Megane 2 ilk çalıştırmada stop etme (ACİL LÜTFEN..)

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi akşamlar. Aracınızın supap yanığı olma ihtimali yüksek. Ancak bunu tespit etmek çok kolay. Bir motor tamircisine gidip, aracınızın bujilerini söktürdükten sonra, kompresör saati bağlatın. Motor sıcakken marşa basarak aracın motor kompresyonunu ölçebilirsiniz. Ancak, motor kompresyonu düşük araçta soğukken tekleme daha fazladır. Ayrıca motorda üfleme yada gaz kesmelerde yağ yakmaya bağlı duman atma da olması gerekir. LPG ye bağlı kurumlanma yada supap yanığı için mutlaka motor kompresyonunu ölçtürün. Muhtemelen bir yada iki silindirde düşük kompresyon olması ihtimali vardır.
 

Megane2 07

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Ustam da siboplar değişecek demişti zaten iki bin lira civarı masrafı var dedi. Sizce tutar mı o kadar
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kompresyon kontrolü yaptırın derim mutlaka. Daha net bilgi alabilirsiniz motorla ilgili.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ancak aracınızın km'sini bilmiyorum ama...eğer yüksek ise, motor supaplarını yaptırdıktan kısa bir süre sonrasında yağ yakma sorunları ile karşılaşırsınız. Motor parçaları ekstrem bir durum olmadıkça bir bütün halinde aşınırlar. Yani sizin aracınızın üst kapağındaki aşınmalara bağlı olarak segmanlarda da aşınmalar meydana gelmiştir. siz motorun üst kısmını kuvvetlendirdiğinizde, motorun iç basıncı yükselecektir. Bu da eğer aşındı ise segmanlardan karter yağ odasına dolacaktır. Bu sebeble yüksek km araçlarda genelde motor üst kısım elden geçtiyse, ve uzun süre kullanılacaksa alt kısmada el atmak gerekir. Bence önce kompresyon testi yaptırarak sorunu daha kolay tanımlayabilirsiniz.
 

Megane2 07

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Km 200 bin olmak üzere. Maddi durumlar da biraz sıkışık olacak uzunca bi süre. Git gide motordaki sallantılı çalışma da artıyor gibi geliyor bana. Daha fazla bu şekilde kullanmam sorunları artırır mı dersiniz.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi geceler. Şu motor kompresyonunuzu acilen ölçtürün. Akabinde başka arızaları arayalım. Eğer kompresyonunuz sağlıklı ise, sorunu başka kanalda aramalı. Yoksa maddi yükü fazla olan bir işlem sonrasında "abi bu sarsıntı normal" diyen bir ustanın verdiği hazıı:mad:...hiçbir şey vermiyor inanın. Çok kısa bir işlem. Taş çatlasa 15 dakika alıyor
 

ecaliskan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
190
Tepki puanı
0
Puanları
16
Benimde aracım 155 kmde dediğiniz gibi bu testi yaptırmak gerekiyor sanırım çünkü aracımda sıcak çalıştırma haricinden hiç bir sorun yok

Aracınızda, sadece motor sıcakken, ilk çalıştırmada araç kısa süreli tekliyor, akabinde gaz vermelerde aracınız düzeliyor ise;

Aracınızın LPG ye bağlı (LPG varsa) lamda sensörü kurumlanmış olabilir. Aracınızı çalıştırdığınızda, ilk olarak araç çok kısa bir süre zengin karışımla çalışır. (marş işlemi sebebiyle). Bu da aracın lamda sensöründe yanlış okunursa, kısa süreli olarak rölantide teklemeye yol açar.

Benim olayım bu söylediğinize daha yakın gibi bende sıcak ilk çalıştırmada tekleme var gaz verdiğimde düzeliyor sonrasında normal kullanımda trafikte vs. herhangi bir tekleme sarsıntı vs yaşamıyorum.
 
Son düzenleme:
Üst