Manuel Şanzıman Yağı Değişimi

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhabalar. (Araç 2009 Model Megane 2 1.6 16v Benzin/LPG) Araçta son zamanlarda viteslere geçerken yumuşak bir geçişten çok geçişlerde sertleşme olduğunu fark ettim. 90 bin km de baskı balata değişmişti, şanzıman indirilmişti fakat şanzıman yağının değişip değişmediğini bilmiyorum ve bana değişmemiş gibi geliyor. Araç artık 115 binde ve aklımda şanzıman yağını değiştirmek gibi bir fikir var. Değiştirenlerin memnuniyetlerine bakınca bu iş biraz aklıma yattı. Renaultların 5 ileri şanzımanlarındaki (JH3 ve JR5 Şanzıman) tapa konumlamaları şöyle :

6qqo9l1.png
[/URL][/IMG]

Benim araçta kullanmayı düşündüğüm, liqui moly'nin önerdiği renault normlarına uygun yağ da şöyle : (tranself de kullanabilirdim ama bunu kullanmanın biraz daha mantıklı olacağını düşünmekteyim)

o2akenn.jpg
[/URL][/IMG]

Bu konudaki düşünceleriniz neler? Değiştirenler veya değiştirildiğini gören, duyanlar bu konuda rehber olurlar ise sevinirim
 

Cem-ARMUTCU

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2017
Mesajlar
62
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhabalar. (Araç 2009 Model Megane 2 1.6 16v Benzin/LPG) Araçta son zamanlarda viteslere geçerken yumuşak bir geçişten çok geçişlerde sertleşme olduğunu fark ettim. 90 bin km de baskı balata değişmişti, şanzıman indirilmişti fakat şanzıman yağının değişip değişmediğini bilmiyorum ve bana değişmemiş gibi geliyor. Araç artık 115 binde ve aklımda şanzıman yağını değiştirmek gibi bir fikir var. Değiştirenlerin memnuniyetlerine bakınca bu iş biraz aklıma yattı. Renaultların 5 ileri şanzımanlarındaki (JH3 ve JR5 Şanzıman) tapa konumlamaları şöyle :

6qqo9l1.png
[/URL][/IMG]

Benim araçta kullanmayı düşündüğüm, liqui moly'nin önerdiği renault normlarına uygun yağ da şöyle : (tranself de kullanabilirdim ama bunu kullanmanın biraz daha mantıklı olacağını düşünmekteyim)

o2akenn.jpg
[/URL][/IMG]

Bu konudaki düşünceleriniz neler? Değiştirenler veya değiştirildiğini gören, duyanlar bu konuda rehber olurlar ise sevinirim

Merhaba;
6 ay felan önce şanzumanı indirdim keyfi olarak. 5. vites dişlisini uzun oranlı dişli ile değiştirdim. Şanzuman inmişken baskı, balata, hidrolik bilya ve arka krank keçesini de değiştirdim orjinal mais parçalarla. Volan taşlatmayı da ihmal etmedim tabiki.
İşlem sonucunda ELF Tranself EP-80 şanzuman yağıyla işlemi sonlandırdık. Geçen süre zarfında ne vites geçişlerinde ne de ötme gibi bir problem yaşamadım. Tercih ettiğiniz yağ ise doğru viskozitede ve kaliteli bir yağ. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba;
6 ay felan önce şanzumanı indirdim keyfi olarak. 5. vites dişlisini uzun oranlı dişli ile değiştirdim. Şanzuman inmişken baskı, balata, hidrolik bilya ve arka krank keçesini de değiştirdim orjinal mais parçalarla. Volan taşlatmayı da ihmal etmedim tabiki.
İşlem sonucunda ELF Tranself EP-80 şanzuman yağıyla işlemi sonlandırdık. Geçen süre zarfında ne vites geçişlerinde ne de ötme gibi bir problem yaşamadım. Tercih ettiğiniz yağ ise doğru viskozitede ve kaliteli bir yağ. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Geçen yağ ve filtrelerin değişimini yapmıştım. Şimdi de fren hidroliği değişimi yapacaktım fakat çekvalf henüz gelmediği için bayramdan sonraya kaldı gibi. Hazır elim değmişken şanzıman yağını da değiştireyim, vites geçişleri yumuşasın diye düşünüyordum. 1. vites ve geri vitese geçerken tam oturma problemi var araçta (vites oturmadığında topuzu hafif ittirerek debriyajdan ayağımı hafif çekince tık diye oturuyor). Genelde yapıyor ama 1. vitesten çok geri viteste sıklıkla oluyor diyebilirim. Sanayideki ustam şanzımanın içerisindeki bir parçadan bahsetmişti. O parçadan kaynaklı olabilir ama sürüşüne çok sıkıntı olmuyorsa, devam edebilirsin demişti. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? Bu arada oranı daha yüksek olan bir dişli ile değiştirince 5. vites performansında nasıl bir değişiklik oldu? Memnun musunuz? Malum 5. vites oranından dolayı 3-4 bin devirlerde arabanın bağırma sesine alıştık artık hihi
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Konu hala aktif.
 

Emrebali05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Geçen yağ ve filtrelerin değişimini yapmıştım. Şimdi de fren hidroliği değişimi yapacaktım fakat çekvalf henüz gelmediği için bayramdan sonraya kaldı gibi. Hazır elim değmişken şanzıman yağını da değiştireyim, vites geçişleri yumuşasın diye düşünüyordum. 1. vites ve geri vitese geçerken tam oturma problemi var araçta (vites oturmadığında topuzu hafif ittirerek debriyajdan ayağımı hafif çekince tık diye oturuyor). Genelde yapıyor ama 1. vitesten çok geri viteste sıklıkla oluyor diyebilirim. Sanayideki ustam şanzımanın içerisindeki bir parçadan bahsetmişti. O parçadan kaynaklı olabilir ama sürüşüne çok sıkıntı olmuyorsa, devam edebilirsin demişti. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? Bu arada oranı daha yüksek olan bir dişli ile değiştirince 5. vites performansında nasıl bir değişiklik oldu? Memnun musunuz? Malum 5. vites oranından dolayı 3-4 bin devirlerde arabanın bağırma sesine alıştık artık hihi
1 den geri viteste oturma sorunu reno manuel araçlarda var maalesef kendi aracımda var (2006 clio 3) ilk çalıştırmada el frenini salmadan geri vitese geçiremiyorum arada ve bu 2018 de şirket için sıfır alınan kango da dahi vardı ve daha önce de 1,5 dci dacia sandero da başıma geldi
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
1 den geri viteste oturma sorunu reno manuel araçlarda var maalesef kendi aracımda var (2006 clio 3) ilk çalıştırmada el frenini salmadan geri vitese geçiremiyorum arada ve bu 2018 de şirket için sıfır alınan kango da dahi vardı ve daha önce de 1,5 dci dacia sandero da başıma geldi

Renault'un manuel şanzımanlarında bir nevi hastalık gibi bir şey o zaman
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
60.000 km aralıkla değişmesi iyi olur benim araçta da soğuk kış aylarında ilk çalıştırma larda daha doğrusu şanzıman daki yağ isinana kadar vites sert geçiyor bence yağ değişimi ile düzelecek gibi. Seçimleriniz güzel bence 75w80 yağ iyi olur
 

Emrebali05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Renault'un manuel şanzımanlarında bir nevi hastalık gibi bir şey o zaman
evet bunun için şanzıman açtırmaya değmez sanırım başta bende kendi aracımdan sizin gibi şüphelendim daha sonra 0 araçta olduğunu görünce pek önemsemedim şahsen hihi
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
60.000 km aralıkla değişmesi iyi olur benim araçta da soğuk kış aylarında ilk çalıştırma larda daha doğrusu şanzıman daki yağ isinana kadar vites sert geçiyor bence yağ değişimi ile düzelecek gibi. Seçimleriniz güzel bence 75w80 yağ iyi olur

Değiştirdikten sonra buraya dönüp tekrardan sonuçları yazmayı düşünüyorum. Forumun megane kısmında bu konudaki başlık sayısı biraz az gibi hihi
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
evet bunun için şanzıman açtırmaya değmez sanırım başta bende kendi aracımdan sizin gibi şüphelendim daha sonra 0 araçta olduğunu görünce pek önemsemedim şahsen hihi

Aracı götürüp bu sorunu söylediğimde ustanın suratı boşver der gibi olmuştu ve anlam verememiştim. Sizin dediklerinizden sonra daha yeni ne demek istediğini anladım :D
 
Üst