Lpgli Renault 9 lar Çekişini Artırmanın Yolu

ygt

Yiğit GÜLER,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,439
Tepki puanı
1
Puanları
0
güzel anlatım emeğine sağlık kadir
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
arkadaşlar 1.4 rni de olurmu acaba bu gaz ayar vidasını tek vidalımı alalım çok iki vidalımı
Olur sanırım abi bunu 1.6 Karbüratörlü Reno 19 ve Fairwaylerede uyguluyoruz. Senin aracında karbüratörlü denemekte fayda var .
Gaz ayar vidasını ben tek vidalı kullanmıştım . Önemli olan çift çıkış olup flash miksere uydurmak.


Springe açık hava filtresi taktık, aracın çekişi baya arttı..
Artık yokuşlarda bayılma falan yok..
Benzinlidir sanırım LPG yoktur onda ...

Şu olayı biraz açıklayabilirmisin Atakan kardeşim.Birde fotoğrafını koyabilirsen çok iyi olur.Becerebilirsem benim springede yapayım.
Abi hoş geldin kendini üye tanıtımlarında tanırsan seviniriz ..

Güzel paylaşım Kadir, Teşekkürler :)
Sen sevmesende LPG yi bunlar önemli :D
 

gergin beygir

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
LPG var ama benzinli gibi gidiyo..:D
 

ersundogan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2011
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
0
hava filtresini felan bi söküp bakayım bakalım nasıl yeri felan
 

ersundogan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2011
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
0


arkadaşlar valla ben baktım mikser felan göremedim. pek takılcak yerde yok ustalardan yarum bekliyorum. arkadaşlar en üst resimde soldaki kalın boru gaz borusu işin espirisini pek anlamadım.
 
Son düzenleme:

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Hiç enjeksiyonlu R-9 kullanmadık . 1.4 i motor kullandık ama benzinliydi.

Bence bir daha açmayın enjeksyonlu karbüratöre zarar verebilirsiniz. Bizim arabanın mikseri var mesela 1.6e yuvarlak bir mikser.

Bu RNİ nin de vardır bir taktiği de hiç görmedim .

Peki benzin borusu nerde ?

O gösterdiğiniz LPG borusunun girşinde bir yerde mikser vardır mikser olmadan olmaz ( Sıralı sistem değilse )
 

ApSUVai

Bilgi Girilmemiş
LPG Olayini Çözecem Sayende 99 Depremine Kadar Bindim Bir Broadwaye 97 De Tartarini Taktirmiştik 1500 Marka Ama O Zaman Sadace Gazliyorduk Arabaylan
 

ersundogan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2011
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
0
kadir benim söktüğüm şekilde bişey olmaz. ben filtrenin içinde olduğu kazanı söküyorum. üst tarafta 3 tane civata 1 tane vida var. filtreyi sökmek için bu dördünü söktüğün zaman kazan boşa çıkıyor. benzin borusu 3. fotoğrafta çok az çıkmış sağ üst köşede oda 2 tane bi tanesi geri dönüş.
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Abi 1.4 i motorların yapısı farklı valla hiç bilmiyorum :)
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
images

dsc00639.jpg


Çift girişli vanayı bağladım. Ayar konusunda biraz sıkıntı yaşasamda hallettim. Artık bantlar arabada sadece elektrik tesisatında, pullar ise civataların altında. Termoregülatörümde sorun olduğu için alt hava girişi kapalı, o kadar. Hava hortumu önde olduğu müddetçe boşta stop ediyor. Boruyu geriye kıvırıp, Fren hidroliğinin oraya bağladım. Dip gaz yapınca açık hava filtresi gibi ses gelmeye başladı. Çekiş ise mükemmel üstü. Araba benzinde nasıl ise öyle gidiyor. İşin enteresan tarafı, benzine aldığımda 3000 devirde tekleme, patırtı gibi problemler olmadığı gibi. Benzinin çekişi de öncekine göre arttı. Normalde sakin kullanırım, fazla basmam. Ama lazım olduğunda araba gidiyor. Tankın üzerinden kontrol ettiğime göre de yakıt aynı da kalabilir, biraz düşedebilir.
Hatta dün arabayı tekerlekten gelen ses için ustama götürdüm, Buna ne yaptıysan bi daha elleme, güzel gidiyor dedi. Çeken araç yakmaz, tabi çekiyo diye sende hemen basma dedi. Hatta hava girişleri açık bant filan yok deyince açtı baktı. Mikser için firmanın telefonunu filan aldı.
Olayı bence çözen çiftli ayar vanası oldı. 2. boğazın vanasını tamamen kapattım. 1. boğazın vanasını açıp 3000 devirde kısmaya başladım. Devir düştüğü yerde bıraktım Yaklaşık 3 tur kadar vanayı açmışım. 4000 deviri bastım, 2. vanayı açmaya başladım devir yükselmeye başladı 1 tur kadar açtım, artık devir değişmez oldu. Rolantiyide ayarladım tamamdır. 3 tur 1. vana 1 tur 2. vana. Zaten boğazlarda aynı mantık herhalde. 2 boğazı 4 kabul edersek. 2. boğaz gaza 4 te 3 bastığımızda açılıyor. Tabi bu vanayı açtığım turlar her araca göre değişir. Bu vanayı takıpta 3 tur 1. vanayı 1 tur 2. vanayı açıp ayar yapmak mantıksız olur.
Çekişte bana göre kendi aracım için söylüyorum bundan iyisi olmaz herhalde. Önce 60 ile dipgaz çıktığım yerleri şimdi 80 ile yarım gaz çıkıyorum. Hatta yokuş çıkarken savurmasın diye ayağımı gazdan çektiğim bile oluyor. İşler çok yoğun olduğu için foto çekemdim, yakında eklerim...


Bizim konumuzu Renault 9-11 forumundan takip eden bir kişinin yaptığı çalışma .
 
Üst