Megane 1 1.6 8v 1999 model sabahları stop sorunu.

Tolgarda

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar merhaba. Arabayı sabah tek marşda sikintisiz çalıştırıyorum. Jigle devrede yaklaşık 1100- 1200 devir aralığında çalışıyor. Buraya kadar herşey normal. Motor ısınmadan hareket ettigim zamanlarda yaklaşık olarak 50 metre ilerliyorum, arabanın devri 3000 e geliyor vites değiştirmek için ayağımı gazdan çekiyorum ve araba stop ediyor. Bu olay sabahlari önceden birkereye mahsus oluyordu. Şimdi ise sabahlari iki kere stop etmeye başladı. Mahalle aralarında mecburen boşa alman gerekiyor. Birde bu esnada motorda hafif sirkeleme hissediliyor. Araç ortalama 40 -45 c° ye geldiğinde düzeliyor. Devir dalgalanmasi yok rolantide gayet düzgün çalışıyor.

Bogaz kelebeği temiz. Bogaz kelebeği konum sensörü sorun yok. Rölanti motoru temizlendi. İçi söküldü. İçindeki iğne yi çevirerek rölanti ayarı biraz yükseltildi. Bu seferde yolda giderken motor devri 2500 devirin altına dusmemeye başladı. Araç durduğunda bir süre sonra normal rölanti aralığına geriliyor (yaklaşık 750 devir). Rölanti motoruna 12 volt geliyor. Rolanti motor içindeki iğne ileri geri hareket ediyor.
Hava filtresi temiz. Hava filtresi hortumundaki sensör sağlam. Oksijen sensörü 0.2 ve 0.8 aralığında geziniyor. Oksijen sensörü ısıtma rezinstansindan 0.02 direnç ölçüldü. Bobinler de ateşleme var. Bujiler temiz. Tırnak aralığı 0.8 mm. Emme monifoldu üstündeki hortumlar kontrol edildi. Yağ ısısı sensörü ve su ısısı sensörleri multimetre ile ölçüldü ve sorunsuz. Map sensöründe sadece 12 volt elektrik ölçüldü. Map sensöründe başka herhangi birşey yapmadım.
Araç LPG'li. Atiker LPG kablosu aldım ayar yaptım. Yakıt şehir içi LPG ortalama 100 km de 9 lt. Çekiş gayet güzel. Araç 211000 km de.

Sabah ilk calistirdigimda egsoz da patirdama oluyor.

Kısacası arkadaşlar ben bu sorunu hiçbir şekilde çözemedim. Algorist kardeşim ve forumdaki diğer arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. Artık canım sıkılmaya başladı.
 

babapars

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2012
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Lpg de oluyorsa stop etme Lpg ye geçiş sıcaklığını yükseltin hocam

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tolgarda

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Her ikisinde oluyor. Ama çoğunluk benzinde. LPG ye geçiş derecesini 40 ° ye cikardim ama değişen birşey olmadı. Sabah benzinde iken kalkıştan sonra motor hafif tekliyor. O tekleme esnasında ne oluyorsa oluyor. 2000 devrin üzerine çıkmazsan yine sorunyok. 2000 devirden sonra 3000 civarları ayağını gazdan çekince direk devir göstergesi aşağıya kadar iniyor. Tekleme düzeldiginde hiçbir sıkıntı kalmıyor. Sanki o aralikta benzinde karışımında bir problem var.
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
İlk olarak Manyetik Kaptör ( Krank Devir Sensörü ) temizliğini deneyin.

Clio, kangoo, megane, scenic hepsi aynıdır.


 

Tolgarda

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Pazar günü temizliği yapıp sonucu bildirecegim.

Rölanti motorunda ariza olabilirmi. Geç tepkime verebilirmi.

Sente atlamış olabilirmi.
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Onlarda ihtimal arasında ancak en basiti manyetik kaptördür. Ateşleme sisteminin bir parçası, sonuçta ECU zamanlamaları buradan gelen veriye göre yapıyor.
 

dnsshn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Benzer bir sorunla yeni karşılaştım ve çözüme ulaştım. Belki bi yardımı olur;

2003 MK1 1.4 16V LPG li aracımı, debriyaj bilyesi sorunu ile sürekli gittiğim ustama götürdüm. Baskı balata komple değişti, çok küçükten bir rölanti ve sarsıntılı çalışma sorunum vardı ancak stop etme derecesine hiç düşmemişti. Onu da yapmak istemişler, kelebeği söküp temizlemişler, emme manifolt contaları, bobin bujiler sensörler komple kontrol edilmiş LPG gaz ayarı yapılmış, rölanti motoru sorunsuz dediler ama rölanti motorunun soketini takınca araç stop ediyor, sökünce de 2000 2500 devir arasında dalgalanıyor, sabahları jikleyle 3000 deviri görüyor. Sorunun boğaz kelebeğinde olduğunu söylediler. Sıfır ürünün garantisi yokmuş vs. Çıkmasını aramaya başladım 1 hafta sonra bir yerde buldum ancak onu da yerinden sökerken kırdılar( benim için bi işaretti belkide). Ustama tekrar döndüm kelebeği bulamadığımı söyledim, servise gönderdi onlar garantili takar diye, serviste LPG li araçlara bakmıyoruz dedi. Farkettim ki iki tarafta başından savmaya çalışıyor. Başka bir ustaya götürdüm, sente atlaması olabileceğini söyledi. Kontrol etti ve 11 diş sente atlaması tespit etti triger dişlisinde. Triger seti ve dişli komple değişti maaşallah şuan tek marş ile saat gibi çalışıyor. Aracın sesini duymaz oldum içeriden.

Umarım bi yardımım dokunur, tez zamanda sonununun çözülmesi dileğimle..
 
Son düzenleme:

Tolgarda

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Hafta sonu krank sensörünün temizliğini yapayım olmadı sente olayına gireceğim. Triger kayış ortalama 50000 km oldu. Kaç binde değişmesi gerekiyor. Yoksa sadece sente olayına mi baktirayim.
 

Tolgarda

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Yalnız sente atlasa motorda ilk çalışma geç olur diyorlar. Bende sabah olsun gün içerisinde olsun çalışmada sıkıntı yok. Tek marşda calisiyor.
 

Tolgarda

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Krank sensörü temizligini yaptım ama değişen birşey olmadi. Rölanti motoru üzerine yoğunlaştim. Rölanti motorunu söküp üzerindeki çubuğu kerpeten ile saat yönüne biraz çevirdim ve çıt sesi geldi. Şimdi üzerindeki çubuğu sağa sola çevirerek rolantiyi az yada fazla ayarlayabiliyorum. Ama sorun yine devam ediyor. Senteye baktiracağim.
 
Üst