Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Vidaları sanayide söktürdükten sonra zımparaya devam ettim. Beklediğimden daha uzun sürdü.
Kızakların arasındaki kir ve pislik.
İlk başta yazmıştım içinden çıkan boncuklar haricinde diğer çıkanlara şaşırmadım diye. Boncuklar kızakların içinde bulunuyormuş.) Bunuda böylece öğrendik. Altta kızağın içinde sol tarafda. İçinde hala boncuk olduğu için çalışmasında sıkıntı yok temizleyip WD40 sıktım ve şimdi çok iyi çalışıyor.
Astarlama işi.
Jant boyası ile boyama.
Üstünede vernik
Şu kadarcık iş 2 saatimi aldı.Ama içim rahatladı. Bu işi bitirince bu jant boyası ile jantlarada başlayabilirim. Rengi tutuyor.
Bende girdim bir yola gidiyorum bakalım. Üst üste birsürü şey çıkıyor ama memnunum.
Koltuğun sırt dayama kısmını sizlerin görmesi için özellikle leğene koydum ve sadece üstüne birkaç kez bastım. Ne kadar kirli olduğunu görebiliyorsunuz. Özellikle ıslandığında süngerdeki kir daha da belirginleşiyor. Hani derler ya koltuk temizliğinde önemli olan suyu iyi emebilmektir diye bunu görünce anladım. Süngeri olduğu gibi bıraksaydım koltuğun üstüne su döküldüğü zaman yine bu alttaki kirler kılıfa geçecekti.
Bu arada süngeride çamaşır makinesine attım. Suyu aldıkça makinanın çevirmesi zorlaşıyor. O nedenle ilave su koymak çokta iyi değil. Önceki sayfada anlattığım gibi yine LOC kullandım ama ekstra su koymadım. Sünger oluncada ayrı bir köpürüyor zaten. Makine kurutma devrini 400 e ayarladım. Yıkandıktan sonra bu sefer sıkma+pompa özelliğinde yine 400 devirde süngerin içindeki suyun atılmasını sağladım. Her ne kadar atılsada 400 devirde içinde su kalıyor. 1000 devirde de parçalar diye cesaret edemedim ki süngerim mevcutta yırtık. Bu arada internetten sünger fiyatlarına baktım parça olarak 50-55tl diyor ama orjinali değil. Uğraşmam diyen o şekilde de değiştirebilir. Süngerler kuruduktan sonra desteklemek amaçlı tela kullanacağım. Kastamonuda tek taraflı kumaş tela bulamadım bir kişide çok az birşey kalmıştı o da işime yaramayacaktı çift taraflı tela alıp bally ile yapıştıracağım.
Bu da sırt süngerinin yıkanmış hali en fazla bu kadar çıkıyor. Ortadaki ıslaklı ve yan alttaki ıslaklığa dikkat. 1 ve 2 nolu yerler ve üst telin bulunduğu kısım ise yırtık. İnternetteki sünger tamiri videolarını izledikçe benimkinin gayet sağlam olduğunu düşünüyorum adamlar neleri geri döndürmüş.(Seat Foam Repair) Keyifli forumlar.
Halının sökülmesi için kemerlerin olduğu yeri bile söktüm ama bunu yerine yerleştirirken fotoğraflayacağım.
Aracın tabanı sandığımdan daha iyi yalıtılmış. Bagajda hiç olmadığını görünce burada da aynıdır sandım ama iyi kötü koymuşlar, Allah razı olsun
Sınıfının en iyi arka diz mesafesi )
Taban halısı ve altındaki diğer kaplamalar.
Taban halısını balkona çıkardım en güzel yıkanabilecek yer orası.
İlk olarak arkasıda dahil olmak üzere güzelce süpürdüm. Hava ile dönen fırçalı başlığı kullandım güzel kabartıyor.
Daha sonra halının üstüne 2 kova su döktüm ve kosla halı şampuanını serpiştirdim. Kullanma talimatında fazla ıslatmayın diyordu ben sonradan okuduğum için ıslatmış bulundum
Polisaj makinesine takılan koltuk temizleme fırçası ile güzelce temizledim su fazla olduğundan aşırı köpürdü. Fotoğraftaki köpüğün azalmış hali.
Daha sonra üstüne 6 kova su döktüm (hortum yoktu) ve kirlerin kabasının gitmesini izledim.
En son olarak da halı yıkama makinesi ile kirli suyu çektim.
Bir de tekstil boyası olup spreyle boyayabilseymişim parlak parlak binecektim. Gayet temiz oldu. Sırada sünger tamiri var.
Süngerin temizlendikten sonraki hali. Bozulmalar daha bir belirgin.
Süngerdeki kopmalar.
Telayı bir fırça yardımıyla bally kullanarak süngere yapıştırıyoruz. Tek taraflı tela bu işlemde daha iyi çünki tek tarafı yapışkan iken diğer tarafında kumaş bulunuyor üstünden ütü ile geçtiğinizde yapışkan tarafı süngere yapışıyor. Bendeki çift taraflı tela olduğundan hem şeffaf hemde uygulaması daha zor. Ayrıca ütü kullanamıyorsunuz. Telayı yapıştırırken amacımız; koltuğa yük geldiğinde gerilmeleri olabildiğince dağıtmak olduğundan mümkün olduğu kadar bütün parça kullanmak olmalı. Bütün parça kullanıldığı zamanda süngerin şekli düz olmadığı için potluklar olması gayet normal. Bu potluklarıda kesip yapıştırmak suretiyle giderebiliyorsunuz. Önemli olan şekli değil işlevi ) İlk önce kenarlardan başladım itiraf etmeliyimki tek katın bu kadar sağlam tutacağını düşünmemiştim. Çok iyi bir davranışı var.
Yukarıdan aşağıya doğru yine bütün bir tela parçası kullanıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta; koltuk kılıfının kancalarla birlikte bağlanacak tellerin burada olması. Bunuda uygularken üst bölmedeki kısmı yapıştırdıktan sonra parmaklarımızla telayı bu çukur kısma iterek sıkıştırıyoruz daha sonra ikinci bölümü yapıştırıp aynı işlemi 2. boşluk ve 3. bölüm için tekrarlıyoruz.
Ok ile gösterilen bölgede kancanın gireceği tel var.
Çukurun içine sıkıştırılmış hali
Normalde bu haliyle gayet sağlam oluyor ama şeffaf olmasından dolayı kötü görünüyor takıntısına sahipseniz (benim gibi ) Küçük şerit parçaları hazırlayıp üstünden potluk yapmayacak şekilde gerdirerek tekrar yapıştırabilirsiniz.
Süngerin arka tarafı ve arkadaki kanca yerleri.
Arka tarafın bütün kapladığım hali fotoğrafda çıkmamış. Bunun üzerine birde bütün kapladım.
Bally kullandığımdan bu işi mecburen balkonda yaptım ve hava soğudu. Şimdilik bu kadar.
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba, misafirlerim, iş yoğunluğum ve hastamız nedeniyle birşey yapamamıştım. Tekrar başlamak bugüne nasipmiş.
İlk olarak sürücü tarafı koltuğunu söktüm. Ama bir süprizle karşılaştım daha önceden bu kılıf sökülmüş, tel bağlantılarının olduğu yerde daha önceki kesilmiş teller bulunuyordu.
Yan direklerin klipsleri eksikmiş açınca bunuda gördüm ancak bu tür klipsi bulamadım. Biraz daha arayacağım bulamazsan tel büküp yapmayı düşünüyorum.
Her hafta düzenli temizlediğim aracımın koltuğunun aslında temizlenmediğinin bir kanıtı. Bir 10 sene daha gider artık.
Sol tarafa gelen yırtık ve ezilme.
Kılıfın hali.
Yırtılan sünger. Muhtemelen kılıfda bundan doğru yırtılmıştı.
Tedaviden öncesi ve sonrası. Paslı olan sürücü koltuğu, temiz olan yolcu koltuğu, aradaki farkın görünmesi için çektim bu fotoğrafı.
Oturduğumuz yerdeki tellerin boyanmış hali.
Boyalar kurumaya devam ederken bir yandan da arka koltuğun alt kısmına başladım.Yakıt deposuna bağlantı. Kapağı açıp ıslak bezle sildim. Burayı ilk defa temizledim. yaklaşık 2cm toz, toprak vardı. Çim tohumu atsak büyürmüş.
Mahallemizin "Maskara" sı. temizlik yaparken yanıma geldi, susamış, kovaya atlıyordu elime temiz su dökerek su içirdim sonrada büyük köpeklere sataşıp gitti. Artizzz.
Bu mavi kovaya da dikkat edin sonrası için.
Renkliymiş toz gidince belli oldu.
Tüm herşeye başlamama neden olan parça bu işte. İnsanı en çok zımparalama işi yoruyor yada bana öyle geliyor. En güzel tarafıda boya yapması.
Bitüself ile taban yalıtımı. Üstüne 1cm lik firex.
Silikonu bu şekilde sıkıp daha sonra bir karton parçası ile yayıyorum ve firexi bastırıyorum. Kokusunun gitmesi 2 haftayı buluyor. Bagaj yalıtımından tecrübeliyim.
Yolcu koltuğunu toplamaya başlıyoruz.Koltuk telini ilk olarak ok işaretli yerlere yerleştirip daha sonra numaralı kısımları yerleştiriyoruz. Yerleştirdikten sonra üzerlerine bastırıyoruz ki geri çıkmasın. Biraz eğilmesi gerek.
Daire içine alınmış olan yeri ok ile gösterilen yere denk getirip vidalıyoruz.
Eldiven kullanmayınca vidayı çok sıkmaya çalışırsanız sonuç bu oluyor.
Diğer tarafda da aynı işlem yapılıyor.
Koltuk kenarındaki plastik kısımda bulunan çizilmeleri dokuya zarar vermeden daha az görünür yapmak için ısı tabancası ile 2cm uzaklıktan çok hafif bir şekilde yüzeysel eritiyoruz. Bu şekilde solmuş olan plastik parçaları daha iyi bir görünüme kavuşturabiliyoruz. Bunu kapıların dışındaki kuşaklarda da yapıyorlar.
Kılıfın sırtlık kısmını yerleştiriyoruz.
Kafalıklar için yeni almış olduğum mekanizmaları yerine takıyoruz.
Bu da nasıl çalıştığını görmeniz için basit bir video.
Kılıfı geçiriyoruz ve olabildiğince gergin bir şekilde ilk süngere bağlantı noktasına getiriyoruz.
Normalde bildiğiniz gibi bağlantıda metal kancalar kullanılıyor. Ben plastik kelepçe kullanmaya karar verdim. Gayet iyi oldu.
Koltuğa vurunca toz çıkmaması çok güzel bir durum.
Sürücü tarafındaki kılıfın tamirine geçiyoruz. Kılıfı giydirme işine yarın devam edeceğim.
Yırtık büyük olduğundan basit bir dikişle hiç iz görünmeden dikilebilir ama bir süre sonra o ipler ya kopar yada kumaşın sağlam kısmındaki ipleri de kesmeye başlar. Bu nedenle bu tür yırtıklarda zigzag şeklinde yama yapmak daha sağlam olur. Yırtık kısımlarının etrafındaki ipleri güzelce kesiyoruz.
Evinizde kumaş tela varsa o olabilir, başka bir kumaşda olabilir bende olmadığı için toz bezi olmaya aday eski bir gömleğin kolundaki telayı söktüm.
Kılıfı gerdirerek telayı iğneliyoruz ki kayma olmasın.
Bundan sonra iki seçeneğimiz var. Ya dikiş makinası olan birine gideceksiniz ya da terziye. Ben terziye gittim zig zag ile tamir olacak dedim. Bu olmaz dedi, telayı çıkardı, altına siyah kumaş koydu ve dediki dokumasında siyah lacivert ve beyaz var, biliyorum bende ondan telanın beyaz tarafını üste getirdim dedim ama altta koyu renk üstte lacivert olacak dedi bende iyi dedim işin ehli sensin yap bakalım dedim. 5tl aldı. İyide oldu sanki. Komple yan tarafı değiştirmekten iyidir diye düşünüyorum.
Herkese iyi forumlar.
Bende malzemeler 3 senedir var. Bitüselfin rulosunu o zamanlar bauhauss dan 57tl gibi bir fiyata, firexin 1cm lik tabakasını ise tekzenden 4tl ye almıştım. Şimdi daha pahalı tabiki. Yalnız bitüselfe ek olarak sika nın benzer bir ürününüde almıştım yüzeyi bitüself gibi desenli değil yapışkanı daha iyi ama bitüselfin işlenebilirliği daha iyi. Isıtınca esnemesi daha güzel. Burada ikisinide kullandım. Toplam maliyeti ise bilmiyorum. Depomda duruyor hala.