lütfen acil yardım motor ısınma sorunu

melankoli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar öncelikle hepinize selam aranıza yeni katıldım.
99 model clio rta aldım araç 200 binde aldığımın bigün sonrası marş motoru arızası verdi tamirciye gittik marş motoru yenisiyle değiştirildi ama tamirci aracın contasının yanık oldugu değimesi gerektiğini söyledi yeni conta triger kayışı üst kapak taşlama sübap ayarı bujiler buji kabloları bobinler değişti vs....bir çok işlemden sonra araba yapılmış oldu çalıştırdık tamirciden çıktım eve geldim.sabah arabayı çalıştırıp işe gideceğimde motordan şıkırtı sesi geliyor benzinde 1200 devirde lpg ye geçince 700 devire düşüyor ayrıca heran stop edecekmiş gibi titriyordu neyse 15 km gittim iş yerine vardım stop ettim aracın motorunun çok fazla ısındıgının farkına vardım kaputla çamurluk arasından buhar çıkıyordu hafif de yanık yağ kokusu usta yı arayıp durumu anlattım tek söylediği enjektörlerin arıza yapmış olabileceğini söyledi ne alaka anlamadım fiyatı sordum 700 tl dedi.pek hayra alamet değil bu motor acaba çözüm nedir daha önce böyle bir sorunla karşılaştınız mı?hımm çok acil yardım
 

inegöllü

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2015
Mesajlar
76
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Arkadaşlar öncelikle hepinize selam aranıza yeni katıldım.
99 model clio rta aldım araç 200 binde aldığımın bigün sonrası marş motoru arızası verdi tamirciye gittik marş motoru yenisiyle değiştirildi ama tamirci aracın contasının yanık oldugu değimesi gerektiğini söyledi yeni conta triger kayışı üst kapak taşlama sübap ayarı bujiler buji kabloları bobinler değişti vs....bir çok işlemden sonra araba yapılmış oldu çalıştırdık tamirciden çıktım eve geldim.sabah arabayı çalıştırıp işe gideceğimde motordan şıkırtı sesi geliyor benzinde 1200 devirde lpg ye geçince 700 devire düşüyor ayrıca heran stop edecekmiş gibi titriyordu neyse 15 km gittim iş yerine vardım stop ettim aracın motorunun çok fazla ısındıgının farkına vardım kaputla çamurluk arasından buhar çıkıyordu hafif de yanık yağ kokusu usta yı arayıp durumu anlattım tek söylediği enjektörlerin arıza yapmış olabileceğini söyledi ne alaka anlamadım fiyatı sordum 700 tl dedi.pek hayra alamet değil bu motor acaba çözüm nedir daha önce böyle bir sorunla karşılaştınız mı?hımm çok acil yardım

Hararet göstergesi ne durumda anlattıklarına bakılırsa kayışlardan kopma olmuştur buda haliyle boşa çalıştığından motoru ısınmaya zorlamıştır eksntarik mili ile alakalı sorun olabilir ses durumu olayı bence ustanı değiştir sağlam usta bak o kadar işlemden sonra saat gibi çalışması lazım çunkü bir çok işlem yapıldı yanii:(
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Triger kayisi yanlis takilmis acilen duzelmesi gerek. Sikirdayanlarda subaplar kayis sentesi duzgun takilmadigindan pistonlara vuruyor buyuk ihtimalle.
Aracin cekisi belirgin bir sekilde dustumu.
 

melankoli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
öncelikle cevap için sağol araç yürür vaziyette hararet normal ama trafikte takılı kaldığında hararet yükselmesi var.kayışları kontrol ettim saglam
 

melankoli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
aracın çekmesinde problem yok ama 140 km üzerine çıkmıyor.şimdide şöyle bi sorun daha çıktı ayağımı gazdan çekince yağ lanbası yanıp sönüyor gaza basınca yok oluyor.eve gelip motor soğudukdan sonra yağı kontrol ettim yağ normal seviyede.iyice sinir etti bu araç beni
 

Servet Aydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
358
Tepki puanı
36
Puanları
0
Yağ pompa basıncı düşük. Yavaş devir zamanında yağlama yapmayıp motora tekrar hasar verebilirsiniz. Şıkırtı ise iticilerin yağsız kalması ile olur. Onuda yağ pompası ayarlar. Çekiş kaybı ve hararet ise tam açılmadan sibopların yanma odasında ısıyı hapsetmesi ile olur. Onunda sebebi pompa.

Bir ilave. Yağ Filtresi hatalı ise bunlar olur. Pompa debisi düşer
 
Üst