Mazot farki !!!

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Shell istasyon kalite kontrolleri çok sıkıdır. Arada fark olma ihtimali (yani bahsekonu yabancı madde karışımı filan ise) yoktur. Bayilik iptal olur, şakası yok.
 

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aracınıza koyulan motorini, pompacı arkadaş yanlış koymuş olabilir mi? Yeni nesil dizel yerine ucuz versiyonu koymuşsa aracınızda bahsettiğiniz sorunlar oluşabilir. Çekişte düşme, vuruntu ve sesli çalışma, motor tepkilerinde zayıflık...

Ve evet, malesef istasyondan istasyona yakıt kalitesi değişir. İstasyondaki yakıt sirkülasyonunun yoğunluğu [(yakıt tank hacmi+tank adedi)/yakıt satış oranı], istasyonun yaşı (tanklara giren su miktarını etkiler), iklim ve rakım (tanklarda biriken su miktarını etkiler), tank temizliğinin ne zaman yapıldığı, arada kaçak yakıt ekleyip eklemedikleri (hiç itiraz etmeyin, malesef gerçek bu), yakıt tankına sevkiyatı yeni yapılmış akaryakıtın satışına başlanmadan önce bekleme süresine uyulup uyulmadığı, istasyondaki pompa bakımları v.s...

Ancak sizin sorununuz bence ya araçtan, ya da yanlış yakıt dolumundan kaynaklı. Aracınız arıza ışığı yakar ve kendiliğinden bir süre sonra söner ise veya bunu bile yapmadan kendiliğinden düzelir ise yanlış dolum. Bunu anlamak için depoyu en az yarıya kadar kullanıp araca doğru yakıtı aldığınızdan emin olarak depoyu tam doldurtarak birkaç km yol yapın. Çalışması düzelmiş ise yanlış dolumdan kaynaklandığını kesinleşecektir. Bunu yapmanıza rağmen araçtaki sorun devam ediyor veya artıyor ise malesef servise uğramanızda yarar var.
 

murat66can

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
661
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Aracınıza koyulan motorini, pompacı arkadaş yanlış koymuş olabilir mi? Yeni nesil dizel yerine ucuz versiyonu koymuşsa aracınızda bahsettiğiniz sorunlar oluşabilir. Çekişte düşme, vuruntu ve sesli çalışma, motor tepkilerinde zayıflık...

Ve evet, malesef istasyondan istasyona yakıt kalitesi değişir. İstasyondaki yakıt sirkülasyonunun yoğunluğu [(yakıt tank hacmi+tank adedi)/yakıt satış oranı], istasyonun yaşı (tanklara giren su miktarını etkiler), iklim ve rakım (tanklarda biriken su miktarını etkiler), tank temizliğinin ne zaman yapıldığı, arada kaçak yakıt ekleyip eklemedikleri (hiç itiraz etmeyin, malesef gerçek bu), yakıt tankına sevkiyatı yeni yapılmış akaryakıtın satışına başlanmadan önce bekleme süresine uyulup uyulmadığı, istasyondaki pompa bakımları v.s...

Ancak sizin sorununuz bence ya araçtan, ya da yanlış yakıt dolumundan kaynaklı. Aracınız arıza ışığı yakar ve kendiliğinden bir süre sonra söner ise veya bunu bile yapmadan kendiliğinden düzelir ise yanlış dolum. Bunu anlamak için depoyu en az yarıya kadar kullanıp araca doğru yakıtı aldığınızdan emin olarak depoyu tam doldurtarak birkaç km yol yapın. Çalışması düzelmiş ise yanlış dolumdan kaynaklandığını kesinleşecektir. Bunu yapmanıza rağmen araçtaki sorun devam ediyor veya artıyor ise malesef servise uğramanızda yarar var.

Abi artik buyuk sehirlerde ve firmalarda klasik motorin bulmak Zor yani opette ornegin 3.89 a mazot var bide 3.91 e o 2 kurus farkta katki maddesinden sanirsam yani nitrous vs uzun yoldaki adi bilinmedik bi yerden degil opetten aldik sonucta
 

KuralZ

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2015
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Oradaki iki kuruş fark filtrasyon ve kullanılan katkılar nedeniyle alınıyor. Aslında maliyeti farklı mı dersen, hayır farklı değil. Olay şu, 2 kuruş daha ucuz motorin yakıt pompanızı ve enjektörlerinizi bozabilir. Kısa vadede vuruntu ve performans düşüklüğü olarak göreceğiniz sorun uzun vadede ciddi arıza olarak karşınıza çıkar. Fiyatı değil içeriği önemli. İki kuruş ucuza aldığımız motorinin içeriği common rail enjeksiyon sistemleri ve piezo elektrik enjektörler için uygun olmayabilir. İki kuruşluk fark iki yakıtın arasında iki kuruş üretim maliyeti demek değildir. Düşük kalite yakıtın fiyatı şişirilerek yüksek kalite (ki dünya standartlarına göre pek yüksek sayılmaz) fiyatına yaklaştırılıyor. Pazarlama stratejisi, vergi etkisi, üretim maliyetinin (ürünün ARGE maliyeti haricinde) değişmemesine rağmen ürün fiyatının yüksek tutulması veya keyfe keder uygulama diyebilirsiniz.

Bu durum köy yolundaki adı bilinmedik istasyon için de geçerli, şehir merkezindeki opet, PO, shell, total, bp, TP... için de. Yani olayın yakıtı aldığınız istasyondaki yakıt kalitesinden etkilenmesi muhtemel olduğu gibi, o iki kuruş fark yüzünden aldığınız (düşük kalite demeyelim) farklı içerikli motorin yüzünden de olabilir.

Motor yağları ve akaryakıtı basit görüyoruz. Bu kadar basit değiller. Bir motorinin içinde 20' den fazla katık vardır. Bunların bir kısmı yanma düzenleyici olarak çalışırken bir kısmı nem ayrıştırıcı, bir kısmı yanma sonrası tortu temizleyici, hatta bir kısmı yakıtın bekleme sürecinde akaryakıt içerisinde (petrolün içeriğini hatırlayalım) antibiyotik etki ile mikroorganizma gelişimini engelleyici etki gösteren katıklardır.

Hani o litresine 5-6 kuruş fark verip aldığımız 98 oktan benzin var ya, işte onu 95 oktandan 98 oktana çevirmek için 5000 lt' lik tanka 400ml. katık eklememiz yeterli oluyor. Hatta benzer şekilde 98 oktan benzinin gerekli hallerde 95 oktana düşürülmesi de oldukça kolay. İşte araç motorunda Herşeyi etkileyen o iki kuruşluk farkı yaratan ve küçümsediğimiz katkılar bu derece etkili. Bu kimyasalları araç depomuza koyduğumuz enjektör temizleyicilerle veya yakıt katkıları ile karıştırmayın lütfen.

Neyse, konu dağıldı, uzatmayayım :) Siz yarım depo veya altına düşen yakıtınızı alabileceğiniz en iyi yakıtla fulleyin, birkaç km kullanın ve fark olup olmadığını tecrübe edin. En kolay anlama şekli bu. Yeni alınan yakıt, depodaki yakıt hattından enjektöre birkaç kilometre sonra ulaşacaktır.
 
Son düzenleme:

murat66can

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
661
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Oradaki iki kuruş fark filtrasyon ve kullanılan katkılar nedeniyle alınıyor. Aslında maliyeti farklı mı dersen, hayır farklı değil. Olay şu, 2 kuruş daha ucuz motorin yakıt pompanızı ve enjektörlerinizi bozabilir. Kısa vadede vuruntu ve performans düşüklüğü olarak göreceğiniz sorun uzun vadede ciddi arıza olarak karşınıza çıkar. Fiyatı değil içeriği önemli. İki kuruş ucuza aldığımız motorinin içeriği common rail enjeksiyon sistemleri ve piezo elektrik enjektörler için uygun olmayabilir. İki kuruşluk fark iki yakıtın arasında iki kuruş üretim maliyeti demek değildir. Düşük kalite yakıtın fiyatı şişirilerek yüksek kalite (ki dünya standartlarına göre pek yüksek sayılmaz) fiyatına yaklaştırılıyor. Pazarlama stratejisi, vergi etkisi, üretim maliyetinin (ürünün ARGE maliyeti haricinde) değişmemesine rağmen ürün fiyatının yüksek tutulması veya keyfe keder uygulama diyebilirsiniz.

Bu durum köy yolundaki adı bilinmedik istasyon için de geçerli, şehir merkezindeki opet, PO, shell, total, bp, TP... için de. Yani olayın yakıtı aldığınız istasyondaki yakıt kalitesinden etkilenmesi muhtemel olduğu gibi, o iki kuruş fark yüzünden aldığınız (düşük kalite demeyelim) farklı içerikli motorin yüzünden de olabilir.

Motor yağları ve akaryakıtı basit görüyoruz. Bu kadar basit değiller. Bir motorinin içinde 20' den fazla katık vardır. Bunların bir kısmı yanma düzenleyici olarak çalışırken bir kısmı nem ayrıştırıcı, bir kısmı yanma sonrası tortu temizleyici, hatta bir kısmı yakıtın bekleme sürecinde akaryakıt içerisinde (petrolün içeriğini hatırlayalım) antibiyotik etki ile mikroorganizma gelişimini engelleyici etki gösteren katıklardır.

Hani o litresine 5-6 kuruş fark verip aldığımız 98 oktan benzin var ya, işte onu 95 oktandan 98 oktana çevirmek için 5000 lt' lik tanka 400ml. katık eklememiz yeterli oluyor. Hatta benzer şekilde 98 oktan benzinin gerekli hallerde 95 oktana düşürülmesi de oldukça kolay. İşte araç motorunda Herşeyi etkileyen o iki kuruşluk farkı yaratan ve küçümsediğimiz katkılar bu derece etkili. Bu kimyasalları araç depomuza koyduğumuz enjektör temizleyicilerle veya yakıt katkıları ile karıştırmayın lütfen.

Neyse, konu dağıldı, uzatmayayım :) Siz yarım depo veya altına düşen yakıtınızı alabileceğiniz en iyi yakıtla fulleyin, birkaç km kullanın ve fark olup olmadığını tecrübe edin. En kolay anlama şekli bu. Yeni alınan yakıt, depodaki yakıt hattından enjektöre birkaç kilometre sonra ulaşacaktır.

Anladim abi verdigin bilgiler icin cok sagol tesekkur ederim
 

HKNGZPK

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bende sürekli BP istasyonundan alırım. Yakıt aldığım istasyonda bir arkadaşım var. O derki ''MAZOT BP DEN BENZİN SHELL DEN GAZ OPET TEN ALINIR'' Ve ben 2 yıldır hep BP den alırım. Hangi usta aracımı görse motoruna hayran kalıyor... 2011 1.5 diesel symbol aracım.
 

MTHN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2015
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Merhabalar,ben aracıma TP ekstra koyuyorum,hem milli akaryakıt olması hemde temiz ve çekişinin güzel olması sebebiyle tercih ediyorum.Daha önce Opet de kullandım fakat hiç memenun kalmadım,normalden daha az km gitti.Saygılar.
 

cagatay52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2011
Mesajlar
2,690
Tepki puanı
41
Puanları
0
Yaş
35
Merhabalar,ben aracıma TP ekstra koyuyorum,hem milli akaryakıt olması hemde temiz ve çekişinin güzel olması sebebiyle tercih ediyorum.Daha önce Opet de kullandım fakat hiç memenun kalmadım,normalden daha az km gitti.Saygılar.
Türkiye Petrollerinin yakıtı iyidir içiniz rahat alabilirsiniz
 
Üst