Megane 1 Lastik basınç sensörü (TPMS)

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba,

Uzun süredir aklımda olan Lastik Basınç Sensörü (Tire Pressure Monitoring System - TPMS) olayını 1 sensör eksikde olsa yaptım. :) Normalde göstergede sadece lastik basıncının azaldığını gösteren bir simge pasifde olsa var. Gerekli malzemelerle yapılabilir ama aşırı pahalı olacağından hiç bulaşmak istemedim.

Onun yerine Aliexpress den uzun süren araştırmalarım sonucu gayet sade ve tek sensör satımı olarak ucuz bu sistemi bulmuştum. Sistem tamamen çince ve BAR üzerine çalışıyor.

Sensör sorun yaratmaya başlarsa tek sensör fiyatı ne olur diye bulduğum satıcılara soru sordum ve en ucuz rakamı bu satıcı verdi 13.5$ adet.



4lü sistem burada;

http://www.aliexpress.com/item/Prof...ng-System-A100-Free-Shipping/32378865945.html

İleride bunun içini açıp uyarı ekranını saat ekranın olduğu yere ekleyeceğim. Zaten sol taraf bomboş en azından dolu olur :)

Fotoğrafların kalitesi kötü olmuş kusura bakmayın.


th_044114258_IMG_8380_122_368lo.jpg

th_044126567_IMG_8381_122_408lo.jpg

th_804414127_IMG_8382_122_225lo.jpg

th_044154183_IMG_8383_122_89lo.jpg

Hakkı ustam sensörleri takarken. Allah razı olsun adam gibi esnaftır.

th_044172921_IMG_8384_122_542lo.jpg

th_044192820_IMG_8385_122_1048lo.jpg

Sistemin Kurulumu


1- İlk olarak tüm sensörler lastiklere takılıyor ve balans ayarı yapılıyor. Sensörlerde sıralama yok istediğiniz yere takabilirsiniz.

2- Lastikleri araca takıyoruz , sonra algılayıcıyı çakmak soketine takıyoruz.

3- Sistem ilk açıldığında düğmesine 5 saniye kadar basılı tutuyoruz ve algılama modu açılıyor. Yalnız bunlar hep çince :)

4- Önemli nokta şu; sistemin algılama sırası 1-Sol ön 2- Sağ ön 3- Sol arka 4- Sağ arka olarak yapılıyor.

5- Algılama moduna girdiğimizde sol ön tekerin havasını indirmeye başlıyoruz biraz inerken algılayıcının ekranındaki yazı değişiyor (yalnız dikkat edin çince olduğundan görmek biraz zor hepsi birbirine benziyor ) değişince havasını indirmeyi bırakıp tuşa 1 kez basıyoruz. Ve böylece sol ön sensör algılaması tamamlanmış oluyor. Sonra sağ ön tekere geçiyoruz havasını indiriyoruz ekran değişince hava indirmeyi bırakıp tuşa basıyoruz. Bu şekilde 4 lastiğide yapıyoruz.

6- En son lastiği yapınca ekrana daha değişik bir yazı geliyor bu sefer tuşa bir kez basıyoruz. Ve değerler karşımızda. Ancak yinede tuşa 1 kez daha basıp kapatıyoruz. Ve tekrar tuşa basarak sistemimiz hazır hale geliyor.


Sistem açıkcası hoşuma gitti ancak benim bir hatam oldu kaçak var mı diye balansdan hemen önce arap sabunu sürdürdüm sağ arka tarafa sonradan aklıma geldi ya zarar verirse diye ki sağ arka taraf okumuyor. Birkaç gün bekleyeceğim bakalım düzelirse ne ala, yoksa bu bozuk diye 1 tanesini yeniden gönderin diyeceğim hihi Basınçlarıda fazla yaptırdım kontrol amacıyla sabaha kadar bu şekilde dursun azalma var mı diye bakacağım.

2. Videoda arkadaki şey şeftali suyudur.

Herkese iyi forumlar.

Lastik Basıncı Düşük Uyarısı

Lastik Basıncı Değerlerinin Değişimi
 
Son düzenleme:

blackdiamond

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2012
Mesajlar
295
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Göstergedeki boş yeri görünce benim de içim gidiyordu yapabilsem bi şeklilde diye :) hayırlı olsun hocam güle güle kullanın Allah düşük değerler göstermesin :)
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sağolasın. :)
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bugün defalarca sağ arka lastiğin havasını indirip şişirmeme rağmen sensör düzelmedi. Bende satıcıya tek sensörün çalışmadığını ne yapabileceğimi sordum. Hemen yenisini postaya verdi. Aliexpressdeki puanı yüksek satıcılar bu yüzden çok iyi. Müşteri memnuniyeti üzerine yoğunlaşmışlar. Hiç sorgu sual yok. :) Yenisi geldiğinde bozuk olanı çıkartıp içini açmayı planlıyorum belki sistemi basitse yapılabilir veya pili bittiğinde değiştirilerek yenilenebilir.


 

megane23

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
342
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
maşallah:) takibe devam:)
 

Vefa

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Hayırlı olsun. Ben yolda giderken (Araç tarafı) lastiği yarmıştım ve öylece 3-5 km gitmişim. Sert bir manevra yapsaydım belki kaza yapacaktım. AB yeni üretilen araçlara ESP ve basınç sensörünü zorunlu yaptı. Demek ki bir bildikleri var.
 

hkderinoz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
0
BİR SORU:
orjinal veya sonradan takılan lastik basınç sensörünün hassaslığı nedir? Yani lastikleri fabrika ayarları basınçlarına getirdik, basınç sensörünü referans basınca ayarladık, kaç psi-bar düşünce basınç sensörü uyarı veriyor?
Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim?
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Benim kullandığım sistem dakikada 0.3 bar basınç değişikliğinde uyarı veriyor. Güzel bir sistem. Hassaslığı çok iyi ölçüm aletimle aynı değerleri gösteriyor. Yolda ilerledikçe basınç 0.1 bar artıyor.
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hayırlı olsun. Ben yolda giderken (Araç tarafı) lastiği yarmıştım ve öylece 3-5 km gitmişim. Sert bir manevra yapsaydım belki kaza yapacaktım. AB yeni üretilen araçlara ESP ve basınç sensörünü zorunlu yaptı. Demek ki bir bildikleri var.

Benimde başıma geldi başka bir araçta, ama direksiyonu birden kenara çekti ve V kanala girdim kanalın ortasında da kocaman bir taş vardı ve o taş aracın altını tamamen parçaladı. 9000tl masrafla ancak kurtardım. Bazı insanlar araçlarında olan bu sistemi masraflı diye iptal ettiriyorlar ama bence gerekli bir sistem, sonuçta yola olan tek bağlantımız lastikler.
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sonunda ücretsiz gönderilen sensör elime ulaştı ve lastiğe taktık. Bu sefer gelen sağlam ve düzgün çalışıyor. En güzeli de bozuk olanın içini açma şansım oldu.

th_375419830_IMG_8762_122_235lo.jpg

Sensörün arkası sıcağa dayanıklı silikonla kapatılmış.
th_375435682_IMG_8764_122_57lo.jpg
th_375463987_IMG_8766_122_253lo.jpg

Saatçi tornavida setiyle silikonu kazıyıp vida noktalarını buldum.
th_375487432_IMG_8772_122_755lo.jpg

1 adedi uzun diğer 3 ü kısa olmak üzere toplamda 4 adet vida ile sabitleniyor. Vidalar +PH00 ile açılıyor. İnce uçlu meyve bıçağıda açar muhtemelen.
th_375499116_IMG_8773_122_212lo.jpg

Daha sonra sol köşeden 2mm uçluk düz tornavidayı köşeden sokarak devreyi çıkartıyoruz.
th_375511735_IMG_8774_122_67lo.jpg

Tada... Pilimizde Maxell CR2450HR 3V :) Açıkcası sevindim çünkü bu pil diğer pillere göre biraz pahalıdır. 1 adet yedeğim oldu.

th_375476579_IMG_8767_122_675lo.jpg
th_375520543_IMG_8775_122_24lo.jpg
th_375532442_IMG_8777_122_516lo.jpg

Sonuçta eee ne oldu yani derseniz, şunu gördümki pil biterse pili değiştirerek hızlı ve nispeten biraz daha ucuz şekilde kullanıma devam edilebilir. Ama Basınç sensörü ve wifi kısmınıda dahil edersek amerikayı tekrar keşfetmeye gerek olmadığını gördüm. 13.5 $ a tekrar alırım daha iyi.

Vakit bulduğumda ilk mesajımda dediğim gibi bunu radyo göstergesinin önüne ekleyeceğim ayrıca sistemin uyarısının kaç volt ile çalıştığını bilmiyorum ama muhtemelen 5v tur, uyarı geldiği zaman bir röle ile megane 1 lerin kendi orjinal lastik havasının azaldığını gösteren lambayı tetikleyeceğim. Elo nun standart röleleri yapamazsa özel üretim isteyeceğim.

Görüşmek üzere iyi forumlar...
 
Üst