megane 1 yokuşta çekme sorunu

ccaglayan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2016
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
yaklaşık 2 ay önce yokuşta araba seyir halinde rolanti yükselip hız almıyordu sanayide tamirci baskı balata dedi ve baskı balata değişti. ilk etapta düz yolda bir sıkıntı yoktu araba gayet iyi çekiyordu sonra tesadüfen otoyolda rampalı bir yere girdim aracımın çekmediğini fark ettim birkaç başka yokuşta da devir düsürmeden çıkmaya çalıştım ama araba 100 ü geçmedi 4'e atıncada tepkime süresi uzun sorun nerde olabilir ?

(benzin pompası ve lpg de sıokıntı yok kontrol ettirdim)
 

byVICIL

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Merhaba,
Aynı dert hatta daha beteri bende vardı. Araç yokuşa döndümü 1000 devirde yürür gibi gidiyordu. Düz yolda sarsıntılı çalışıyordu. Sorun oksijen sensöründe çıktı. Sensörü değiştirdik şimdi canavar. Bu arada komple şamandıra değişti, enjektörler ve boğaz kelebeği temizlendi. Rölanti dalgalanması için rölanti motorunu da değiştirdim. Şimdi bir gaz ayarı yaptıracağım mevcut duruma göre.
 

johnymu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2020
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
1
aracın 1.6 mı 1.4 mü. bnde 1.4 varda bendekide çekmiyor.
 

ccaglayan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2016
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
sorun hala devam ediyor geçen gün bilgisayara bağladık vuruntu sensörü arızası çıktı onu değiştik ama pek bi değişiklik olmadı.
1.6 16valf rxi
 

ccaglayan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2016
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Fikri olan yok mu bu araç niye yokuşta bayılıyor değerli arkadaşlar ne yapmam gerekiyor kimse çözüm bulamadı sanayide
 

ccaglayan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2016
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
merhaba tekrardan
aracın şanzımanını açıp tamirini yaptırdım.
voleo marka baski balata taktım
tüm yağ değişimleri ve buji takımı değişti bilgisayarda hiçbir arıza kaydı çıkmıyor lakin aracım hala yokuşta bayılıyor ve çekmiyor. gaza basıyorum ayağımı kaldırmıyorum araç kendini toplamıyor

ne yapabilir nasıl bir yol izlemem gerekiyor araçtan soğudum.

not: benzinde de aynı problem yaşanıyor.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
merhaba tekrardan
aracın şanzımanını açıp tamirini yaptırdım.
voleo marka baski balata taktım
tüm yağ değişimleri ve buji takımı değişti bilgisayarda hiçbir arıza kaydı çıkmıyor lakin aracım hala yokuşta bayılıyor ve çekmiyor. gaza basıyorum ayağımı kaldırmıyorum araç kendini toplamıyor

ne yapabilir nasıl bir yol izlemem gerekiyor araçtan soğudum.

not: benzinde de aynı problem yaşanıyor.
İyi akşamlar. Aracınızın debriyaj tamiri sonrası yokuşlardaki çekiş düşüklüğünün sebebi eğer kaydırma yapmıyorsa baskı balata değildir. Yakıt ve ateşleme sisteminde sorun yoksa, uzun süre LPG kullanımına bağlı supap oturma tabanlarında kaçak meydana gelmiştir. Bu sebeple aracınızın motor kompresyonu düşmüş ve motorunuzun çekişi düşmüş olabilir. Her tamircide bulunan motor kompresyon saati ile motor iç basınçlarını ölçtürün.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
LPG kullanıcıları bu arıza ile sık karşılaşırlar. İki sebebi vardır birincisi düşük LPG geçiş ısısı, ikincisi de yanlış ofset ayarı. Özellikle sıralı sistem lpg ye sahip araçlarda, ekonomi amaçlı lpg ye çabuk geçiş olması için benzinden lpg ye geçiş ısısını 40 derecenin altında tutarlar. Özellikle soğuk illerde, bu durumda aracınız ısınmadan lpg ye geçiş yaptığı için, ısınana kadarki süreçte supapların kuru çalışmasına neden olurlar. Buda supapın silindire oturma yüzeylerinde aşınmalara yol açar. LPG geçiş ısısını motor sağlığınız açısından özellikle kışın 40 derecenin altında tutmayın derim.

Diğer bir sebep de, LPG offet ayarının çok düşük olmasıdır. Yine kullanıcılar ekonomik olması açısından LPG ofset değerini 1 / 1.05 gibi değerlere getiriyorlar. Bu da motorun zorlandığı durumlarda motor iç ısısının fakir karışıma bağlı olarak artmasına, akabinde iç hararete bağlı kurum ve supap yanığı oluşmasına neden oluyor. Sağlıklı motor ayarlarınız için LPG ofset ayarını 1.2 den daha az ayarlatmamanız gerekir.
 

Recep74

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Bobinlerin durumu nedir acaba.....benim araç 4 yıldır bende denso bobin takılı baskı balatam nerdeyse bitmek üzere...ben bobinleri valeo ile değişcem çekiş düşüklüğü henüz yok bende...tavsiyem bujiler ve bobinleri kontrol edin.bende egzozda patlatma oluyor bobinlerden şüpheleniyorum
 

ccaglayan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2016
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
geçenelrde su eksiltme sebebinden üst kapak değişimi yaptım aynı zamanda supaplarıda değiştim bujileri yeni taktım bobinleri ise fişlerinin çıkarıp o şekilde test etti usta hepsi sağlam dedi. lpg ve benzinde aynı çekiş sorununu yaşıyorum kısa yol uzun yol fark etmiyor.

ekleme: aracın altını yere vurdum köy yolunda egzos konvertörü dağıldı bende içini boşalttım o şekilde kullanıyorum egzozsta bir tıkanıklık olduğunu da düşünmüyorum. bunun da çekiş için sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
 
Üst