Megane 2 Radyatör su kabında Tahin kıvamında Tortu görüntüsü

suavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Youtube'ta birisi bu işlemi yapmış, yani temizlik işlemini. İzlediğimde mantıklı geldi ama sökme işlemini yapamadığım için o safhaya gelemedim. Küçük taneli (bulgur veya pirinç gibi) akvaryum kumuyla radyatör içine bir miktar deterjan ile delikleri kapatıp çalkalama yaparak temizliyor. Çokta temiz iş çıkarıyor aslında. Motor kulağını sökmek mesele değilde, onu oradan çıkarırken motoru askıya almak icap eder mi? Caraskal lazım olur mu? Yoksa direk kulağı tutan 4 civatayı söküp alayımmı yerinden? Birde o kulakçığın çıkması için yeteri kadar alan var mı? Diyelim ki civataları söktüm, onu yerinden nasıl çıkaracağım? Su kabında kertik birakmışlar, sanki o kulağı oraya sürmek için. O alan yetiyor mu bilginiz var mı?

Motor üst takozu çıkarılmadan çıkmaz. Ayrıca temizliği kabus gibidir. İçinde yüzlerce labirent var.
Yenisi 50-100TL arasında.
http://www.parcafilosu.com/oto-yede...adyator-ek-deposu/?sid=30596&stokPaketId=2414
 

megane2_2004

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2016
Mesajlar
126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Motor kulağını çıkarmak için motorun altına sehpa gerekiyor. Araç lifte kaldırılacak. Motorun altına sehpa konup lift indirilecek. Motor sehpaya bindiğinde civatalar sökülüp önce takoz çıkarılır, sonra kap. Yenisini taktınız mı temizlik derdinden de kurtulursunuz. 50TL için uğraşmaya değmez. Motor takozunu sökmek için zaten ya zahmetini çekeceksiniz ya da tamirciye bedelini ödeyeceksiniz.
 

suavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Aynen öyle. Çok haklısın. Araştırmamı yaptım. Makine ile radyatör temizliği yapan birkaç yer buldum. Bir tanesi aynı zamanda Renault, Citroen ve Peugeot tamirhanesi. Usta ile görüştüm, arabaya baktı ve bu tortunun muhtemelen kalorifer sisteminde gezinen antifirizin bozulması sonucu olduğunu belirtti. Fakat net konuşabilmek için önce makineyle sök tak yapmadan komple sistemi temizleyecek. Ardından genleşme tankını değiştirecek. Tabi burada harcayacağımız para risk nedir görmek amacıyla ödenecek. Temizliğin ardından yeniden kirlenme oluşacak mı? Yoksa temiz mi kalacak bunu gözlemleyeceğiz. İşlemi yaptırayım son durumu paylaşacağım.

Bu arada son 3 gündür, motor yağı ve soğutma suyu seviyesini kontrol ediyorum. Her ikisinde de eksilme yok. Egzoz normal, çekişte sıkıntı yok. İnşallah contada da sorun yoktur diye umuyorum :)

Motor kulağını çıkarmak için motorun altına sehpa gerekiyor. Araç lifte kaldırılacak. Motorun altına sehpa konup lift indirilecek. Motor sehpaya bindiğinde civatalar sökülüp önce takoz çıkarılır, sonra kap. Yenisini taktınız mı temizlik derdinden de kurtulursunuz. 50TL için uğraşmaya değmez. Motor takozunu sökmek için zaten ya zahmetini çekeceksiniz ya da tamirciye bedelini ödeyeceksiniz.
 

suavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
3 Ay aradan sonra konunun takibi için verdiğim sözü yerine getirmek maksadı ile yeniden yazıyorum. 3 ay içerisinde motorda yağ eksiltme durumu olmamıştır. Yağ seviyesi sabit, motor durumu stabildir. Ayrıca motor performansında olumsuz yönde değişiklik yoktur. Netice itibariyle sorunun kaynağını tespit etmiş bulunmaktayım. Uzun araştırmalar sonucunda bu sorunun 3 nedeni olabilir denildi.

1. Soğutma suyuna yanlışlıkla yağ konulmuş olması (%1)
2. Motor üst kapak contasının hasar görmüş olması. (%20)
3. Termostat arızası (%79)

Yetkili servis ile görüştüğümde araç kontrol edildi. Üst kapak contası veya termostat arızası olacağı belirtildi. Üst kapak contası maliyeti ve işçiliği bakımından yüksek olduğu için öncelikle termostatı yenileyelim, tekrar yağ üretimi olursa üst kapak contası değişir dendi. Sanayi ustalarına güvenim neredeyse sıfırlanmak üzere. Fakat bir lift olmadığı için bu işlemi mecburen yine sanayi ustasına yaptıracağım. Artık bu sıkıntıyı çözmek için işleme başlayacağım.

Öncelikle termostat sökülecek, kasasında kırık çatlak yoksa sadece sıvı conta değişecek ve akabinde aracın radyatörü 24 saat solüsyonda bekletilip yıkanacak. Su hortumları temizlenecek, gerek görülürse hortumlar yenilenecek. Soğutma suyu komple yenilenecek, genleşme tankı yıkanacak ve toplanacak. Bu işlemlerin ardından yağ üretimi olmazsa ki üretmeyeceğine kesin gözüyle bakıyorum. Sorun ortadan kalkmış olacak.

Ayrıca bu soruna odaklanma durumu da olabilir, Renault Clio'larda ve Megane'larda bu sorun sanıyorum kronik hale dönüşmüş. Fakat maliyeti yüksek bir onarım değil. En azından motorla oynamadan çözülüyor. Bu şekilde termostat ile çözüme ulaşan onlarca Renault sahibinin yorumlarını da okudum. Bu durum kimi sözde ustaların haksız kazanç kapısı haline gelmiş. Direk yarı rektefe deyip müşteriyi mağdur etme durumu yani. Dürüst ustaları tenzih ederim tabiki.

Artık son aşamadayız. Ben termostat arızasını yaptıracağım. Akabinde sonucu yine siz değerli üyelerle paylaşacağım. Bu piyasada kurtlar sofrasına düşmeden iyi araştırmak gerekiyor. Şayet arıza daha ağırsa ona zaten yapacak birşey yok. Kalın sağlıcakla.
 

delimatrock

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2015
Mesajlar
184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Çok teşekkür ederim, yaşadığınız problemle ilgili tecrübelerinizi buradan paylaşmanız aynı sorunu yaşayanlara ışık tutacaktır. Bu tür karmaşık sorunlarda insan ne yapacağını şaşırıyor. İnşallah en uygun ve kolay şekilde sorunu çözersiniz.
 

suavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Bende teşekkür ederim. Özellikle yüksek maliyetli onarımlarda temkinli davranmakta yarar var. Hele ki soğutma suyunda olmaması gereken yağ tortusunun orada olması akla felaket senaryoları getiriyor ki bir ara sıfır sandık motor almayı bile düşünmedim desem yalan olur. O yüzden paylaşıyorum ki, başka birinin başına gelirse, kılavuz niteliğinde olsun. Dediğiniz gibi tatlıya bağlanırsa bu iş; bende çok mutlu olacağım. Netice alıp burada paylaşmak kaldı sadece. Bu konu bitsin birde amortisör maceram var :) onuda etraflıca anlatmayı planlıyorum.

Çok teşekkür ederim, yaşadığınız problemle ilgili tecrübelerinizi buradan paylaşmanız aynı sorunu yaşayanlara ışık tutacaktır. Bu tür karmaşık sorunlarda insan ne yapacağını şaşırıyor. İnşallah en uygun ve kolay şekilde sorunu çözersiniz.
 

suavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Sorun çözüldü. Problem termostat yuvasındaymış. Bu parçanın altındaki keçeyi değiştirdiler. Eskisi çürümüş. Termostat yuvasının keçesi 20 lira. İşçilik 30 lira. Toplamda 50 liraya halloldu.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Geçmiş olsun

34VR1415
 

suavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Teşekkür ederim. Yamyam kılıklı sözde ustacıkların ağzını sulandıran arızalar bunlar. İyi araştırmak lazım. Neyse ki 50 liraya çözüldü. İnanılmaz rahatladım anlatamam :)

Geçmiş olsun

34VR1415
 

Mirackutlu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Bu mesajda bahsetmiştim termostatla ilgili olabilir diye öyleymiş çözmenize sevindim
 
Üst