Lastik Değişim

zeyno

Bayan Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba Arkadaşlar,

30bin kilometreye geldim aracımla (1.5 dci 90) lastikleri değiştirmek için 40-50bin km arası diyorlar ama sizler nasıl yaptınız.
 

arslan.nalsra

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2015
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
60
Lastikte yapılan kilometreye değil, başka hususlara dikkat etmek gerekir. Çünkü, yaptığınız 30.000 km. yolun asfaltta mı, stabilize yolda mı, toprak yolda mı yapıldığı çok önemlidir. Değişik yol zeminlerinin değişik aşındırma ve yıpratma özellikleri vardır. Asfaltta kullanılan 40.000 km.deki bir lastik, stabize yolda kullanılan 20.000 km.deki bir lastikten daha iyi durumda olabilir. Bu nedenle km.ye değil şu hususlara bakalım:

1. Dört mevsim diye adlandırılan lastiklerin güvenli kullanım ömrü 4 yıldır. Bazı üreticiler 5 yıllık ömür verselerde, kabul edilebilir güvenli kullanım ömrünü 4 yıl olarak almalıyız. Çünkü Yazın sıcağında, kışın soğuğunda görev yapan lastikler; 4 yılın sonunda 10.000 km.de olsalar bile kauçuk özelliğini, esneklik ve frenleme kabiliyetini, yumuşaklığını kaybetmekte, taban ve yanaklarda bizim gözle göremeyeceğimiz kılcal çatlaklar meydana gelmektedir. Lastiklerin üretim ay ve yılı yanaklarında yazılıdır. Üretim ayına/yılına 48 ay ilave ederek en geç o tarihte lastikleri değiştirmeliyiz. Örneğin, lastiğimizin üzerindeki üretim ayı/yılı 21/12 olsun. Yani lastiğimiz 2012 yılının 21'inci haftasında üretilmiş demektir. Bu durumda km.sine bakılmaksızın Mayıs 2016'da lastiklerimizi değiştirmeliyiz.

2. Kilometresine bakılmaksızın diş derinliği 3 mm.nin altına düştüğünde lastikler hemen değiştirilmelidir. Lastik üreticilerinin güvenli diş derinliğini 3 mm. olarak açıklamalarına rağmen, araç muayenelerinde diş derinliğinin asgari 1,6 mm. olması istenmektedir. Bana göre 3 mm.nin altındaki lastiklerle Türkiye yollarına çıkılması can ve mal güvenliği açısından sakıncalıdır. Bazıları bu 3 mm. sınırının üreticilerin ticari oyunu olduğunu, lastik satışlarını artırmak için böyle tespit edildiğini iddia etseler bile, siz bunlara kulak asmayın ve diş derinliği 3 mm.nin altına indiği anda lastiklerinizi değiştirin.

3. Lastiklerinizin yanaklarında ve tabanında gözle görülen çatlaklar, taban kauçuğunda küçük küçük kopmalar başlamışsa km.sine ve 4 yıl şartına bakmadan lastiklerinizi değiştirin. Bunlar kauçuğun özelliğini yitirdiğini göstermektedir.

4. Jant eğilecek derece bir çukura girmeniz veya tümseğe çıkmanız halinde o lastiğinizi değiştiriniz. Çünkü lastik yanağı ve tabanındaki çelik, bez ve kauçuk katmanlar zarar görmüş olabilir.

5. Lastik iç ve dış yanağında balon tabir edilen şişkinlikler mevcutsa lastiğinizi derhal değiştiriniz.

6. Lastiklerinizin balans ayarı birkaç ay içinde, yani zamanından çok çok önce bozuluyorsa lastiklerinizi değiştiriniz.

7. Patlama sonucu onarım sayısı 3 ve daha fazla olduğunda ve onarım yamaları lastiğin özellikle belirli bir bölgesinde yoğunlaştıysa o lastiği değiştiriniz. Belirli bir bölgede yoğunlaşan patlaklar, lastiğin iç aksamının o bölgede zayıflamasına yol açabilir.

8. Küçük bir vida veya çivi'den daha geniş materyaller tarafından meydana gelen patlaklar için yapılan onarımlara itibar etmeyiniz ve lastiğinizi değiştiriniz. Bu tip lastikler zayi olmaması açısından düşük hızlarda ve kısa mesafede (tamirciye gitme mesafesi) kullanmak amacıyla stepne olarak değerlendirilebilir.

Söyleyebileceklerim bunlar. Kazasız belasız günler dileğiyle...
 

CAN33

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Ben bir hafta önce aracımı yol kenarına park ederken sağ ön lastiği kaldırıma sürrtü sürtmek sonrası lastiğin yan tarafında tırnak kadar hafif açılma oldu ancak çok derin değildi. Lastikçiye gittim lastiklerin sekiz kat olduğunu bu sürdüğün çok küçük olduğunu söyledi ve lastik tozuyla yapıştırdı bir hafta sonra gel taşlayayum dedi
Bir haftadır kullanıyorum herhangi bir sıkıntı problem yaşamadım. Bu arada lastikler continental eco contac 5 87 h
 
Üst