 2’de yarışan bu araç T-603 gibi V8 motoruna sahipti, ancak 95 beygir gücünden 160 beygir gücüne yükseltilmişti.

31209353ec658014a4b10296e8a38d9c.jpg

Alıntıdır.
 

C.Kaan

Kaan ÖNTAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
4,543
Tepki puanı
123
Puanları
0
Kelimeler Anlamsız Kalır Bazen qw

Lada Niva ve Samara Dakar Rallilerinde Yarışmış Araçlardır.
Lada VFTS Yaşayan Efsanedir Bir Çok Ralli'de Boy Gösterip Podyuma Çıkmış Bugün Hala Aktif Olarak Ralli'lerde Kullanılan Bir Araçtır.

Ayrıca Ülkemizde Düzenlenen İlk Cup Yarışı Lada Samara Cup'tır
:kupa
 

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
Hayırdır abiler devrim filanmı oldu :)):)):))

 

Uther77

Savaş ŞEN , Able Seaman,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2010
Mesajlar
6,306
Tepki puanı
30
Puanları
48
Yaş
34
Üst