Megane 1 sıcakken alt devirlerde boğulma sorunu ÇÖZÜMÜ

can604

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2015
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Öncelikle herkese iyi akşamlar dilerim. Aracımda birkaç aydır ısındıktan sonra alt devirlerde boğulma sorunu vardı şöyle ki aracım 800-3000 devir arasında devir çevirmek istemiyor, 3000 devirden sonra sağlıklı haline dönüyordu. Biraz devirli kalkışlar yapınca da hiçbir sorun olmuyordu fakat bu da baskı balatayı yiyordu. Araçta bujileri 4000 km önce değişmiştim. Benim bobinlere bağlı kablolar çok yıpranmıştı hatta kabloların üzerindeki silikon koruyucular bile soyulmuştu sorun da buradan çıktı zaten. Elektrik mühendisi arkadaşımla bu kabloların iletkenliğini hem soğukken hemde motor sıcakken ölçtük. Sıcakken kabloların iletkenliği çok azalıyordu bu durumda ateşlemeyi etkiliyordu. Bu da sıcakken arabada boğulma sorununu getiriyordu. Geçici olarak kabloları kalın alüminyum folyoyla kapladım. 2 haftadır böyle kullanıyorum şimdilik bir sıkıntı gözükmüyor.:)) Ayrıca bu kabloları takip ettiğimde direkt beyine bağlı olduğunu gördüm. Yedek parçacım bu kabloların değişemeyeceğini komple motor tesisatının değişmesi gerektiğini söyledi ve 1500-1600 tl kadar masraf çıkardı:mad: Bu tarz sorunlar sizde de varsa bu kablonun sağlamlığını kontrol ediniz. Tamirciler ve bizler bu tarz şeyleri göz ardı ediyoruz ama küçük detaylar büyük arızalar yaratıyor maalesef

HFEbAz.jpg


Fakat bu alüminyum folyo işi hoşuma gitmiyor. Siz değerli abilerim ve kardeşlerimden fikir almak istiyorum bu kabloları sağlıklı bir şekilde ne tarz bir madde yada parçayla sıcaklıktan izole edebilirim. Şimdiden çok teşekkür ediyorum iyi akşamlar. qw




Son olarak forumda kirlilik yapmak istemem o yüzden 2. sorumu da buraya yazmak istedim arabam şehir içinde çok fazla dur kalk yapıp zorladığımda hararet normalin 1 çizgi üstüne çıkıyor ve orada kalıyor. Trafik rahatlayınca yol yaptığımda geri normal seviyesine geliyor. Bu durum normal midir? Çünkü yıllardır VW kullanıyorum en zor ve ağır şartlarda bile hararet göstergesinin normalin üstüne bir milim bile çıktığını görmedim. Herkese çok teşekkür ediyorum tekrar iyi akşamlar.qw

uGbDwj.jpg
 
Son düzenleme:

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Passat mı iyi Megane mı ? :loll

1. Soruya cevap, normalde bu kabloların dışında yarıklı spiral makaron hortum olur. Ancak yıllar geçtikce deforme olur. Tavsiyem bez bant Wurth veya tesa marka ile sarıp makaronla tekrar korumaya almak.

2. Arzadan dolayı devirli kalkış yapıyorsanız ve yoğun trafikte iseniz bana normal gibi geldi.
 

can604

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2015
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
tavsiyeniz için çok teşekkür ederim :)
Yakıt tüketimi ve ucuz yedek parça derseniz megane konfor dersenizde kesinlikle passat :)
 

blackdiamond

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2012
Mesajlar
295
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
hararetle benim de başım belada.. bulunduğum yerde trafik de yok gibi birşey sinyalizasyon lambalarını saymazsak yolda dur kalk yapmıyorum hararet kalkıştan 6-7 km sonra fotoğraftaki gibi yükseliyor. motor suyunu da kontrol ediyorum eksilme de olmuyor bunu nasıl önleyebiliriz acaba ?
 

can604

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2015
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
vallahi kardeş bende sadece çok yoğun trafikte sık sık dur kalk yapınca hararet bu noktaya geliyor. Yol açılıpta bir süre hareket edince geri normale dönüyor. Eğer sende sürekli böyle bir sıkıntı varsa radyatörün aşırı kirlenmiş olabilir. Ben aracı ilk aldığımda motoru yıkattım özellikle de radyatöre uzun süre tazyikli su sıktırdım aşırı derecede kirliydi araları dolmuştu. Belki sende de böyle bir sorun olabilir.
 

blackdiamond

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2012
Mesajlar
295
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
radyatör tesisatı birkaç ay önce komple değişti ondan kaynaklandığını düşünmüyorum açıkçası.
 

can604

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2015
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
radyatör tesisatı birkaç ay önce komple değişti ondan kaynaklandığını düşünmüyorum açıkçası.

hocam bir sıkıntı olsa hararet yapardı. Eğer arabanın gidişinde benimki gibi bir sıkıntı yoksa problem olduğunu pek düşünmüyorum. En azından hayatımda ilk defa Renault kullanıyorum bu araçlar hakkında pek bilgi sahibi değilim. Belkide hararetin yükselip düşme olayı bu motorların karakteristik özellikleri olabilir.
 

Vefa

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Geçen bayram makaronlara bakayım dedim elimde dağıldı. Şimdilik bir kaç kat bez bant sarıp idare ettim. Fakat aracı almadan önce araştırma yapmıştım ve konu ile ilgili şöyle bir yorum görmüştüm (konu bobin arızası ile ilgili idi.)
Alıntı
-------
arkadaşlar bu bobin işinden ben kesin kurtuldum çözümünüde sizle paylaşmak isterim.Bobinlerinizi kesinlikle ya Nippon Denso marka yada Beru marka olarak seçeceksiniz vede hepsini birden değiştireceksiniz .Bujilerinizide NGK BKR5EK modeli ile değiştirip. Bu buji modelini sürekli kullanacaksınız.Bir de bobinlerinize giden ikaz voltajı kablolarının üzerindeki siyah kalitesiz makaronları atıp yerine yumuşak olan kaliteli bir makaron geçirip her iki ucundanda bezli tesisat sargısı ile sardıracaksınız.Benim aracımda 3 sene önce bir arıza meydana geldi ve yaklaşık 1 ayda çözüldü.Motorun harareti sebebi ile kavrulan bobin kablosu direnç yükselterek bobin voltajını düşürüyordu buda ateşleme zaafı doğuruyordu.
 

can604

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2015
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Geçen bayram makaronlara bakayım dedim elimde dağıldı. Şimdilik bir kaç kat bez bant sarıp idare ettim. Fakat aracı almadan önce araştırma yapmıştım ve konu ile ilgili şöyle bir yorum görmüştüm (konu bobin arızası ile ilgili idi.)
Alıntı
-------
arkadaşlar bu bobin işinden ben kesin kurtuldum çözümünüde sizle paylaşmak isterim.Bobinlerinizi kesinlikle ya Nippon Denso marka yada Beru marka olarak seçeceksiniz vede hepsini birden değiştireceksiniz .Bujilerinizide NGK BKR5EK modeli ile değiştirip. Bu buji modelini sürekli kullanacaksınız.Bir de bobinlerinize giden ikaz voltajı kablolarının üzerindeki siyah kalitesiz makaronları atıp yerine yumuşak olan kaliteli bir makaron geçirip her iki ucundanda bezli tesisat sargısı ile sardıracaksınız.Benim aracımda 3 sene önce bir arıza meydana geldi ve yaklaşık 1 ayda çözüldü.Motorun harareti sebebi ile kavrulan bobin kablosu direnç yükselterek bobin voltajını düşürüyordu buda ateşleme zaafı doğuruyordu.


Hocam çok teşekkür ederim gerçekten çok faydalı bilgiler çok sağolun
 
Üst