Megane 2 HB 1.4 Son Hız 130

Triger Kayışı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2015
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
öncelikle hepinize ilginizden dolayı teşekkür ederim. baskı balata ve bilya değişti. araç 70bin km olduğu için trigeri de değiştirdiler. servis 15 gün önce yağını tuzunu değiştirmişti zaten. sonuç aynı. 2-3 bin devir arası vites değiştirerek 3000 devirde 90-95km de ilerliyoruz. 130 u 4000 devirde görüyoruz. bana artısı debriyajın kuş gibi olması ve dipte kavraması oldu. meğer benim debriyaj kazıkmış. babamın broadway i gibi olmuş. hep imrenirdim broadway e. bu araca bir hidrolik direksiyon olacak birde klima derdim. şimdi sanırım istediğim oldu. hız konusunda artık sesim çıkmaz. @bambam11 ve @RedFoX un dediği gibi bu araç böyle. anlık yakıtı gözlüyorum artık. 4,2 - 5,6 arası tutturdum mu hızı sabitliyorum.


Hocam öyle sürekli sorun çıkartan bir araç değildir araçtan soğumayın hemen ben takıntılı birisiyim biyerde ses duysam hemen giderim gösteririm ama öyle büyük sıkıntılar açmadı şimdiye kadar her aracın açacağı sorunları açtı o yüzden kafaya takmayın baskı balata yi değiştirin sonra boşaltım sistemine baktığın inşallah sorununuz çözülecektir


boşaltım sistemine de baktıracağım. dediğiniz gibi sorun çıkartan bir araç değil. lastikleride sıfırlayıp kazasız belasız yolumuza bakacaz artık inşallah.




Baskı balatan sıyırıyor kardeşim ondan gitmiyor araban balata bitmiş


Baskı balatanın değişmesi gerekiyor...
balatadan değilmiş hocalarım. araç 1-2-3 te ok gibi fırlıyor zaten. bunu belirtmeyi unutmuşum. şimdide öyle. öncedende öyleydi. balata değişince geri vites sorunu da düzeldi.




Bu modeller böyle 5. Vites 3.000 devirde 100-110 km arası hızda giderler daha fazlasını basmak istersen devir arttığı için bağırmaya başlar.. Bu modellere 1.6 lar da dahil 6. vitesi koymayıp 250 gösterge koyan mühendisin kulaklarını çınlatmak lazım.


5. vites 5.000 6.000 devirde 160 - 180 arası bir hıza ulaşabilirsin. Daha fazlası hayatta kalman açısından zararlı.. Bence araban gayet normal.


Bende bu aracın aynısını kullanıyorum Otobanda yukarıda bahsettiğim devirler arasında 180 km hıza rahatlıkla ulaştım


debriyaj olayına gelince bunlar hidrolik sistemle çalışır Debriyaj yenide olsa bitmeye yakında olsa hep aynı noktada kavrarlar. Deb balatasının bitmesini pedaldan anlayamazsın.


haklısın 6. vites olabilirdi. daha önce balata değişip yine yukarda kavrayanları duymuştum ama benim şansıma artık dipte kavrıyor. yok 180 bana göre bir hız değil :)


anlattığına göre araç 4000 devri geçince sen ayağını gazdan çektiğin için 130 u geçemiyorsun. yokuş aşağı da aynı hızda aynı devirse zaten baskı balata bitik ihtimali diye bir şey yok. bu aracın şanzuman oranları bu demek ki. eski aracımda 95 km'de 3000 devri geçiyordu. paniğe gerek yok


olsun hocam, bahane ile yenilendi parçalar.
 

o6plaka

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Mar 2015
Mesajlar
170
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
abi baskı balata + triger kayışı değiştirdiğinde masrafı ne tuttu ?
geçen hafta ben de baskı balata içinde hidrolik bilyasıyla (600) + ağır bakımları yaptırdım 1200 TL ödedim. o yüzden seninkini de merak ediyorum :) özel servisti benim götürdüğüm yer
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,514
Tepki puanı
1,671
Puanları
113
Yaş
55
Geçen Pazar günü İzmir-Aydın otobanında hafif eğimde 184 km son hızı gördüm,araç 2001 model 1.2 Twingo... :)
 
Üst